اخبار کسب و کار

تابستان ۲۰۱۸ دومین باکس آفیس پرفروش کل تاریخ سینما شد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

فروش فیلم‌های تابستان ۲۰۱۸ در باکس آفیس به ۴.۸ میلیارد دلار رسید. این رقم باعث می‌شود باکس آفیس تابستان ۲۰۱۸ تبدیل به دومین باکس آفیس پرفروش کل تاریخ سینما شود. اما برنده بزرگ این جریان «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» (Infinity War: Avengers) بود که شروع درخشانی داشت.

اگر فروش «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» را از ابتدا در نظر بگیریم و هفته آخر آوریل را به آن اضافه کنیم، گیشه تابستان ۲۰۱۸ به رده دوم صعود می‌کند.

تابستان ۲۰۱۷ برای گیشه سینماهای جهان در طول بیش از یک دهه بدترین سال بود. تحلیلگران و صاحبان سالن‌های سینما البته پیش‌بینی می‌کردند که دوباره اوضاع به حالت عادی برگردد و یک بازگشت موفق داشته باشند. تحلیل‌شان هم درست از کار درآمد. اما «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» سنت اکران تابستانی را گسترش داد. اکران فیلم از ۲۷ آوریل شروع شد که مدت‌ها قبل از آغاز تاریخ اکران سنتی تابستان بود.

باکس آفیس تابستانی معمولا از اولین هفته ماه می و در طول تعطیلات روز کارگر آغاز می‌شود. اگر همان بازه زمانی را درنظر بگیریم تابستان ۲۰۱۸ چیزی معادل ۴.۸ میلیارد دلار برای گیشه سینماها سود داشت. رقمی که آنقدر خوب هست که باعث شود در معبد سال‌های خوب سینما، تابستان ۲۰۱۸ در جایگاه پنجم قرار بگیرد.

فیلم بسیار موفق مارول رکورد افتتاحیه ۲۵۷.۶ میلیون دلار را زد و در یک هفته اول اکرانش صنعت سینما را با فروش ۴۱۵ میلیون دلاری شگفت‌زده کرد. اگر بخواهیم فروش فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» را از ابتدا در نظر بگیریم و هفته آخر آوریل را هم به آن اضافه کنیم، جایگاه گیشه تابستان ۲۰۱۸ از رده پنجم به دوم صعود می‌کند.

رکورد فروش تابستانی البته هنوز مربوط به سال ۲۰۱۳ است. سالی که «آیرون من ۳» (Iron Man3) و «من نفرت‌انگیز ۲» (Despicabale Me 2) فروش را به ۴.۸۷ میلیارد دلار رساندند.

بیشتر بخوانید: برندگان و بازندگان باکس‌آفیس در تابستان ۲۰۱۸

حالا اگر بخواهید ببینید که فروش این تابستان نسبت به سال گذشته چقدر بوده است باید بگوییم فروش گیشه سینماهای جهان در تابستان ۲۰۱۷ به زحمت به ۳.۷۷ میلیارد دلار رسید. از سال ۲۰۰۶ و ابتدای شروع رکود اقتصادی سابقه نداشت که سینماها در تابستان رقم فروش‌شان به ۴ میلیارد دلار نرسد. اگر هفته آخر آوریل را هم به مدت زمان اکران تابستانی اضافه کنیم تنها کمکی که می‌کند این است که رقم فروش به ۳.۸۷ میلیارد دلار می‌رسد. همه این‌ها به این معناست که امسال نزدیک به ۲۵ درصد فروش سینماها در تابستان افزایش داشته است.

چهار ماه مانده به پایان سال، فروش سال گیشه‌ها فعلا به ۸.۳۳ میلیارد دلار رسیده است. این رقم در این مدت یعنی باکس آفیس در سال ۲۰۱۸ خیلی سریع توانسته از ۸ میلیارد دلار گذر کند. باکس آفیس پاییز و تعطیلات و فیلم‌هایی مثل «هالووین» و «ستاره‌ای متولد می‌شود» منتظرمان است و فقط به ۳ میلیارد دلار دیگر نیاز داریم که رکورد فروش ۱۱.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ را پشت سر بگذاریم.

منبع: The Wrap

The post تابستان ۲۰۱۸ دومین باکس آفیس پرفروش کل تاریخ سینما شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا