اخبار کسب و کار

۷ میلیون دلار برای ساخت شنمو ۳ جمع‌آوری شده است

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

سازندگان قسمت سوم مجموعه بازی‌های شنمو (Shenmue) خبر داده‌اند که رقم نهایی بودجه‌ی بازی شنمو ۳ برابر ۷.۱ میلیون دلار است؛ رقمی که کاملا به کمک طرفداران بازی جمع‌آوری شده است.

امکان کمک به ساخت شنمو ۳ (Shenmue III) تا همین چند روز پیش هم ادامه داشت، ولی سازندگان این بازی اعلام کرده‌اند که دیگر کمکی برای بازی دریافت نخواهند کرد و بودجه‌ی نهایی بازی را روی همان ۷.۱ میلیون دلار بسته‌اند. پروژه‌ی ساخت شنمو ۳ ابتدا از کیک‌استارتر شروع شد. بخش بزرگی از رقم نهایی بودجه‌ی ساخت این بازی هم به کیک‌استارتر بازمی‌گردد. این بازی توانست در مدت زمان یک ماه رقمی ۶ میلیون و ۳۳۳ هزار دلاری در کیک‌استارتر جمع‌آوری کند. با این حال، امکان کمک به ساخت این بازی پس از اتمام کیک‌استارتر این بازی هم فراهم شده بود.

بازی قرار است بالاخره در روز ۲۷ آگوست سال آینده‌ی میلادی وارد بازار شود.

رقم دقیق جمع‌آوری شده برای ساخت بازی ۷ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۵۱۰ دلار است. این رقم به کمک ۸۱ هزار و ۸۷ نفر جمع‌آوری شده است.

استودیوی بازی‌سازی Ys Net در قالب یک ایمیل از تمام افرادی که به ساخت بازی کمک کرده‌اند، تشکر کرده است: «دیدن رقم نهایی، از وسعت و شدت پشتیبانی و حمایتی که همه نسبت به ما داشته‌اند می‌گوید؛ حمایتی که باعث شده است این پروژه محقق شود.»

در حالی که رقم ۷.۱ میلیون دلاری جمع‌آوری شده برای بازی، در مقایسه با دیگر پروژه‌های این چنین بسیار بزرگ و شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد، در واقع برای ساخت یک بازی اصلا رقم زیادی نیست. شنمو ۳ پروژه‌ی بزرگی است و بدون شک نیاز به سرمایه‌ی بیشتری از ۷ میلیون دلار دارد. سونی که در کنفرانس E3 2015 خود از شنمو ۳ رونمایی کرد، گفت که آن‌ها هم به ساخت شنمو ۳ کمک خواهند کرد. از طرفی شنمو ۳ با شرکت Deep Silver هم برای عرضه‌ی بازی قرارداد بسته است.

عرضه‌ی شنمو ۳ چند بار به عقب افتاده است، ولی بازی قرار است بالاخره در روز ۲۷ آگوست سال آینده‌ی میلادی وارد بازار شود.

منبع: یوروگیمر

The post ۷ میلیون دلار برای ساخت شنمو ۳ جمع‌آوری شده است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا