اخبار کسب و کار

اینتل می‌گوید توسعه تراشه‌های ۱۰ نانومتری متوقف نشده است

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

در چند سال گذشته اینتل برای تولید انبوه نسل جدید تراشه‌های ۱۰ نانومتری تحت عنوان Cannon Lake دچار مشکل شده است. این سری تراشه‌ها در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۶ معرفی شوند. هر بار تولید انبوه آن‌ها به تاخیر افتاده و مدتی پیش اینتل‌ اعلام کرد که عرضه‌ی آن‌ها از سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد.

اما روز گذشته سایت SemiAccurate مدعی شد که اینتل‌ توسعه این تراشه‌های را متوقف کرده است. اما شرکت اینتل‌ خیلی سریع این خبر را تکذیب کرد و سخنگوی این شرکت اعلام کرد که توسعه این تراشه‌ها همچنان ادامه دارد و آن‌ها نمی‌خواهند تولید انبوه سری تراشه‌های Cannon Lake را متوقف کنند.

اپل از سال ۲۰۲۰ می‌خواهد تراشه‌های اینتل‌ را از کامپیوترهای مک خود حذف کند و در حذف از تراشه‌های انحصاری خود استفاده کند.

در آخرین گزارش مالی اینتل آمده بود که تراشه‌های این شرکت در سال ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار می‌شوند. در کنار این تاخیرها، باید به گزارش‌هایی اشاره کنیم که اپل از سال ۲۰۲۰ می‌خواهد تراشه‌های اینتل‌ را از کامپیوترهای مک خود حذف کند و در حذف از تراشه‌های انحصاری خود استفاده کند. همچنین بر اساس گزارش‌ها، اینتل توانسته مایکروسافت را متقاعد کند که به جای تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM، برای نسل جدید سرفیس پرو همچنان از محصولات اینتل استفاده کند. سال ۲۰۱۸ سال چندان خوبی برای این شرکت نبوده و به‌عنوان مثال می‌توانیم به ماجرای حفره امنیتی Meltdown و Sepctre در تراشه‌های اینتل و خروج ناگهانی مدیرعامل این شرکت اشاره کنیم. با توجه به اینکه رقبای اینتل روزبه‌روز قدرتمندتر می‌شوند، این شرکت همچنان مشغول تلاش برای تسلط در این بازار شلوغ است.

منبع: The Verge

The post اینتل می‌گوید توسعه تراشه‌های ۱۰ نانومتری متوقف نشده است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا