اخبار کسب و کار

مایکروسافت دو استودیوی Obsidian و InXile را می‌خرد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

شایعه‌ای که ماه گذشته شنیده بودیم درست از آب درآمده است؛ مایکروسافت امروز صبح در رویداد X018 خود رسما اعلام کرد که استودیوی بازی‌سازی «آبسیدین» (Obsidian) را خریداری کرده است. با این حال، فقط هم استودیوی آبسیدین نیست، مایکروسافت در کنار این استودیو هم‌چنین استودیوی InXile Entertainment را هم خریداری خواهد کرد.

خبر خرید این دو استودیو را مدیر استودیوهای بازی‌سازی مایکروسافت در رویداد X018 اعلام کرد؛ خبری که به عنوان حسن ختام برنامه اعلام شد و به خوبی برنامه‌ی نه چندان جالب مایکروسافت را به اتفاقی زیبا تبدیل کرد.

مایکروسافت در بیانیه‌ای درباره‌ی خرید استودیوی آبسیدین گفته است: «به عنوان یکی از اولین توسعه دهندگان بازی‌های نقش‌آفرینی در این صنعت، از اینکه می‌توانیم تخصص این افراد را به استودیوهای بازی‌سازی مایکروسافت اضافه کنیم، هیجان‌زده هستیم. در عین حال هم به آبسیدین این امکان را می‌دهیم تا روند خاص خودش را حفظ کند و به این استودیو هم کمک می‌کنیم تا ایده‌های خود را به کامل‌ترین شکل ممکن اجرا کنند.»

استودیوی بازی‌سازی Obsidian Entertainment از اعضای سابق استودیوی قدیمی Interplay تشکیل شده است؛ افرادی که متخصصان ساخت نقش‌آفرینی‌های کلاسیک هستند. باز‌ی‌هایی مثل Star Wars: Knights of the Old Republic 2 و هم‌چنین Fallout: New Vegas از ساخته‌های آبسیدین هستند. این استودیو هم‌چنین مجموعه‌ی Pillars of Eternity را در کارنامه‌ی خود دارد که از نقش‌آفرینی‌های کلاسیک چند سال اخیر محسوب می‌شوند.

نکته‌ی جالب این جاست که استودیوی InXile Entertainment هم در واقع برخی از افراد سابق Interplay را در خود جای داده است. موسس استودیوی Interplay یعنی «برایان فارگو» خودش شخصا استودیوی InXile Entertainment را تاسیس کرده است.

بیانیه‌ی مایکروسافت به این استودیو هم اشاره کرده است: «به عنوان یکی از استودیوهای بازی‌سازی مایکروسافت، حمایت و پشتیبانی کاملی به استودیوی InXile ارایه خواهیم داد تا بتوانند دیدگاه‌های خود را چه در مجموعه‌های فعلی آن‌ها و چه در بازی‌های جدید اعمال کنند. این استودیو ساختار مستقل خود را حفظ خواهد کرد، و مجموعه‌ها و افراد متخصص این استودیو از این پس به عنوان زیرمجموعه‌ی Microsoft Studios محسوب خواهند شد.»

بازی Torment: Tides of Numenera ساخته‌ی inXile Entertainment

هر دو استودیوی بازی‌سازی Obsidian و InXile از نظر مالی، وضعیت خوبی نداشتند. جدیدترین ساخته‌ی Obsidian با اینکه یک نقش‌آفرینی شگفت‌انگیز کلاسیک است، ولی اصلا فروش خوبی نداشته است. از آن طرف هم استودیوی InXile بازی‌های شگفت‌انگیزی در طول چند سال اخیر ساخته، ولی فقط با Wasteland 2 موفقیتی نسبی کسب کرده است.

حمایت مایکروسافت از این دو استودیو نه تنها بقای آن‌ها را ممکن می‌کند، بلکه این فرصت را به مایکروسافت می‌دهد تا با بهترین متخصصان ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی، به ساخت بازی در این سبک دست بزند.

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post مایکروسافت دو استودیوی Obsidian و InXile را می‌خرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا