اخبار کسب و کار

باکس آفیس؛ فعلا فیلم‌های ترسناک باید دید

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

باکس آفیس این هفته سینماهای جهان در آستانه تعطیلات هالووین طبعا مثل هر سال در تسخیر فیلم‌های ترسناک قرار دارد. طبق پیش‌بینی‌ها گیشه سینماهای جهان این هفته با تکرار همان چهار فیلم هفته گذشته جدول پرفروش‌هایش را چید. فیلم هالووین ساخته دیوید گوردون گرین در عرض ده روز فروش‌اش از ۱۲۶ میلیارددلار عبور کرد. فیلم را کمپانی یونیورسال پخش می‌کند.

منتقد اینترتینمنت ویکلی درباره «هالووین» نوشته است: «این دنباله‌ای بزرگ، بامزه، ترسناک و پرپیچ و تاب برای فیلم اصلی است. فیلمی که مجددا موفق می‌شود ما را شگفت‌زده کند.»

اکران گسترده فیلم «قاتل شکارچی» (Hunter Killer) هم آغاز شد که توانست خودش را به جمع پنج فیلم پرفروش برساند. با اکران گسترده‌تر فیلم مستقل «نیمه دهه ۹۰» اولین ساخته جونا هیل در مقام کارگردان توانست به جدول پرفروش‌های هفته گذشته راه پیدا کند. اما مهم‌ترین خبر این است که در مجموع اکتبر امسال با فروش خوب فیلم‌ها رکورد زده و تبدیل به پرفروش‌ترین اکتبر کل تاریخ سینما شده است. مجموع فروش فیلم‌ها از ۷۸۵ میلیون دلار عبور کرده در حالی که هنوز دو روز به پایان ماه باقی مانده است.

فیلم ترسناک «هالووین» که امتیاز نسبتا خوبی هم از منتقدان گرفته صدرنشین جدول فروش بود. این فیلم از سری فیلم‌های «هالووین» است و دنبال‌کنندگان این سری فیلم‌ها با کاراکتر اصلی آن آشنایی دارند. این یازدهمین فیلم از سری فیلم‌های «هالووین» است که در ژانر اسلشر هم هستند یعنی صحنه‌های خشونت‌بار و خون و خونریزی زیاد دارد. اولین قسمت این سری فیلم سال ۱۹۷۸ ساخته شد. در قسمت جدید لوری استرود با بازی جیمی لی کرتیس برای آخرین بار با مایک مه‌یرز، همان مرد نقابدار، مواجه می‌شود. مردی که سال‌ها پیش وقتی لوری از یک کشتار جان سالم به در برده او را تسخیر کرده است. امتیاز فیلم در متاکریتیک ۶۷ از ۱۰۰ است که برای یک فیلم ژانر اسلشر امتیاز خوبی محسوب می‌شود.

منتقد اینترتینمنت ویکلی درباره «هالووین» نوشته است: «این دنباله‌ای بزرگ، بامزه، ترسناک و پرپیچ و تاب برای فیلم اصلی است. فیلمی که مجددا موفق می‌شود ما را شگفت‌زده کند.»

علاوه بر همه این‌ها فیلم «هالووین» در بازار بین‌المللی هم رتبه اول را دارد و از ۶۲ بازاری که در آنها اکران شده فروشی معادل ۲۵.۶ میلیون دلار به دست آورده است. فروش جهانی کل آن از ۱۷۲ میلیون دلار گذشت. این هفته قرار است ۳۹ بازار جدید هم به آن اضافه شود. کشوری که بیشترین فروش را در آن داشته آلمان بوده است که در آن تقریبا ۳.۲ میلیون دلار فروخته.

«ستاره‌ای متولد شده است» اولین فیلم بردلی کوپر در مقام کارگردان هم در رتبه دوم جدول فروش قرار دارد. فیلم همچنان با قدرت زیاد به فروش‌اش در داخل و خارج از مرزهای آمریکا ادامه می‌دهد. فروش این فیلم در هفته گذشته فقط ۲۶ درصد افت داشت. با توجه به محبوبیتش نزد منتقدان و خوره‌های فیلم می‌شود گفت «ستاره‌ای متولد شده است» موفق‌ترین فیلم گیشه سینماهاست.

فیلم «ونوم» با بازی تام هاردی هم علیرغم همه نقدهای ضعیفی که رویش نوشته شده خوب می‌فروشد.

کمپانی سونی به جز فیلم «ونوم» اثر دیگری را هم در جدول پرفروش‌ها دارد. «مور مور۲: هالووین جن زده» این هفته فقط ۲۳ درصد افت فروش داشته و در سومین هفته اکرانش ۷.۵ میلیون دلار فروخته است. این فیلم به کارگردانی اری ساندل داستان دو دوست جوان است که یک کتاب جادویی پیدا می‌کنند و این کتاب یک عروسک خیمه شب‌بازی را به زندگی آنها می‌آورد.

پنجمین فیلم اکران یک اکشن تریلر است که البته کمی مایه‌های ترسناک هم دارد. فیلم «قاتل شکارچی» ساخته داناوان مارش با بازی جرارد باتلر و گری اولدمن فیلم ضعیفی از کار درآمده که گیشه خوبی دارد. فیلم درباره یک تیم از نیروهای دریایی آمریکاست که در یک زیر دریایی کار می‌کنند و می‌خواهند رییس‌جمهور روسیه را که توسط ژنرال نیروهای سرخ دزدیده شده، نجات بدهند. منتقدان به فیلم امتیاز کم ۴۲ از ۱۰۰ را داده‌اند و درباره فیلم می‌گویند: «بازگشت ناامیدکننده‌ای به شیوه تریلرهای دوران جنگ سرد. فیلمی که صحنه‌های خوبی دارد اما نمی‌تواند میان سکانس‌های جدی و صحنه‌های احمقانه‌اش به یک‌جور تعادل برسد.»

کارگردان مهم سال گذشته امسال با یک فیلم متفاوت به میدان آمده است: سوسپریا

بقیه فیلم‌های اکران مثل هفته گذشته است. در اکران محدود اما فیلم مهم «سوسپریا» ساخته لوکا گوادینینو اکران شده است. در لس‌آنجلس و نیویورک فیلم در چند سالن سینما اکران شده است و قرار است هفته آینده ۲۵۰ سالن دیگر به آن اضافه شود. با فیلم موفق قبلی این کارگردان یعنی «مرا به نام خودت صدا بزن» کاملا متفاوت است. این‌بار گوادانینو سراغ یک فیلم فانتزی وحشت رفته است. فیلمی که در مرکز یک کمپانی رقص می‌گذرد و درباره سیاهی است که کارگردان هنری این کمپانی و یکی از رقصنده‌های جاه‌طلب آن را در خود فرو برده است. فیلم امتیاز ۶۸ از ۱۰۰ را از منتقدان گرفته که امتیاز بدی نیست اما با توجه به موفقیت قبلی این کارگردان برای او عقب‌گردی محسوب می‌شود.

این یکی دو هفته فیلم‌های ترسناک در گیشه حرف اول را می‌زنند تا کم‌کم فیلم‌های فصل جوایز از راه برسند.

نام فیلم هفته اکران فروش
هالووین ۲ ۱۲۶.۷
ستاره‌ای متولد شده است ۴ ۱۴۸.۷
ونوم ۴ ۱۸۷.۳
مور مور۲: هالووین جن زده ۳ ۳۸.۳
قاتل شکارچی ۱ ۶.۷
نفرتی که تو می‌دهی ۴ ۱۸.۳
نخستین انسان ۳ ۳۷.۹
پاکوتاه ۵ ۷۲.۶
مدرسه شبانه ۵ ۷۱.۵
نیمه دهه ۹۰ ۲ ۳.۴

بیشتر بخوانید: باکس آفیس؛ این روزها همه فیلم‌ ترسناک تماشا می‌کنند

The post باکس آفیس؛ فعلا فیلم‌های ترسناک باید دید appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا