اخبار کسب و کار

دارک‌سایدرز ۳ رسما از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

چند روزی تا عرضه‌ی رسمی و جهانی دارک‌سایدرز ۳ (Darksiders III) فاصله داریم، ولی مثل همیشه، نسخه‌های دیسکی بازی زودتر از عرضه در بازار مملکت ما پیدا می‌شوند. به لطف کسانی که نسخه‌های دیسکی دارک‌سایدرز ۳ را خریده‌اند و هم‌چنین سایت‌ها و نشریاتی که نسخه‌هایی از این بازی را برای نقد دریافت کرده‌اند، متوجه شده‌ایم که بازی کاملا از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند.

شرکت‌هایی مثل سونی یا یوبی‌سافت سال‌هاست که رسما در منطقه‌ی خاورمیانه فعالیت می‌کنند و در همین راستا، بسیاری از بازی‌های خود را در زبان‌های عربی و ترکی هم عرضه می‌کنند؛ طوری که بدون شک اگر در مملکت خودمان برای پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان خود بازی خریده باشید، با انتخاب‌هایی برای زبان عربی برخورد کرده‌اید. با این حال، حتی ترجمه به زبان عربی هم موضوعی معمول در بازی‌های ویدیویی نیست، چه برسد به زبان فارسی.

از طرفی، تهیه کننده‌ی بازی دارک‌سایدرز ۳ یعنی شرکت THQ Nordic از کمپانی‌هایی است که در رویداد بین‌المللی Tehran Game Convention حضور داشته، در نتیجه به نظر می‌رسد این شرکت از نزدیک با مخاطب وسیع بازی‌های ویدیویی در ایران آشنا شده و تصمیم گرفته است تا دارک‌سایدرز ۳ که یکی از بازی‌های بزرگ خود است را به زبان فارسی ترجمه کند.

بسیاری از بازی‌ها فقط زیرنویس را به زبان‌های مختلف ترجمه می‌کنند، ولی ترجمه‌ی فارسی دارک‌سایدرز ۳ فقط به زیرنویس محدود نشده و منوها کاملا فارسی هستند.

البته ترجمه چندان جالب نیست. برای مثال شخصیت اصلی بازی «فیوری» نام دارد و اسم او در ترجمه‌ی فارسی به «خشونت» برگردانده شده است. این که ترجمه‌ی اسم کار درستی نیست به کنار، خود لغت Fury هم به معنای خشونت نیست.

زبان فارسی بازی دارک‌سایدرز ۳

ولی کاملا از این حرکت شرکت THQ Nordic استقبال می‌کنیم. هر چه باشد برای ترجمه‌ی بازی به فارسی هزینه شده است. فکر نمی‌کنیم اتفاقی این چنین در دیگر شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی روی دهد؛ مگر این که این شرکت‌ها خودشان بخواهند رسما به توزیع بازی‌های خود در بازار ایران نیم نگاهی بیندازند. البته در این راستا پیشرفت‌ها بسیار خوبی داشته‌ایم. پلتفرم فروش بازی «هیولا» با تعدادی شرکت بازی‌سازی بزرگ برای ترجمه و عرضه‌ی بازی‌های آن‌ها به فارسی و در ایران، وارد مذاکره شده و چند بازی هم در ایران عرضه شده‌اند، ولی دست هیولا به نسخه‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس نمی‌رسد و این حرکت، باید از سوی خود شرکت سازنده انجام بگیرد.

نهایتا، اگر بازی چشم‌تان را گرفته بود و قصد داشتید دارک‌سایدرز ۳ را تهیه کنید، در حال حاضر یک دلیل بیشتر برای خرید بازی دارید.

منبع: فروم ResetEra

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post دارک‌سایدرز ۳ رسما از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا