اخبار کسب و کار

اشتباه نابخشودنی فصل نهم «مردگان متحرک» درباره ریک گرایمز

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

مدت‌ها بود که سریال «مردگان متحرک» (The Walking Dead) را چندان جدی نمی‌گرفتیم. کیفیت سریال به شکل محسوسی افت کرده بود و با آمدن فصل ۹ که در نگاه منتقدین بهتر از چند فصل بد اخیر است، ممکن بود نیرویی تازه در این مجموعه و هوادارانش ایجاد شود.

نمی‌شود گفت فصل نهم مردگان متحرک بهترین فصل مجموعه است اما قطعا سریال بهتر شده و در عین حال نباید فراموش کنیم که عبور از دو فصل فوق‌العاده بی‌کیفیت قبل هم کار آسانی نیست. با این وجود کیفیت کلی این فصل، دیالوگ‌ها، فیلم‌نامه، بازی‌ها و حتی فیلم‌برداری واقعا بهتر شده؛ اما یک مشکل اساسی و مرگبار باعث شده استقبال از مردگان متحرک به میزانی که انتظار داشتیم نباشد، یک اشتباه مهم از طرف تیم بازاریابی سریال.

درست چند هفته پیش از آغاز پخش فصل نهم، شایعاتی درباره جداشدن اندرو لینکولن، بازیگر نقش ریک گرایمز از سریال پس از پایان این فصل پخش شد. شایعات گسترده‌تر شد، خیلی‌ها در این مورد گفت‌وگو می‌کردند و حدس و گمان‌هایی هم بیان می‌شدند. همه این‌ها، دقیقا تا اینجا باعث افزایش مخاطبان سریال می‌شد. اما ای‌ام‌سی (شبکه پخش‌کننده سریال) یک اشتباه مهلک و احمقانه مرتکب شد و رسما جدایی لینکولن از سریال را اعلام کرد.

خیلی از بینندگان سریال بعد از خبردار شدن از مرگ ریک می‌پرسند دیگر فایده دیدن مردگان متحرک چیست؟ بسیاری از کاربران همین حالا در نظرات‌شان می‌گویند با مردن ریک علاقه‌ای به دنبال کردن سریال ندارند.

در حقیقت نه تنها این موضوع رسما اعلام شد، بلکه به نوعی روی آن مانور خبری هم داده شد. اما برای مجموعه‌ای مثل مردگان متحرک که همین حالا هم بخاطر چند فصل بد قبلی صدمات زیادی خورده، اعلام خبر جدایی یکی از شخصیت‌های اصلی می‌تواند لطمات جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهند هر بار که این مجموعه یک شخصیت اصلی و محبوب را از دست داده، مجموع نمرات سریال و محبوبیت آن میان هواداران به شکل قابل‌توجهی کاهش یافته است.

در واقع یکی از عمده دلایلی که باعث شده بعضی از هواداران آنقدرها به فصل نهم اهمیت ندهند و نسبت به گذشته کمتر با این مجموعه درگیر شوند، آگاهی از این نکته است که مردگان متحرک به زودی ریک گرایمز را هم از دست خواهد داد. اگر استودیو و تیم بازاریابی آن کمی و فقط کمی هوشمندتر بودند در این باره سکوت می‌کردند و اجازه می‌دادند شایعات ادامه پیدا کند.

خیلی از بینندگان سریال بعد از خبردار شدن از مرگ ریک می‌پرسند دیگر فایده دیدن مردگان متحرک چیست؟ بسیاری از کاربران همین حالا در نظرات‌شان می‌گویند با مردن ریک علاقه‌ای به دنبال کردن سریال ندارند. اساسا قرار بود قصه، قصه ریک و کارل باشد و حالا با مرگ هر دو دیگر چه انگیزه‌ای باقی می‌ماند؟ [خطر لورفتن داستان] درست مثل اینکه بخواهیم برکینگ بد را چندین و چند فصل پس از مرگ والتر وایت کش دهیم.

به هر حال، این هم تجربه‌ای خواهد شد تا شبکه‌های تلویزیونی یاد بگیرند نباید از هفته‌ها قبل داستان مجموعه را لو بدهند. همچین رفتاری از طرف تیم بازاریابی سریال باعث شده که با وجود بهتر شدن کیفیت فصل نهم در قیاس با دو فصل قبل، دیگر خبری از آن شور و اشتیاق سابق هواداران نباشد.

بیشتر بخوانید: بررسی فصل نهم سریال مردگان متحرک؛ یک شروع تازه

The post اشتباه نابخشودنی فصل نهم «مردگان متحرک» درباره ریک گرایمز appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا