اخبار کسب و کار

فروش پلی‌استیشن ۴ به ۸۶ میلیون و فروش سوییچ به ۲۳ میلیون دستگاه رسید

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

سونی و نینتندو هر دو آمار و ارقام مربوط به سه ماهه‌ی مالی اخیر خود را منتشر کرده‌اند؛ طوری که از آمار کلی فروش کنسول‌ها و بازی‌های این دو شرکت خبردار شده‌ایم. فروش کنسول پلی‌استیشن ۴ به ۸۶ میلیون رسیده است و از آن طرف، نینتندو توانسته است فروش کنسول سوییچ را به ۲۳ میلیون دستگاه برساند.

البته نسبت به سال گذشته، نه تنها شاهد رشد فروش کنسول‌ها نبوده‌ایم، بلکه فروش پلی‌استیشن ۴ در سه ماهه‌ی مالی اخیر در مقایسه با سال گذشته، ۳۰۰ هزار دستگاه کاهش داشته است. سونی در سه ماهه‌ی دوم مالی خود، که تا پایان ماه سپتامبر را در نظر می‌گیرد، توانسته است ۳.۹ میلیون دستگاه پلی‌استیشن ۴ بفروشد.

سونی انتظار دارد تا فروش پلی‌استیشن ۴ در سال مالی فعلی آن‌ها رشد داشته باشد و این رشد را به دلیل سرویس پلی‌استیشن پلاس و عرضه‌ی بازی‌های جدید می‌بیند. سونی هم‌چنین درباره‌ی وضعیت سرویس پلی‌استیشن پلاس گفته است که آن‌ها تا پایان ماه سپتامبر، تعداد مشترکان این سرویس را به ۳۴.۳ میلیون نفر رسانده‌اند که در مقایسه با سال گذشته ۶.۲ میلیون عدد افزایش داشته است.

فروش بازی‌های پلی‌استیشن ۴ هم در سه ماهه‌ی مالی اخیر سونی برابر با ۷۵.۱ میلیون عدد بوده که نسبت به همین بازه‌ی زمانی در سال گذشته، ۵.۴ میلیون عدد بیشتر است.

نینتندو هم از سوی دیگر فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است. نینتندو در سه ماهه‌ی مالی اخیر خود ۳.۱۹ میلیون دستگاه کنسول سوییچ فروخته است. در همین مدت زمان ۲۴.۱۷ میلیون نسخه بازی نینتندو سوییچ هم به فروش رفته‌اند. فروش کلی نینتندو سوییچ به ۲۲.۸۶ میلیون دستگاه رسیده است.

کنسول پلی‌استیشن 4

طبق گفته‌ی نینتندو، بازی‌های «سوپر ماریو اودیسه»، «ماریو کارت ۸ دیلاکس» و «افسانه‌ی زلدا: نفس وحش» به ترتیب با فروش ۱۲.۱۷ و ۱۱.۷۱ و ۱۰.۲۸ میلیون نسخه‌ای، پرفروش‌ترین بازی‌های نینتندو سوییچ محسوب می‌شوند.

مایکروسافت مثل همیشه هیچ در این آمارها غایب است و از ارایه‌ی آمار فروش کنسول و بازی‌های ایکس‌باکس سر باز می‌زند.

منبع: Gematsu

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post فروش پلی‌استیشن ۴ به ۸۶ میلیون و فروش سوییچ به ۲۳ میلیون دستگاه رسید appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا