اخبار کسب و کار

نامه عتاب‌آلود و پاسخی که پس از چند سال منتشر شده/ آیت‌الله یزدی و برخورد با موسیقی

رسانه نوا – هفته گذشته علی جنتی وزیر اسبق ارشاد در رویکردی افشاگرانه نامه‌ای از استادش آیت‌الله یزدی، رئیس اسبق قوه قضاییه و رئیس فعلی مجلس خبرگان رهبری، به همراه پاسخ آن را در روزنامه سازندگی برای اولین بار منتشر کرد که حاوی نگاه اعتاب‌آلود آیت‌الله به موسیقی، جشنها و بزرگداشتهای هنری، علی رهبری و ارکستر سمفونیک و همچنین شایعه تکخوانی زنان بود.

این اعتاب و هشدارها که درهمان زمان وزارت علی جنتی نیز بیشترین اخبار دلواپسان را تشکیل می‎‌داد تا آنجا که میدان جنگ سیاسی را در حوزه موسیقی چیده بودند با پاسخ‌های قاطعی از جانب وزیر وقت ارشاد داده می‌شد تا آنجاکه جناح راست و دلواپسان تک‌تک مردانش را به میدان مبارزه آورد و آخرین آنها آیت‌الله علم‌الهدی بود که وارد درگیری لفظی و هشدار و البته شنیدن پاسخ تند و تیز نیز شد.

هرچند علی جنتی صدارتش را بر سر موسیقی وانهاد اما همگان باور دارند که او از قدرت کافی در پاسخ قاطعانه برخوردار بود و این شهامت و شجاعت ستودنی را داشت که با قاطعیت در برابر شایعات، دروغها و تهدیدها بایستد. چه آنجا که در مجلس در پاسخ به شایعه حضور در کنسرت تکخوانی زنان ایستاد و اخبار دروغی را که تا درب بیوت آیات عظام رسیده است را رسوا کرد و چه آنجا که با صراحت لهجه و صلابت، از نظر فقهی رهبر کشور درباره تکخوانی زنان دفاع کرد.

به هر روی در نامه آیت‌الله یزدی باز هم مشهود است که اخبار ناصحیح به ایشان داده شده و البته ایشان را نیز به واکنش و پاسخ تهییج کرده‌اند؛ شیوه‌ای که سالهاست جناح مخالف اصلاح‌طلبان برای به درکردن رقیب سیاسی از میدان بهره می‌برد در حالی که اساسا مرتکب ناراست می‌گردد. اینجاست که پاسخ علی جنتی از اهمیت دوچندان برخوردار است آنجا که آیه‌ ۳۶ سوره اسرا در قرآن مجید را برای استادش پیش می‌کشد: «از پی آنچه که نمی‌دانی چیست مرو، زیرا گوش و چشم و دل، همه را، بدان بازخواست کنند.»

نوشته نامه عتاب‌آلود و پاسخی که پس از چند سال منتشر شده/ آیت‌الله یزدی و برخورد با موسیقی اولین بار در رسانه نوا. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا