اخبار کسب و کار

ادریس آلبا؛ مردی که ممکن است جیمز باند بعدی باشد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

مجموعه فیلم‌های جیمز باند تا به حال یک سیاه پوست را در نقش اصلی خود تجربه نکرده اما تحقیقات هالیوود ریپورتر نشان می‌دهد بیشتر آمریکایی‌ها با حضور ادریس آلبا در این نقش موافق‌اند.
ماجرای جدیدترین فیلم مجموعه جیمز باند و عوامل اصلی سازنده‌اش ظرف یک سال گذشته بسیار پرحاشیه بوده.
ابتدا قرار بود جیمز باند جدید که حال «باند ۲۵» (Bond 25) نامیده می‌شود را دنی بویل کارگردانی کند. دنی بویل کارگردان فیلم‌هایی چون رگ‌یابی و میلیونر زاغه‌نشین با تولیدکنندگان فیلم به توافق نرسید و به دلیل تفاوت در دیدگاه هنری از مجموعه جدا شد.
تقریبا کمی قبل از جدایی بویل از فیلم جدید جیمز باند حرف و حدیث‌های بسیاری درباره پیوستن ادریس آلبا به فیلم جیمز باند سر زبان‌ها افتاد.

طبق این نظرسنجی ۶۳ درصد آمریکایی‌ها با این موضوع که بازیگری چون ادریس آلبا در نقش جیمز باند ظاهر شود موافقند.

با داغ‌شدن بازار این اخبار و پرداختن رسانه‌ها به موضوع تهیه‌کننده فیلم هم در اظهارنظری گفت که از نظرش مانعی بر سر راه بازیگران سیاه‌پوست در ایفای نقش جیمز باند وجود ندارد. هم‌زمان ادریس آلبا در واکنش به این اظهارنظر توییتی کرده بود که بسیاری از رسانه‌ها را به این نتیجه رساند که قرار است شاهد حضور او در این مجموعه باشیم.
اما با رفتن بویل و تقریبا با فاصله‌ای کوتاه آلبا هم احتمال حضور در فیلم جدید مجموعه را تکذیب کرد. مدتی بعد کری فوکوناگا کارگردان فیلم «بدون نام» (Sin Nombre) و از کارگردان‌های فصل اول مجموعه تلویزیونی کارآگاه حقیقی به عنوان کارگردان فیلم جدید انتخاب شد و گفته شد که دنیل کریگ برای پنجمین و آخرین‌بار در فیلم سینمایی باند ۲۵ به عنوان جیمز باند ایفای نقش خواهد کرد.
اما همه می‌دانیم که کریگ در مجموعه جیمز باند ماندنی نیست. او پیشتر و حتی قبل از پذیرش بازی در فیلم جدید گفته بود به این کار رغبتی ندارد و به این نکته هم اشاره کرده بود که اگر برای پنجمین‌بار در مجموعه حاضر شود این کار را صرفا بخاطر پول می‌کند.
با این اوصاف و با قطعی‌دانستن این نکته که زمان جدایی کریگ بسیار نزدیک است گمانه‌زنی‌ها درباره بازیگر جدید مجموعه ادامه دارد. تا به حال چندین و چند بازیگر در نقش جیمز باند ظاهر شده‌اند که همه‌شان یک ویژگی مشترک داشتند: پوست سفید. همین موضوع باعث شد هالیوود ریپورتر در یک نظرسنجی از مخاطبان آمریکایی بپرسد نظرشان درباره اینکه یک بازیگر غیرسفیدپوست این نقش را ایفا کند چیست.
در حقیقت این نظرسنجی به شکلی گسترده‌تر قصد داشت نظر مخاطبان را درباره یک بازیگر کاملا متفاوت بداند و به همین دلیل ویژگی‌های نژادی و جنسیتی را هم مورد پرسش قرار داد. در حالی که مخاطبان حاضر نبودند نقش جیمز باند را یک زن بازی کند اما کاملا نسبت به حضور یک مرد سیاه‌پوست واکنشی مثبت داشتند.
طبق این نظرسنجی ۶۳ درصد آمریکایی‌ها با این موضوع که بازیگری چون ادریس آلبا در نقش جیمز باند ظاهر شود موافقند. به این ترتیب با پایان یافتن کار کریگ اصلا بعید نیست که در سال‌های آینده آلبا را در این مجموعه روی پرده‌های سینما ببینیم.
آلبا بازیگری بریتانیایی است که عمده شهرتش را مدیون ایفای نقش در مجموعه‌های تلویزیونی جنایی چون لوتر (Luther) و وایر (The Wire) است.

The post ادریس آلبا؛ مردی که ممکن است جیمز باند بعدی باشد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا