اخبار کسب و کار

۱۰ بازی‌ بزرگ که یک نفره ساخته شده‌اند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

معمولا زمانی که به پروسه ساخت بازی و توسعه آن‌ها فکر می‌کنیم، ناخودآگاه تیم‌های بزرگ و بعضا چند صدنفری در ذهنمان نقش می‌بندد که زیر نظر یک شرکت بزرگ مشغول به فعالیت هستند. با اینکه این موضوع درباره بازی‌های درجه یک و پرخرج صدق می‌کند، ولی پشت پرده ساخت همه بازی‌ها به این شکل نیست. شاید جالب باشد که بدانید فضای آثار مستقل و پیشرفت تکنولوژی شرایطی را برای افراد مهیا کرده که می‌توانند به تنهایی و بدون کمک دیگران اثر خود را خلق کنند. اگر نگاهی به این بازی‌ها بیندازیم متوجه می‌شویم که بعضا عملکرد و فروش بهتری نسبت به بازی‌های پرهزینه داشته‌اند و موفقیت‌های بیشتری را کسب کرده‌اند.

در این مطلب می‌خواهیم ۱۰ عدد از بهترین بازی‌هایی که توسط یک نفر ساخته شده‌اند را معرفی کنیم؛ آثاری که هم از نظر میزان فروش و هم از نظر نمرات موفق بوده‌اند. به شخصه وقتی برای اولین بار با اینگونه بازی‌ها برخورد کردم، هر باوری که درباره ساخت بازی و موفقیت آن‌ها داشتم، تغییر کرد! معمولا همه ما معیار موفقیت بازی‌ها را در داشتن گرافیک‌های پر زرق و برق، گیم‌پلی خاص، موسیقی‌های شنیدنی و… می‌دانیم. اما این بازی‌ها به ما ثابت می‌کنند که همه چیز به همین چند مورد ختم نمی‌شود. می‌شود بدون داشتن سرمایه اولیه چند میلیون دلاری هم موفق شد؛ می‌شود بدون داشتن تیم‌ چند ده نفره یک‌ بازی خوب و باارزش ساخت؛ می‌شود حتی با داشتن گرافیک ساده و پیکسلی هم بازی پرفروشی ساخت.

در ادامه با معرفی این ده بازی برتر همراه ما باشید.

Cave Story

«دایسوکه آمایا» (ملقب به پیکسل) به مدت پنج سال مشغول ساخت بازی Cave Story بود. از ویژگی‌های این اثر دو بعدی پلتفرمر می‌توان به استفاده از المان‌های مترویدوانیا و بازی‌های معمایی اشاره کرد. Cave Story برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ برای کامپیوترهای شخصی منتشر شد و در همان زمان توانست تا رضایت منتقدان را جلب کند. پس از این اتفاق، نسخه بهبود یافته بازی برای شبکه استیم و کنسول نینتندو ۳DS منتشر شد. عرضه مجدد بازی باعث شد تا Cave Story دوباره سر زبان‌ها بیفتد و موفقیت‌های بیشتری را به دست بیاورد؛ پس از گذشت مدتی، اعلام شد که استودیو Nicalis می‌خواهد این اثر را به صورت سه بعدی بازسازی کند. این بازسازی که با نام Cave Story 3D شناخته می‌شود، برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ روانه بازارها شد و باز هم توانست موردتحسین منتقدین قرار بگیرد.

این بازی هم‌اکنون برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر شده و می‌توانید آن را به راحتی تجربه کنید.

Undertale

بازی Undertale

بدون شک Undertale یکی از موفق‌ترین و جنجالی‌ترین بازی‌های مستقل چند سال اخیر این صنعت بوده است. این اثر شاهکار که توسط «توبی فاکس» ساخته شده است، انتخاب جدیدی را پیش‌روی بازیکن خود قرار می‌دهد: در طول مدت زمان بازی هیچ اجباری برای کشتن دشمنان وجود ندارد و بخش داستانی را می‌توانید بدون کشتن حتی یک دشمن به پایان برسانید. در واقع به جای استفاده از جنگ و درگیری قادر هستید تا با صحبت کردن دشمنان خود را قانع کنید! همین ایده ساده باعث خلق یکی از بهترین آثار چند سال اخیر شد و توانست تا شهرت زیادی را نصیب توبی فاکس کند.

Undertale جدا از گیم‌پلی، به خاطر داستان و روایت خاص آن و همچنین موسیقی‌های دهه هشتادی‌اش موردتحسین قرار گرفت. Undertale همانند بیشتر بازی‌های مستقل کار خود را از کمپین حمایتی کیک‌استارتر آغاز کرد و موفق شد تا پس از مدت کوتاهی سرمایه موردنیاز خود را به دست بیاورد.

Legendary Gary

بازی Legendary Gary

این اثر نقش‌آفرینی توسط «ایوان راجرز» ساخته شده است؛ او قبل از ساخت این بازی به عنوان برنامه‌نویس روی What Remains of Edith Finch کار می‌کرد. یکی از مواردی که Legendary Gary را خاص می‌کند، سبک گرافیکی و داستان آن است که می‌تواند جریانی از احساسات متفاوت را در درون بازیکنان ایجاد کند. در کنار این موارد، بخش مبارزات، مینی‌گیم‌ها و شخصیت‌پردازی کاراکترها به بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی شده است.

Papers, Please

بازی Papers Please

بازی Papers, Please شاید در نگاه اول یک اثر خسته‌کننده و تکراری به نظر بیاید؛ چرا که قرار گرفتن در نقش مامور مهاجرت به خودی خود اصلا موضوع جذابی نیست. با این حال، زمانی که بازی را تجربه می‌کنید، می‌بینید که اصلا اینطور نیست و با یکی از سرگرم‌کننده‌ترین آثار مستقل سر و کار دارید. Papers, Please توسط «لوکاس پوپ» ساخته شده است؛ او در حال حاضر مشغول ساخت بازی Return of the Obra Dinn است که در آینده‌ای نزدیک روانه بازار شود.

Stardew Valley

بازی Stardew Valley

بازی Stardew Valley در ابتدا قرار بود یک بازسازی ساده از سوی طرفداران Harvest Moon باشد؛ با این حال بازخورد اولیه بازی در حدی خوب بود که «اریک بارون» (سازنده بازی) تصمیم گرفت تا ساخته خود را گسترش دهد و آن را به چیزی فراتر از یک کلون ساده از Harvest Moon تبدیل کند.

Stardew Valley برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ روی استور مایکروسافت منتشر شد و توانست تا نام خود را به عنوان موفق‌ترین بازی مستقل سال ۲۰۱۶ ثبت کند و رضایت منتقدین و هواداران را به دست بیاورد. مدتی قبل اعلام شد که این اثر بیش از ۳.۵ میلیون نسخه روی پلتفرم‌های مختلف به فروش رسانده. به تازگی هم شاهد اضافه شدن بخش چندنفره به این بازی بوده‌ایم.

Tetris

بازی Tetris

Tetris بدون شک یکی از مشهورترین بازی‌های تاریخ به حساب می‌آید و غیرممکن است گیمر باشید و تا به حال اسم این اثر به گوشتان نخورده باشد. موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم این بازی توسط یک نفر ساخته شده است؛ Alexey Pajitnov که در زمان ساخت این بازی در شهر مسکوی روسیه زندگی می‌کرد، وظیفه طراحی و برنامه‌نویسی آن را بر عهده داشت. Tetris همچنین اولین محصول سرگرمی تاریخ است که از شوروی به کشور آمریکا راه پیدا کرده.

با اینکه سالیان سال از انتشار این بازی می‌گذرد، اما همچنان آثار زیادی با الهام از آن ساخته می‌شوند. طبق اطلاعات منتشر شده، Tetris پرفروش‌ترین بازی تاریخ است.

Minecraft

بازی Minecraft

شاید باورش ساخت باشد یا اینکه فکر کنید این بازی را به اشتباه در این لیست قرار داده‌ایم، اما حقیقت این است که بخش زیادی از ماینکرفت توسط «مارکوس پرسون» ساخته شده است. مارکوس در ابتدا کار قصد داشت تا یک اثر سه بعدی را با الهام از بازی Infiniminer خلق کند. اما رفته رفته ابعاد پروژه بزرگ‌تر شد و مارکوس تصمیم گرفت تا به صورت تمام وقت روی این بازی کار کند. پس از تاسیس استودیو «موجانگ» هم افراد بیشتری به این پروژه اضافه شدند.

بر اساس آمار منتشر شده، تاکنون بیش از ۱۴۴ میلیون نسخه از این بازی به فروش رفته که با این اوصاف می‌توان ماینکرفت را جزو بهترین‌های تاریخ در زمینه فروش به حساب آورد. شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ با پرداخت مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار توانست استودیو موجانگ و حق ساخت بازی ماینکرفت را به دست بیاورد.

Braid

بازی Braid

Braid جدا از اینکه از منظر کیفی بسیار موفق ظاهر شد، توانست تاثیر بسیار مهمی در صنعت بازی بگذارد و نام خود را برای همیشه در تاریخ ثبت کند. زمانی که Braid روانه بازار شد، بازی‌های مستقل به این صورتی که امروز می‌شناسیم، نبودند و شاید تا آن زمان تنها چند عدد از این مدل آثار را دیده بودیم. با این حال، «جاناتان بلو» با ساخت Braid دیدگاه تازه‌ای را در صنعت بازی شکل داد؛ جاناتان بلو ثابت کرد که می‌شود بدون داشتن بودجه زیاد و تکنولوژی‌های روز بازی‌ شاهکار ساخت. به همین دلیل، Braid را می‌توان آغازگر مسیر بازی‌های مستقل امروزی خواند.

Dust: An Elysian Tale

بازی Dust an Elysian Tale

به شخصه یکی از بهترین بازی‌های مستقلی که نسل قبل بازی کردم Dust: An Elysian Tail بود. وقتی بعد از اتمام بازی متوجه شدم بخش زیادی از آن توسط یک فرد با نام «دین دادریل» ساخته شده است، حسابی شوکه شدم. در واقع Dust اینقدر تجربه لذت‌بخش و بی‌ایرادی بود که باور نمی‌کردم توسط یک نفر خلق شده است. سیستم مبارزات، انیمیشن‌ها و محیط‌های هنری دیوانه‌کننده و داستان خوب از بهترین نکات این بازی به شمار می‌روند.

جالب است بدانید که دادریل در ابتدا قرار بود یک انیمیشن با نام Elysian Tail بسازد، اما رفته رفته ایده او تغییر کرد و در نهایت به بازی تبدیل شد! گفتنی است که دادریل به منظور ساخت موسیقی‌ها و صداپیشگی کاراکترها افراد دیگری را وارد پروژه ساخت بازی کرد.

Axiom Verge

بازی Axiom Verge

Axiom Verge را می‌توان دنباله غیرمستقیم مجموعه متروید به حساب آورد. پس اگر عاشق سری متروید هستید و می‌خواهید تجربه‌ای مشابه آن را داشته باشید، هر چه سریع‌تر به سراغ این بازی بروید. «تام هپ» به تنهایی کار برنامه‌نویسی، ساخت موسیقی و بخش هنری این بازی را انجام داده است. او از سال ۲۰۱۰ کار خود را شروع کرد و در نهایت در سال ۲۰۱۵ بازی خود را به صورت رسمی منتشر کرد. شاید پنج سال زمان طولانی برای ساخت یک بازی مستقل باشد، اما این آزادی زمانی باعث شد تا بازی از تنوع بی‌نظیری بهره‌مند شود و محتویات زیادی را در خود جای دهد.

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post ۱۰ بازی‌ بزرگ که یک نفره ساخته شده‌اند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا