اخبار کسب و کار

بلک‌بری شکایت خود را از نوکیا پس گرفت

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

در فوریه ۲۰۱۷ (بهمن ۱۳۹۶)، بلک‌بری شرکت نوکیا را متهم به نقض حقوق پتنت‌های خود متهم کرد. بلک‌بری در این شکایت گفته بود که نوکیا بدون پرداخت هزینه برای استفاده از ۱۱ پتنت تحت مالکیت این شرکت، از آن‌ها برای مواردی مانند ایستگاه پایه Flexi Multiradio، سیستم‌های کنترل شبکه‌های رادیویی و نرم‌افزار Liquid Radio استفاده کرده است. این پتنت‌ها در اصل متعلق به شرکت Nortel بوده که در سال ۲۰۱۱ بلک‌بری پتنت‌های ثبت شده از جانب این شرکت را با پرداخت مبلغ ۴.۵ میلیارد دلار خریداری کرد. دو سال قبل از این خرید، نوکیا می‌خواست این پتنت‌ها را خریداری کند که موفق به انجام این کار نشد.

به‌نظر می‌رسد این دو شرکت با یکدیگر به توافق رسیده‌اند و این موضوع را به‌زودی اعلام خواهند کرد.

حالا، طبق گزارشی که خبرگزاری بلومبرگ منتشر کرده، بلک‌بری شکایت خود را از نوکیا‌ پس گرفته است. هرچند هنوز هیچکدام از طرفین رسما در رابطه با این موضوع اظهارنظر نکرده‌اند، ولی به‌نظر می‌رسد این دو شرکت با یکدیگر به توافق رسیده‌اند و این موضوع را به‌زودی اعلام خواهند کرد. در زمان شکایت، بلک‌بری می‌گفت که نوکیا‌ باید برای استفاده از این پتنت‌ها، هزینه‌ی مربوطه را پرداخت کند. همچنین بلک‌بری خاطرنشان کرد که این اقدام نوکیا، باعث می‌شود دیگر شرکت‌ها هم به انجام کارهای مشابه تشویق شوند.

نوکیا‌ و بلک‌بری در دوران اوج خود بخش زیادی از بازار گوشی‌ها را در اختیار داشتند. اما حالا، هر دوی این شرکت‌ها حق استفاده از برند و نرم‌افزارهای خود را به شرکت‌های دیگری واگذار کرده‌اند و هم‌اکنون گوشی‌های نوکیا و بلک‌بری توسط شرکت‌های چینی تولید و عرضه می‌شوند.

منبع: Phone Arena

The post بلک‌بری شکایت خود را از نوکیا پس گرفت appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا