اخبار کسب و کار

کارگردان اسکاری برای نت‌فلیکس انیمیشن می‌سازد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

گیلرمو دل تورور که برای فیلم «شکل آب» سال گذشته برنده جایزه اسکار شده بود قرار است اولین انیمیشن خودش را کارگردانی کند. دل‌ تورو از شبکه نت‌فلیکس چراغ سبز گرفته تا ساخت انیمیشن «پینوکیو» را شروع کند. نسخه استاپ‌موشن موزیکالی از یک قصه کلاسیک کودکان درباره عروسک چوبی که می‌خواهد تبدیل به یک پسر زنده واقعی شود. گیلرمو دل تورو علاوه بر کارگردانی نوشتن فیلمنامه و تهیه‌کنندگی آن را هم برعهده دارد.

پروژه «پینوکیو» در راستای سرمایه‌گذاری سنگین شبکه نت‌فلیکس برای کودکان کلید خورده است. حرکتی که اهمیت زیادی دارد چون دیزنی هم می‌خواهد سرویس استریم آنلاین خودش را به راه بیاندازد.

فیلم در ایتالیای دهه ۳۰ می‌گذرد. مقطع تاریخی بسیار حساسی که فاشیسم در حال ظهور و قدرت گرفتن بود و بنیتو موسولینی قدرت مطلق را در کشور به دست گرفته بود. تولید انیمیشن «پینوکیو» همین پاییز آغاز می‌شود. دل تورو پیش‌تر دو فیلم «ستون فقرات شیطان» (The Devil’s Backbone) و «هزارتوی پن» را با پس‌زمینه سیاسی و اعتراض به توتالیتاریسم ساخته است که البته آن دو فیلم در جغرافیای اسپانیا و زمان فرانکو، دیکتاتور بزرگ اتفاق می‌افتند.

دل تورو در بیانیه‌ای درباره فیلم «پینوکیو» گفته است: «هیچ فرم هنری به اندازه انیمیشن زندگی و کار مرا تحت تاثیر قرار نداده است و هیچ کاراکتری نبوده که به اندازه پینوکیو با او ارتباط عمیق شخصی برقرار کرده باشم. در داستان ما پینوکیو روح معصوم و بی‌گناهی است که گرفتار پدری شده که به او بی‌توجه است. پسرک در دنیایی گم می‌شود که نمی‌تواند آن را درک کند. او عازم سفری خارق‌العاده می‌شود که درنهایت سبب درک عمیق او از پدرش و جهان واقعی می‌شود. می‌خواهم این فیلم را طوری بسازم که با آن به یاد آورده شوم.»

دل تورو قبلا هم با شبکه نت‌فلیکس روی سریال تلویزیونی‌اش، «شکارچیان غول‌ها» (Trollhunters) که برنده جایزه امی شده بود همکاری کرده بود. «شکارچیان غول‌ها» اولین قسمت از یک سه‌گانه است. فصل بعدی آن به نام «۳Below» قرار است این دسامبر اکران شود و به دنبال آن هم «جادوگرها» (Wizards) سال ۲۰۱۹ به نمایش درخواهد آمد. دل تورو خالق شوی وحشت بعدی شبکه نت فلیکس با نام «گیلرمور دل تورو ده فیلم بعد از نیمه شب را معرفی می‌کند» است.

پروژه «پینوکیو» در راستای سرمایه‌گذاری سنگین شبکه نت‌فلیکس برای کودکان کلید خورده است. حرکتی که اهمیت زیادی دارد چون دیزنی هم می‌خواهد سرویس استریم آنلاین خودش را به راه بیاندازد.

ملیسا کاب رییس بخش برنامه‌های کودک و خانوادگی شبکه نت‌ فلیکس درباره همکاری با دل تورو می‌گوید: «در طول کارنامه مطرحش گیلرمو دل تورو با جهان‌های جادویی‌اش که سرشار از کاراکترهای فراموش نشدنی و فوق‌العاده است الهام‌بخش آدم‌های زیادی شده. از هیولاهای «هزارتوی پن» تا آن جانور آبزی «شکل آب». ما به طرز باورنکردنی از رابطه‌مان با گیلرمو دل تورو هیجان‌زده هستیم. و می‌دانیم که او برای زندگی بخشیدن به پینوکیو در شبکه نت فلیکس واقعا احساساتی شده است. این انیمیشن مردم در سرتاسر جهان را در آغوش خواهد کشید.»

با توجه به جهان‌های فانتزی فیلم‌های دل تورو احتمال زیادی وجود دارد که انیمیشن «پینوکیو» یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین فیلم‌های سال آینده باشد.

منبع: the variety

The post کارگردان اسکاری برای نت‌فلیکس انیمیشن می‌سازد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا