اخبار کسب و کار

«استن لی» خالق بزرگ ابرقهرمان‌های مارول درگذشت

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

«استن لی» (Stan Lee)، معمار کمیک‌بوک‌های معاصر، در سن ۹۵ سالگی درگذشت. این مرد خلاق و الهام‌بخش کسی بود که با تزریق نقطه ضعف‌های انسانی به ابرقهرمان‌ها، انقلابی در کمیک‌بوک‌ها به وجود آورد. او کاراکترهایی مثل اسپایدرمن، چهار شگفت‌انگیز و هالک را خلق کرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کار استنلی تزریق نوعی شوخ‌طبعی و طنز به جهان کمیک‌بوک‌های مارول بود.

دنیای سرگرمی یکی از مهم‌ترین شمایل‌های خودش را از دست داد. مردی که تا لحظه آخر به کارش ادامه داد و الهام‌بخش آدم‌های زیادی در صنعت نشر و سینما شد.

استن لی در بیمارستانی در لس‌آنجلس درگذشت و دخترش خبر فوت او را تایید کرد. به عنوان نویسنده ارشد در کمپانی مارول و بعدتر ناشر این کمپانی، او در دهه ۶۰ لباس‌هایی تن ابرقهرمانانش کرد و قدرت‌هایی به آنها بخشید که خوانندگان جوان مشتاقش بودند. در عین حال روی طرح‌های داستانی پیچیده، دیالوگ‌های مورد پسند قشر تحصیل‌کرده، شوخ‌طبعی و کنایه، نکات علمی-تخیلی و حتی فلسفه هم تاکید داشت.

اولین فیلم پرهزینه‌ای که بر اساس یکی از کاراکترهایی که لی خلق کرده بود ساخته شد «ایکس من» بود. محصول سال ۲۰۰۰ که فقط در گیشه سینماهای آمریکای شمالی بیش از ۱۳۰ میلیون دلار فروخت.

فیلم «اسپایدرمن» در سال ۲۰۰۲ حتی از آن هم بهتر عمل کرد و به فروشی بیش از ۴۰۰ میلیون دلار دست پیدا کرد. به تدریج امپراطوری مارول ساخته شد و تبدیل به یکی از پرمنفعت‌ترین کمپانی‌های بزرگ در تاریخ سینما شد.

بعد از مرگ لی بسیاری از طرفدارانش در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی میراث او را پاس داشتند.

او سال ۱۹۲۲ در نیویورک متولد شد و برای شرکتی کار کرد که به تدریج نام مارول به خودش گرفت. استن لی در بسیاری از فیلم‌های مارول حضور افتخاری داشت؛ از جمله می‌توانید او را در فیلم «اسپایدرمن ۳» محصول ۲۰۰۷ کنار توبی مگوایر ببینید.

آدمی سرشار از انرژی و عشق به زندگی بود. جمله معروفی دارد که می‌گوید: «من همه تلاشم را می‌کنم کاری انجام ندهم که شبیه کارهایی باشد که پیش از آن انجام داده‌ام. و نکته خوبش اینجاست که ما دنیای بزرگی داریم. دنیایی که پر از ایده‌های جدید است و تنها کاری که شما باید انجام بدهید این است که به آن ایده‌ها چنگ بزنید.»

دنیای سرگرمی یکی از مهم‌ترین شمایل‌های خودش را از دست داد. مردی که تا لحظه آخر به کارش ادامه داد و الهام‌بخش آدم‌های زیادی در صنعت نشر و سینما شد.

کاراکترهایی که استن لی خلق‌شان کرده با خالق‌شان وداع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین و بدترین فیلم‌های مارول از نگاه منتقدان

The post «استن لی» خالق بزرگ ابرقهرمان‌های مارول درگذشت appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا