اخبار کسب و کار

انیو موریکونه: کوئنتین تارانتینو احمق و فیلم‌هایش مشتی آشغال است

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

انیو موریکونه یکی از مشهورترین آهنگسازهای تاریخ سینما است که دیروز ۹۰ ساله شد. او اخیرا در یک مصاحبه جدید کوئنتین تارانتینو را فردی «احمق» و فیلم‌هایش را مشتی «آشغال» دانست. این اظهارنظر تند در حالی عنوان شده که موریکونه و تارانتینو پیش از این چندین بار با یکدیگر همکاری داشتند و موریکونه بخاطر ساخت موسیقی فیلم هشت نفرت‌انگیز (The Hateful Eight) جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم را هم تصاحب کرد.

موریکونه می‌گوید: «این مرد یک احمق است. او صرفا از دیگران دزدی می‌کند و سپس مشتی ایده دزدی را سرهم‌بندی می‌کند. در کارهای او هیچ وجه نوآورانه‌ای به چشم نمی‌خورد. اساسا تارانتینو کارگردان به حساب نمی‌آید و با بزرگان هالیوود همچون جان هیوستون، آلفرد هیچکاک یا بیلی وایلدر قابل مقایسه نیست. آن‌ها واقعا بزرگ بودند اما تارانتینو صرفا مشتی ایده بنجل را به کار می‌گیرد.» موریکونه درباره فیلم‌های کوئنتین تارانتینو هم اصلا نگاه مثبتی ندارد. او فیلم‌های این کارگردان آمریکایی را «آشغال» لقب داده است.

انیو موریکونه: تارانتینو کارگردان به حساب نمی‌آید و با بزرگان هالیوود همچون جان هیوستون، آلفرد هیچکاک یا بیلی وایلدر قابل مقایسه نیست. آن‌ها واقعا بزرگ بودند اما تارانتینو صرفا مشتی ایده بنجل را به کار می‌گیرد.

این اولین بار نیست که انتقاداتی از زبان انیو موریکونه نسبت به تارانتینو مطرح می‌شود. اما به نظر می‌رسد این بار شدت انتقادات از همیشه بیشتر شده است. این آهنگساز ایتالیایی تا به حال چندین بار با تارانتینو همکاری داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم‌های «بیل را بکش»، «حرامزاده‌های لعنتی»، «جنگوی زنجیرگسسته» و «هشت نفرت‌انگیز» اشاره کرد. موریکونه در سال ۲۰۱۳ پس از همکاری در فیلم جنگوی زنجیرگسسته گفته بود دیگر در هیچ فیلمی با تارانتینو همکاری نخواهد کرد چون او موسیقی‌ها در فیلم‌هایش بدون انسجام استفاده می‌کند.

اما این اظهارات که هالیوود ریپورتر در سال ۲۰۱۳ گزارش کرد مدتی بعد توسط خود آهنگساز ایتالیایی رد شد. او گفته بود از اینکه برخی از موسیقی‌هایی که پیش از این ساخته به هر شکل در فیلم‌های تارانتینو مورد استفاده قرار بگیرند ابدا ناراحت نمی‌شود و حتی مایه خوشحالی‌اش هم هست. به هر حال به نظر می‌رسد بعد از آخرین همکاری در فیلم هشت نفرت‌انگیز موریکونه دیگر تعارف را کنار گذاشته و تصمیم گرفته حسابی از خجالت کوئنتین تارانتینو دربیاید. او در جدیدترین مصاحبه خود می‌گوید تارانتینو ناگهان پیدایش می‌شود و می‌خواهد ظرف چند روز یک موسیقی کامل داشته باشد؛ که البته غیرممکن است و دیوانه کننده.

موریکونه تا به حال برای بیش از ۵۰۰ فیلم موسیقی ساخته و با تعدادی از بزرگترین کارگردان‌های تاریخ سینما همکاری کرده است. دیجی‌کالا مگ پیش از این در دو قسمت از پادکست‌های خود به مرور آثار برتر این آهنگساز برجسته پرداخته است.

The post انیو موریکونه: کوئنتین تارانتینو احمق و فیلم‌هایش مشتی آشغال است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا