اخبار کسب و کار

اپل ادعای به کار گرفتن دانش‌آموزان برای ساخت اپل واچ را بررسی می‌کند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

بعد از اینکه گزارشی مبنی بر به کار گرفتن دانش‌آموزان زیر سن قانونی در خطوط تولید ساعت‌های هوشمند اپل واچ منتشر شد، اپل اعلام کرده که این ادعا را بررسی می‌کند. یکی از گروه‌های فعال در زمینه‌ی حقوق بشر به نام Sacom اعلام کرده که شرکت Quanta Computer، یکی از تامین‌کنندگان محصولات اپل که در کشور تایوان قرار دارد، برای پایین آوردن هزینه تولید، به‌صورت غیرقانونی از دانش‌آموزان برای تولید این ساعت‌ها استفاده می‌کند. به گفته‌ی این گروه، این دانش‌آموزان در شیف‌های شبانه و بیش از ساعات قانونی به کار گرفته می‌شوند و فقط یک روز در هفته حق استراحت دارند. طبق این گزارش، این شرکت تایوانی تنها سازنده سری یک، دو و چهار اپل واچ است و بخش اعظمی از اپل واچ‌های سری سوم را هم تامین می‌کند.

این شرکت ظاهرا این دانش‌آموزان را به‌عنوان کارآموز استخدام می‌کند.

گروه Sacom در گزارش خود اشاره کرده که آن‌ها با ۲۸ دانش‌آموز دبیرستانی بین سن ۱۶ تا ۱۸ ساله مصاحبه کرده‌اند که در خطوط تولید این کارخانه به‌صورت غیرقانونی مشغول به کار بوده‌اند. این دانش‌آموزان می‌گویند که آن‌ها برای هزینه‌های مدرسه و دیگر موارد، از طرف معلمین خود برای انجام این کار تحت فشار هستند. یکی از این دانش‌آموزان به این گروه گفته: «من به معلمم گفتم که نمی‌خواهم این کار را انجام دهم. اما او با پدرم تماس گرفت و بیش از یک ساعت با او صحبت کرد. در نهایت پدرم من را برای انجام این کار تحت فشار قرار داد»

این شرکت ظاهرا این دانش‌آموزان را به‌عنوان کارآموز استخدام می‌کند ولی رشته‌ی بسیاری از آن‌ها هیچ ارتباطی به الکترونیک ندارد و با این حال، آن‌ها ۱۲ ساعت در روز، گاهی بین ۸ شب تا ۸ صبح، کارهای موردنظر این خطوط تولید را انجام می‌دهند. در نهایت اپل اعلام کرده که آن‌ها چنین تخلفاتی را به هیچ‌عنوان نمی‌پذیرند و به‌دقت مشغول بررسی این موضوع هستند.

منبع: The Verge

The post اپل ادعای به کار گرفتن دانش‌آموزان برای ساخت اپل واچ را بررسی می‌کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا