اخبار کسب و کار

آیا پیش‌فروش آیفون XR مطابق انتظارات اپل بود؟

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

از روز جمعه پیش‌فروش گوشی آیفون XR آغاز شده ولی در کمال تعجب، تغییری در تاریخ عرضه به وجود نیامده است. به همین خاطر بسیاری از کارشناسان دو احتمال را مطرح کردند. یک اینکه تقاضا کمتر از حد انتظار بوده است یا اینکه اپل از قبل انتظار چنین تقاضایی را داشته و گوشی‌های زیادی را به‌صورت آماده در انبارها نگه داشته است. حالا طبق نظر تحلیل‌گر محصولات اپل، «مینگ چی کو»، به‌نظر می‌رسد ترکیبی از این دو عامل در این موضوع دخیل هستند.

این تحلیلگر اعلام کرده آمار پیش‌فروش آیفون XR به‌طور قابل توجهی بیشتر از آیفون ۸ و ۸ پلاس بوده است. علی‌رغم این موضوع، تقاضا برای خرید این گوشی از اوج آمار پیش‌فروش مربوط به آیفون XS و XS مکس تا حدی پایین‌تر است که این موضوع لزوما چیز بدی به حساب نمی‌آید.

طبق تحلیل «کو»، در ابتدا تقاضا برای خرید آیفون XS بسیار عالی بوده ولی در ادامه این تقاضا به‌صورت چشمگیری کاهش یافته است. ولی تقاضا برای آیفون XR از همان ابتدا چندان بالا نبوده ولی در عوض در بلند مدت کاهش کمتری در تقاضا را تجربه خواهد کرد. این موضوع به قیمت پایین‌تر این گوشی برمی‌گردد و این که خریداران آن معمولا کاربران معمولی هستند که بودجه‌ی خیلی زیادی برای خرید گوشی جدید ندارند و برای این کار هم عجله‌ای ندارند.

در جریان سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۸، «کو» پیش‌بینی می‌کند که اپل بین ۳۶ تا ۳۸ میلیون دستگاه آیفون XR را به فروش برساند و در پیش‌بینی‌های قبلی این تحلیلگر، این عدد ۳۳ تا ۳۵ میلیون دستگاه بوده است. علاوه بر این، او اعتقاد دارد در سه‌ماهه اول ۲۰۱۹ هم تقاضا برای خرید آیفون XR همچنان بالا خواهد بود.

منبع: Phone Arena

The post آیا پیش‌فروش آیفون XR مطابق انتظارات اپل بود؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا