اخبار کسب و کار

وان پلاس ۶T رسما معرفی شد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

وان پلاس دقایقی پیش دومین گوشی خود برای سال ۲۰۱۸ را با نام وان پلاس ۶T معرفی کرد. پیش از هر چیز بگذارید بگوییم این گوشی با تمام شایعاتی که از آن منتشر شده بود، تطابق دارد. در بالای نمایشگر این گوشی یک ناچ بسیار کوچک و قطره مانند قرار گرفته، مشخصات سخت‌افزاری آن فوق العاده است و قیمت آن در مقایسه با دیگر پرچمداران اندرویدی سال ۲۰۱۸، معقول‌تر است. این شرکت برای فروش بهتر در کشور آمریکا نیز با اپراتور T-Mobile برای فروش این گوشی همکاری کرده که این یعنی فروش این گوشی باید بهتر از هر گوشی دیگری باشد که وان پلاس تا کنون عرضه کرده است.

وان پلاس ۶T به نمایشگری ۶.۴۱ اینچی با تکنولوژی OLED مجهز شده که رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد و این اعداد و ارقام یعنی ۴۰۲ پیکسل در هر اینچ از نمایشگر این دستگاه، جای گرفته است. نسبت نمایشگر دستگاه نیز ۱۹.۵ به ۹ خواهد بود که شبیه به دیگر پرچمداران دنیای اندروید است. جدا از این‌ها، نمایشگر این دستگاه از یک جنبه دیگر خاص است. در زیر این نمایشگر سنسور اثر انگشت قرار گرفته که برای اولین بار شاهد استفاده از چنین تکنولوژی در گوشی‌های وان‌پلاس هستیم. همچنین وان پلاس ادعا می‌کند که این سنسور اثر انگشت از تمام دیگر نمونه‌های مشابه خود سریع‌تر خواهد بود و گوشی را تنها در ۰.۳۴ ثانیه باز می‌کند که فوق العاده است. همچنین وان پلاس اعلام کرد که این سنسور اثر انگشت، به اندازه سنسور اثر انگشت وان پلاس ۶ دقت بالایی دارد که خبر بسیار خوبی است.

نسبت به نسل قبلی، وان پلاس ۶T نه تنها بریدگی کوچکتری در بالای نمایشگر داشته، بلکه حاشیه پایینی این نمایشگر نیز نسبت به نسل قبلی کوچکتر شده که به زیبایی این دستگاه افزوده است. در زیر این نمایشگر نیز یک باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپری قرار گرفته که نسبت به باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپری وان پلاس ۶، شاهد بهبود در این بخش هستیم.

مورد بعدی که این شرکت درباره آن صحبت کرد، دوربین وان پلاس ۶T بود. در بخش پشتی این گوشی همچنان شاهد یک دوربین ۱۶ و یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی هستیم که هر دو دوربین به لنز‌هایی یکسان با دیافراگم f/1.7 مجهز شده‌اند. این دوربین‌ها به لرزشگیر اپتیکال تصاویر هم مجهز هستند که در نسل قبلی هم شاهد آن بودیم. به طور کلی، سخت‌افزار این دوربین‌ها با نسل قبلی کاملا برابر بوده و تغییرات ایجاد شده، نرم‌افزاری هستند.

اولین تغییر نرم‌افزاری، ویژگی جدید اما Nightscape نام دارد. نایت اسکیپ درواقع ویژگی است که کمک می‌کند گوشی وان پلاس ۶T در شب، عکس‌هایی فوق العاده ثبت کند. عکاسی در شب یکی از نقاط ضعف گوشی وان پلاس ۶ بود که حالا با ویژگی نایت اسکیپ در وان پلاس ۶T، این نقص تا حدودی برطرف شده است. در این حالت گوشی چهار عکس مختلف می‌گیرد و با ترکیب آن‌ها، یک عکس بسیار خوب در نور کم ثبت خواهد شد. خوشبختانه این ویژگی برای وان پلاس ۶ هم به صورت بروزرسانی نرم‌افزاری عرضه خواهد شد.

ویژگی جدید دیگر در بخش دوربین، Studio Lighting نام دارد. استودیو لایتینگ یا همان نورپردازی استودیویی را اولین بار با گوشی‌های آیفون X و آیفون ۸ پلاس دیده بودیم که حالا به وان پلاس ۶T هم راه پیدا کرده است. با این ویژگی، می‌توانید در عکاسی پرتره، نورپردازی‌های مختلف را به صورت نرم‌افزاری اعمال کنید تا تصاویر بهتری ثبت شوند. این ویژگی به کمک یک عکاس بزرگ به نام Kevin Abosch توسعه داده شده که در عکاسی پرتره، تخصص دارد.

این گوشی همچنان به همان پردازنده اسنپ‌دراگن ۸۴۵ مجهز است. حافظه رم دستگاه نیز با توجه به نسخه خریداری شده، ۶ یا ۸ گیگابایتی خواهد بود. با وجود این سخت‌افزار، از نظر عملکرد و سرعت، وان پلاس ادعا می‌کند که گوشی ۶T نیز مثل نسل‌های قبلی، بدون لگ و با سرعت تمام، اندروید را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این شرکت یک تیم از توسعه دهندگان را صرفا برای این موضوع به کار گرفته تا بتوانند سرعت و عملکرد دستگاه را بهبود ببخشند. همچنین وان پلاس ادعا می‌کند که وان پلاس ۶T دیگر پرچمداران دنیای اندروید را از نظر سرعت، شکست خواهد داد که به صورت مشخص در این مراسم، به گلکسی نوت ۹ اشاره شد. درواقع این شرکت ادعا می‌کند که در زمینه بازی، وان پلاس می‌تواند نرخ فریم ریت را ثابت نگه دارد در صورتی که گوشی گلکسی نوت ۹ گاهی اوقات در طول بازی، شاهد افت فریم است.

البته این نکته را هم در نظر بگیرید که وان پلاس ۶T از نمایشگری با رزولوشن Full HD+ استفاده می‌کند در صورتی که گلکسی نوت ۹ با مشخصات سخت‌افزاری مشابه، از نمایشگری با رزولوشن QHD+ استفاده می‌کند و این موضوع به تنهایی می‌تواند باعث افزایش سرعت وان پلاس ۶T شود. البته قطعا هماهنگی نرم‌افزار و سخت‌افزار هم بی تاثیر نیست که وان پلاس در این زمینه، همیشه توانسته خود را اثبات کند.

گوشی ۶T با اندروید پای و رابط کاربری OxygenOS عرضه می‌شود. وان پلاس در بخش ژست‌های حرکتی نیز بهبودهایی را ایجاد کرده که خبر خوبی برای آنهایی است که از رابط ناوبری مبتنی بر ژست‌های حرکتی در اندروید ۹ ناراضی هستند.

وان پلاس بار دیگر به فاکتور‌هایی که به آن مشهور بوده، پایبند مانده است. این گوشی می‌تواند به سادگی لقب سریع‌ترین گوشی اندرویدی حال حاضر را ازآن خود کند. اما هنوز برخی ویژگی‌ها در این گوشی مثل نسل قبل، غایب هستند. از جمله آن‌ها می‌توان به عدم پشتیبانی از شارژ وایرلس، عدم وجود بلندگوهای استریو و همینطور عدم داشتن استاندارد IP برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار اشاره کرد. یک نقطه ضعف جدید هم در این گوشی پیدا شده و آن حذف جک هدفون است. خوشبختانه وان پلاس دانگل پورت USB Type-C به پورت هدفون را در بسته‌بندی گوشی قرار داده اما حذف این پورت شاید به مذاق خیلی کاربران وان پلاس، خوش نیاید.

هرچه باشد، وان پلاس ۶T از بسیاری جهات از نسل قبلی خود برتر است. نمایشگری کمی بزرگ‌تر و البته بهتر، باتری حجیم‌تر و سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر، دلایل خوبی هستند که این گوشی را نسبت به نسل قبلی آن ترجیح دهیم. علاوه بر این‌ها، فاکتور اغوا کننده بعدی، قیمت دستگاه است.

وان پلاس ۶T با قیمت پایه ۵۴۹ دلار برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی با حافظه رم ۶ گیگابایتی عرضه می‌شود. مدل بعدی که ۵۷۹ دلار قیمت دارد، همان حافظه داخلی را همراه با ۸ گیگابایت حافظه رم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مدل سوم و گران‌ترین نسخه، ۶۲۹ دلار قیمت دارد که حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی و حافظه رم هشت گیگابایتی دارد. این گوشی در دو رنگ مشکی براق و مشکی مات عرضه می‌شود و احتمالا در یکی دو ماه آینده، رنگ‌های بیشتری از این گوشی عرضه خواهد شد. شما درباره وان پلاس ۶T چه فکر می‌کنید؟

منبع: TheVerge

The post وان پلاس ۶T رسما معرفی شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا