اخبار کسب و کار

خانه ترانه با مدیریت و اجرای «روزبه بمانی» برگزار شد

رسانه نوا – جلسه خانه ترانه با مدیریت و اجرای «روزبه بمانی»، با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه مندان به شعر و اجرای موسیقی علی بنیادی، عصر روز پنجشنبه ۱۰ آبان ماه در موسسه سرنا برگزار شد.

به گزارش رسانه نوا، بخش نخست این مراسم به نقد و بررسی ترانه ها اختصاص داشت و ریحانه عبدالکریمی، مهزاد رازی، بهنوش سیفی، عرفان عطارزاده، بهزاد صادقی، لوشان زربخش، محبوبه مهرانی و علی محمودی از جمله ترانه سرایانی بودند که در این بخش به ترانه های خود را قرائت کردند و ترانه هایشان توسط کارشناسان مراسم نقد و بررسی شد.

در ابتدا ریحانه عبدالکریمی به پشت جایگاه آمد و ترانه خود را قرائت کرد که عمران میری در نقد این ترانه گفت: «در این ترانه در بند اول آن ضعف تالیف وجود دارد. در این ترانه کارکردی که کلمات باید داشته باشند وجود ندارد. کلماتی که در این ترانه استفاده شده به کرات در اشعار شاعران دیگر نیز استفاده شده و در هر بند خطی وجود دارد که بسیار کلیشه ای است. این موضوع باعث شده که این ترانه یک ترانه کلیشه ای باشد و در عین حال ترانه ای باشد که قدرت چندانی نداشته باشد. ضمن اینکه عدم آگاهی از ترانه روز باعث شده که این ترانه خلق شود.»

سپس مهزاد رازی ترانه ای قرائت کرد و در ابتدا روزبه بمانی گفت: «این ترانه ترانه ای است که لحظه های خوبی دارد و در عین حال کاربردی است و می شود که این ترانه به اجرا برسد و اتفاقات خوبی برای آن رخ دهد.» سپس مهدی ایوبی گفت: «در وهله اول باید بگویم که شما در فرم، نوشتن و تالیف مسلط هستید. شما به روابط به صورت کلاسیک فکر می کنید و این موضوع خیلی بد نیست اما خیلی هم خوب نیست و این موضوع در روابط شما تکرار می شود و کار شما را فقط در زبان محاوره نگه می دارد و در تفکر من یک کلاسیک بودن را نشان می دهد. این ترانه را شاید اگر ۸ سال گذشته در خانه ترانه قرائت می کردید استقبال بیشتری از ترانه شما می شد. در کل نمی توان ایراد جدی از اثر شما گرفت و یک اثر کلاسیک خوب است.»

در ادامه عرفان عطارزاده ترانه ای قرائت کرد سپس مهدی ایوبی در نقد این ترانه گفت: «این ترانه به هیچ وجه ترانه خوبی نیست. ما می توانیم هر مقاله و داستانی را با وزن و قافیه به نظم دربیاوریم و این شعر نیست. شما به راحتی حرف بزنید اما به شعر برسید و من به شخصه از شنیدن این ترانه لذت نبردم. این ترانه هیچ ایراد تالیفی ندارد اما ترانه ای نیست که مخاطب را همراه کند.»

سپس روزبه بمانی گفت: «شعر عجیب ترین هنر در بین تمام هنرهای جهان است شعر به هیچ وجه تعریف مشخصی ندارد. در مورد این ترانه باید بگویم که دلیل نوشتن این ترانه مشخص نیست. من فکر می کنم شکل گیری ترانه برای همه ما به این صورت است که یک مصراع، لحظه و تصویر خوب می آید و براساس آن شروع به نوشتن ترانه می کنیم. در خیلی از ترانه ها اصلا آن لحظه ها وجود ندارد و انگار براساس هیچ نوشته شده است به همین دلیل درون آن هیچ چیزی وجود ندارد. در مورد ترانه شما یک اتفاقی می افتد و آن این است که شما خیلی تلاش می کنید که به شعر برسید برای همین سعی می کنید از ترکیب هایی استفاده کنید.»

در بخش بعدی این مراسم علی بنیادی روی صحنه آمد و سه قطعه آسانسورها، جنگ جهانی و مرداب را به همراه پیانو اجرا کرد.

در بخش پایانی این مراسم نیز امیر توده فلاح، مسعود محمدی، محمد بم و مهدی ایوبی نیز به ترانه خوانی پرداختند.

نوشته خانه ترانه با مدیریت و اجرای «روزبه بمانی» برگزار شد اولین بار در رسانه نوا. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا