اخبار کسب و کار

چیپست Apple T2 مانع از تعمیر کامپیوتر‌های جدید اپل می‌شود

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

شرکت اپل در کنار چیپست پردازنده اصلی کامپیوترهای خود، یک چیپست امنیتی مبتنی بر ARM به نام Apple T2 نیز در کامپیوترهای خود قرار می‌دهد که برای بالا بردن امنیت مک‌بوک‌های اپل به کار می‌آیند. این چیپست روی مک‌بوک پرو ۲۰۱۸، مک‌بوک ایر جدید، مک‌مینی و iMac Pro قرار دارد و ویژگی‌هایی مثل Hey Siri و یا موارد امنیتی مرتبط با Touch ID را روی این کامپیوتر‌ها مدیریت می‌کند. جدا از این موارد، این چیپست به اپل اجازه می‌دهد کنترل بهتری روی سخت‌افزارهای خود داشته باشد و حالا به تازگی مشخص شده که این چیپست مانع از تعمیرات این کامپیوترها توسط مراکزی غیر از اپل استور‌ها می‌شود.

چندی پیش خبری داشتیم مبنی بر اینکه Apple می‌خواهد جلوی تعمیرات کامپیوترهای خود توسط مراکزی غیر از Apple Store را بگیرد و حالا امروز با اعلام بیانیه‌ای، این خبر از طرف این شرکت تایید شد. درواقع چیپست T2 همواره پیش از بوت شدن دستگاه، امنیت کامپیوتر و موارد این چنینی را چک می‌کند و در صورت تایید این چیپست، سیستم‌عامل مک بوت می‌شود. در صورتی که از قطعات سخت‌افزاری تعمیری تایید نشده روی کامپیوترهای استفاده کننده از این چیپست استفاده شود، این چیپست مانع از بوت شدن کامپیوتر شده و به طور کلی کامپیوتر را از کار می‌اندازد.

قطعاتی که در طول تعمیر در کامپیوتر‌های مک گذاشته می‌شوند باید توسط ASP ها یا همان مراکز تعمیر مورد تایید اپل و یا خود اپل استور‌ها تایید شده باشد. فردی که کامپیوتر را تعمیر می‌کند نیز باید از یک نرم‌افزار عیب‌شناسی استفاده کند که این نرم‌افزار هم صرفا در اختیار مراکز مورد تایید اپل و همچنین خود اپل استورها قرار گرفته است.

مواردی که در لیست Apple قرار گرفته‌اند شامل نمایشگر، مادربرد یا همان Logic Board، بدنه لپ‌تاپ و سنسور تاچ‌آیدی برای کامپیوترهای مک‌بوک پرو و همچنین حافظه‌های فلش برای iMac Pro می‌شوند. این قطعات جزو موارد حیاتی این کامپیوترها به حساب می‌آیند که این یعنی نمی‌توانید چنین قطعاتی را خارج از مراکز مورد تایید Apple تعمیر یا تعویض کنید. همین موارد شامل مک‌بوک ایر جدید و مک‌مینی جدید هم می‌شود.

این می‌تواند یک قدم دیگر به این سمت باشد که کوپرتینویی‌ها بتوانند به صورت کامل جلوی مراکز تعمیرات جانبی برای کامپیوترهای خود را بگیرد و سود آن‌ها را هم به جیب بزند. اپل حتی نمی‌گوید که چه زمانی «دکمه قتل» توسط چیپست T2 زده می‌شود و حتی در چه شرایطی کامپیوترهای مذکور به نرم‌افزار عیب‌یابی اشاره شده، نیاز دارند. در مجموع اگر یکی از کامپیوترهای گفته شده را دارا هستید و به مشکل سخت‌افزاری برخورد کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم کامپیوتر خود را به نزدیک‌ترین اپل استور موجود بفرستید تا مشکل‌تان حل شود.

منبع: GSMArena

The post چیپست Apple T2 مانع از تعمیر کامپیوتر‌های جدید اپل می‌شود appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا