اخبار کسب و کار

قابلیت تغییر نام پلی‌استیشن ممکن است همه‌ی اطلاعات کاربر را پاک کند، ولی اجرا می‌شود

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

دو سه هفته‌ی پیش بود که از تصمیم جدید سونی برای فراهم کردن امکان تغییر نام کاربری پلی‌استیشن خبر دادیم. ۱۲ سال از راه اندازی سرویس شبکه‌ی پلی‌استیشن یا همان PlayStation Network می‌گذرد و بالاخره قرار است کاربران این سیستم بتوانند نام‌هایی که برای خود انتخاب کرده بودند را تغییر دهند. با این حال، کاملا واضح است که راه اندازی این سیستم برای سونی آسان نبوده و قرار است با مشکلات زیادی همراه شویم.

زمانی که از راه اندازی قابلیت تغییر نام کاربری پلی‌استیشن خبر دادیم، به این موضوع هم اشاره کردیم که سونی در تمام این سال‌ها به این دلیل چنین امکانی را فراهم نکرده بود، چون از نظر ساختاری توانایی اجرای آن را نداشت. این طور که خبرگزاری کوتاکو از چند بازی‌ساز شنیده بود، شبکه‌ی پلی‌استیشن به هر حساب کاربری یک شناسه یا ID اختصاص نداده است و از نام کامل حساب کاربری افراد استفاده می‌کند. تمام بازی‌ها و تمام سرویس‌هایی که روی شبکه‌ی پلی‌استیشن ارایه می‌شوند، اطلاعات خود را مستقیما به اسم حساب کاربری فرد متصل کرده‌اند.

سونی بالاخره تصمیم گرفته است تا پس از سال‌ها درخواست کاربران، قابلیت تغییر نام کاربری را فراهم کند، ولی همان زمان هم شنیدیم که این تغییر نام با مشکلاتی همراه خواهد بود. سونی از شرکت‌های بازی‌سازی که بازی آنلاین دارند درخواست کرده است تا بازی‌های خود را برای پشتیبانی از سیستم جدید سونی آپدیت کنند، ولی بسیاری از بازی‌های قدیمی که آپدیت نمی‌شوند، از کار خواهند افتاد.

به زودی به صورت آزمایشی امکان تغییر نام به تعدادی از کاربران پلی‌استیشن ارایه خواهد شد. سونی ایمیلی به کاربران پلی‌استیشن فرستاده و در آن گفته است که اگر می‌خواهند به صورت آزمایشی اسم کاربری خود را تغییر دهند، نسخه‌ی بتا آپدیت بعدی کنسول را دانلود کنند.

با این حال سونی خودش در همین ایمیل از خطرات تغییر نام کاربری گفته است. بسیاری از بازی‌های قدیمی از نام‌های کاربری جدید پشتیبانی نخواهند کرد و ممکن است از کار بیافتند. از آن طرف، خود سونی گفته است که ممکن است کاربران پس از تغییر نام، دسترسی به برخی محتوای دانلودی یا خریدهایی که در فروشگاه‌های پلی‌استیشن انجام داده‌اند را از دست دهند. اطلاعات بازی‌ها، فایل‌های ذخیره، اطلاعات تروفی‌ها و خیلی دیگر از اطلاعات ممکن است پس از تغییر نام از بین بروند.

اطلاعاتی که رسما از سوی سونی درباره‌ی این موضوع ارایه شده را در ادامه بخوانید تا خودتان به وضعیت وخیم سیستم سونی پی ببرید.

اطلاعات مهم پیش از تغییر شناسه آنلاین شما:

تمام بازی‌ها و اپلیکیشن‌های پلی‌استیشن۳، پلی‌استیشن۴ و پلی‌استیشن ویتا و دیگر سرویس‌ها و سیستم‌های پلی‌استیشن، از قابلیت تغییر نام پشتیبانی نمی‌کنند. اگر شناسه آنلاین خود را تغییر دهید:

  • ممکن است دسترسی به محتوای مختلف، محتوایی که خریداری کرده‌اید، را از دست بدهید؛ محتوایی مثل بسته‌های الحاقی یا خریدهای درون برنامه‌ای.
  • ممکن است وضعیت پیشرفت در بازی‌ها را از دست بدهید؛ شامل اطلاعات ذخیره شده در بازی‌ها، اطلاعات لیدربرد و وضعیت تروفی‌ها.
  • بخش‌هایی از بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها ممکن است از کار بیافتند. چه آنلاین و چه آفلاین.
  • شناسه آنلاین قبلی شما ممکن است در برخی نقاط هم برای شما و هم برای دیگران، نمایش داده شود.

نکته‌ی مهم این جاست که سونی می‌گوید ممکن است همه چیز خود را از دست دهید، ولی باز هم نام کاربری قبلی شما در برخی قسمت‌های بازی‌ها باقی بماند و به خودتان و بقیه نمایش داده شود.

تغییر نام کاربری پلی‌استیشن، مثل همین قابلیت مشابه در ایکس‌باکس، رایگان نیست. کاربران باید برای هر بار تغییر نام ۱۰ دلار پرداخت کنند. نمی‌دانیم سونی چه تصوری از ارایه‌ی یک قابلیت جدید دارد. این شرکت می‌خواهد نه تنها در قبال تغییر نام کاربری شما، مبلغی از شما دریافت کند، بلکه می‌گوید نه تنها ممکن است تمام اطلاعات حساب کاربری خود را از دست دهید، بلکه نام کاربری قبلی‌تان هم حفظ خواهد شد.

کاملا واضح است که سیستم تغییر نام کاربری پلی‌استیشن آماده‌ی اجرا نیست و تا این همه مشکل حل نشود، کاربران نباید سمت آن بروند. اینکه سونی همین حالا امکان تغییر نام را فراهم کرده و به وضوح به کاربران می‌گوید که باید با مشکلات آن کنار بیایند و نمی‌خواهد مسوولیت آن‌ها را نمی‌پذیرد، موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن رد شد.

می‌دانیم که سال‌هاست کاربران پلی‌استیشن درخواست قابلیت تغییر نام کاربری خود را دارند. برخی کاربران نام‌هایی دارند که شاید ۱۲ سال پیش ساخته شده‌اند و چندان مناسب نیستند و می‌خواهند آن ها را تغییر دهند؛ ولی به چه قیمتی؟

سونی حتی در یک جای دیگر اطلاعاتی که ارایه داده، می‌گوید که اگر پس از تغییر نام مشکلاتی برای حساب کاربری شما پیش بیاید، اگر به نام کاربری قبلی خود بازگردید، مشکلات حل نخواهند شد و باقی خواهند ماند.

قابلیت تغییر نام پلی‌استیشن قرار است در سال ۲۰۱۹ کاملا اجرا شود. امیدواریم این همه مشکل که سونی خودش از آن‌ها صحبت کرده، تا آن زمان حل شده باشند. ولی بدون شک با این حجم از مشکلات، حتی به صورت آزمایشی هم نباید شاهد اجرای این قابلیت باشیم.

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post قابلیت تغییر نام پلی‌استیشن ممکن است همه‌ی اطلاعات کاربر را پاک کند، ولی اجرا می‌شود appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا