اخبار کسب و کار

چین و روسیه آیفون شخصی ترامپ را شنود می‌کنند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

به گزارش نیویورک تایمز، دونالد ترامپ برای صحبت با دوستان قدیمی، شرکای تجاری و خانواده خود، عمدتا از یک آیفون شخصی استفاده می‌کند و به همین خاطر نهادهای اطلاعاتی چینی و روسی هم می‌توانند صحبت‌های او را شنود کنند. در این گزارش آمده که مقامات اطلاعاتی آمریکا بارها به او هشدار داده‌اند که در کاخ سفید برای تماس گرفتن از خط ایمن و مخصوص تعبیه شده در این کاخ استفاده کند، و با وجود این هشدارها، ترامپ همچنان برای تماس‌های شخصی خود از آیفون استفاده می‌کند. مقامات کاخ سفید که موفق به تغییر رفتار ترامپ نشده‌اند، گفته‌اند که امیدوارند مسائل محرمانه را با این موبایل مطرح نکند.

در این گزارش آمده که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به شواهدی دست یافته‌اند که سازمان‌های اطلاعاتی روسی و چینی مرتبا صحبت‌های انجام شده در آیفون شخصی ترامپ مورد شنود قرار می‌دهند. با توجه به جنگ تجاری میان آمریکا و چین، مقامات چینی به این وسیله می‌خواهند اطلاعات بیشتری در مورد او کسب کنند تا با بهره‌گیری از اطرافیان او، بتوانند ترامپ را برای ایجاد قوانین جدید تحت تاثیر قرار دهند. به‌نظر می‌رسد سازمان‌های اطلاعاتی روسی هم چندان به خود زحمت نمی‌دهند زیرا دونالد ترامپ روابط نزدیکی با ولادیمیر پوتین دارد و روس‌ها به‌راحتی می‌توانند ترامپ را تحت تاثیر قرار دهند.

دونالد ترامپ از ۳ آیفون استفاده می‌کند که امنیت دو تا از آن‌ها توسط نهادهای امنیتی افزایش یافته که امکان شنود را بسیار سخت می‌کند.

طبق این گزارش، دونالد ترامپ از ۳ آیفون استفاده می‌کند که امنیت دو تا از آن‌ها توسط نهادهای امنیتی افزایش یافته که امکان شنود را بسیار سخت می‌کند. اما آیفون سوم یک آیفون معمولی است که به‌نظر می‌رسد ترامپ مرتبا از همین گوشی استفاده می‌کند. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، با توجه به اینکه افراد برای بهره‌گیری از گوشی خود در مکان‌های مختلف از دکل‌های مخابراتی و ماهواره‌های مختلفی استفاده می‌کنند، شنود مکالمات توسط دولت‌ها کار خیلی سختی محسوب نمی‌شود و این کار یکی از روش‌های جاسوسی مدرن به‌حساب می‌آید.

در همین زمینه می‌توانیم به رییس جمهور سابق آمریکا یعنی باراک اوباما اشاره کنیم که از یک آیفون‌ مخصوص استفاده می‌کرد. تماس گرفتن و عکس گرفتن با این آیفون امکان‌پذیر نبود و تنها پیام‌هایی را از ایمیل‌های تاییدشده‌ای دریافت می‌کرد. این آیفون‌ همچنین میکروفون هم نداشت. اما ترامپ علاقه‌ای به محدود شدن ندارد و از آیفون خود برای کارهای مختلفی استفاده می‌کند. سال گذشته، نهادهای امنیتی موفق شدند ترامپ را راضی کنند که به جای استفاده از گوشی اندرویدی، از آیفون استفاده کند.

منبع: The Verge

The post چین و روسیه آیفون شخصی ترامپ را شنود می‌کنند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا