اخبار کسب و کار

تسلا حالت پیست و یک کلید جدید برای مدل ۳ عرضه کرد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

در شرایطی که تسلا با مشکلات مختلفی در زمینه تولید دست و پنجه نرم می‌کند، یک بروزرسانی نرم‌افزاری برای ده ها هزار خودروی مدل ۳ که تا کنون فروخته است، عرضه کرد.

علاوه بر این مورد، یکی از تصمیمات عجیب تسلا در زمینه مدل ۳ این بود که قفل این خودرو به دو روش باز می‌شد؛ یکی به کمک کارتی که همراه با خودرو عرضه می‌شود و مثل کارت بانکی می‌ماند و دیگری به کمک اپلیکیشن تسلا روی گوشی کاربر. این شرکت حالا یک سوییچ با شکل و شمایل مدل ۳ هم معرفی کرده که ۱۵۰ دلار قیمت دارد و به محض عرضه روی وب‌سایت این شرکت، تمام موجودی تسلا برای آن، تمام شد.

البته این سوییچ با آن چیزی که تسلا برای مدل اس و مدل اکس عرضه کرده بود، تفاوت دارد. با این سوییچ اگر به خودروی مدل ۳ نزدیک شوید، درها و آینه‌های جانبی باز نخواهند شد و باید حتما دکمه روی آن را فشار دهید. در خودروهای مدل اس و مدل اکس، سوییچ به این ترتیب عمل می‌کند که وقتی به خودرو نزدیک می‌شوید، قفل درها باز می‌شود و این خیال را به وجود می‌آورد که خودرو، آمدن شما را حس می‌کند!

با توجه به این که این سوییچ شبیه به شکل خودرو ساخته شده، اگر صندوق عقب یا صندوق جلو را روی سوییچ فشار دهید، درب‌های مربوط به این بخش باز خواهند شد. کلید‌های کناری نیز برای باز کردن درب اصلی خودرو کاربرد دارد و همچنین می‌توانید درپوش شارژر خودرو را هم با همین سوییچ باز کنید.

بروزرسانی بعدی، مربوط به حالت پیست می‌شود. تسلا از اوایل تابستان خبر از عرضه این حالت داده بود. این ویژگی برای نسخه‌های Performance از مدل ۳ عرضه می‌شود. حالت پیست که با بروزرسانی نرم‌افزاری روی این مدل از خودروهای مدل ۳ می‌آید، می‌تواند میزان پایداری خودرو را در پیست‌های رانندگی افزایش دهد. همچنین نیرو در لحظه بین موتور جلویی و پشتی خودرو تقسیم می‌شود و در نهایت در هنگام پیچ‌ها، خودرو مدل ۳ خیلی خوب خواهد توانست پایداری خود را حفظ کند. در این بین ویژگی Proactive Cooling نیز به کمک می‌آید تا بتواند باتری را تا سر حد ممکن، خنک کند.

هر دو موارد اضافه شده یعنی سوییچ جدید و همینطور سیستم پیست، نشان می‌دهد که تسلا تمرکز زیادی روی جدیدترین و البته ارزان‌ترین خودروی خود گذاشته است. البته با تمام این موارد، تسلا مدل ۳ فعلا با قیمتی بالاتر از آن چیزی که وعده داده شده بود یعنی ۳۵۰۰۰ دلار فروخته می‌شود. مدل پایه ۳۵ هزار دلاری هنوز عرضه نشده و تسلا وعده داده این مدل را در نیمه اول سال ۲۰۱۹ عرضع کند.

منبع: TheVerge

The post تسلا حالت پیست و یک کلید جدید برای مدل ۳ عرضه کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا