اخبار کسب و کار

رویدادی برای گردهم آمدن مروجان علم در هفته ترویج علم

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

هفته‌ای که در آن قرار داریم، هفته جهانی علم نام‌گذاری شده است. در این هفته در سراسر جهان رویدادهای متعددی برگزار می‌شود تا ارتباط بهتری میان افراد جامعه و علم ایجاد شود. جمعه این هفته ۲۵ آبان، رویدادی در همین راستا در تهران برگزار می‌شود. رویداد «سای‌کام» به همت تیم ترویج علم «ساروس» در محل کارخانه نوآوری برگزار خواهد شد. دیجی‌کالا ‌مگ به عنوان حامی رسانه‌ای این رویداد از شما یرای شرکت در این رویداد دعوت می‌کند.

یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی هر جامعه‌ای میزان بها دادن آن جامعه به علم و دانش است. در جامعه‌های توسعه یافته ساختارهای منسجمی برای جاری سازی علم در بطن جامعه و ساده سازی مفاهیم علمی برای عموم مردم شکل گرفته است. این وظیفه بر عهده «مروجان علم» قرار دارد؛ این افراد ممکن است تحصیلکرده‌های آکادمیکی باشند که می‌توانند با فاصله گرفتن از ادبیات سخت آکادمیک با زبانی ساده و همه فهم با مردم درباره مسائل علمی صحبت کنند یا شیفتگان علم با ذوقی باشند که با کنجکاوی به دنبال یادگیری مسائل علمی می‌روند و چیزهایی که در این مسیر فرامیگیرند را به شیوه‌‌ای جذاب در اختیار همگان قرار می‌دهند.

مروجان علم، با هر مرام و مسلکی که باشند، حق بزرگی بر گردن جامعه خود دارند. این افراد نقش انکار ناپذیری در تربیت جامعه‌ای خردمند بر عهده دارند. در کشور ما نیز گروه‌های علمی بسیاری در حال فعالیت هستند؛ برخی پرقدرت‌تر و تاثیرگذارتر و برخی دیگر در حد وسع و توان خود، اما همچنان تاثیرگذار بر جامعه مخاطبان شاید کم جمعیت‌تر. با وجود تلاش‌های قابل تقدیر جامعه مروجان علم ایران، اما انتقاداتی نیز نسبت به این جامعه وجود دارد. بهترین راه برای پایش سیاست‌های این جامعه، هم‌فکری و گفت‌و‌گوی تمام اعضای آن پیرامون این انتقادات و یافتن راه‌حل‌هایی برای رفع مکلات است.‌

اکنون این فرصت به وجود آمده تا تمام مروجان، ارتباط‌گران و علاقمندان علم در ایران دور هم جمع شوند و به گفت‌وگو و کاوش پیرامون مسائل اکوسیستم ترویج علم ایران بپردازند. در رویداد «سای‌کام» مروجان و رابطان علم به گفت‌وگو پیرامون ترویج علم در ایران خواهند پرداخت. این رویداد با شعار «کاوش در اکوسیستم ترویج علم؛ دورخیزی به‌سوی قرنِ جدید» در محل کارخانه نو‌آوری برگزار خواهد شد و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به صفحه رویداد در سایت ایوند برای شرکت در این رویداد ثبت‌نام کنند.

The post رویدادی برای گردهم آمدن مروجان علم در هفته ترویج علم appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا