اخبار کسب و کار

اپل تاریخ برگزاری مراسم معرفی آیپد پرو را اعلام کرد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

اگر فکر می‌کنید اپل دیگر محصولی برای ۲۰۱۸ ندارد که معرفی کند، بگذارید بگوییم در اشتباه هستید. امروز این شرکت دعوتنامه مراسمی برای ۸ آبان ماه در شهر نیویورک را منتشر کرد. نیویورک شهری است که بالاخره در آن نسل جدید آیپد پرو‌ها با طراحی تغییر کرده و همینطور کامپیوترهای جدید سری مک را خواهیم دید. شعاری که روی پوستر این مراسم نوشته شده به معنی «چیزهایی بیشتری در حال ساخت هستند» بوده و محل برگزاری این مراسم نیز کمی عجیب است. انتظار داشتیم چنین مراسمی دوباره در سالن استیو جابز در اپل پارک برگزار شود اما برای اولین بار شاهد هستیم که اپل مراسمی را در نیویورک و خارج از ایالت سان فرانسیسکو برگزار می‌کند.

نکته جالب دعوتنامه امروز اپل، تفاوت طرح‌های مختلف در آن‌ها است. اپل چندین و چند طرح مختلف برای این دعوتنامه و لوگوی خود طراحی کرده و برای هر کسی، دعوتنامه متفاوتی را فرستاده است. بخشی از طرح‌های این دعوتنامه را می‌توانید در عکس زیر مشاهده کنید.

آیپد پرو جدید ستاره این مراسم خواهد بود. انتظار داریم نسل جدید آیپد‌های پرو، نمایشگری با حاشیه‌های بسیار باریک داشته باشد و دکمه Home و سنسور TouchID هم از آن‌ها حذف شده باشد. به جای دکمه هوم، از سیستم ناوبری مبتنی بر ژست‌های حرکتی که در آیفون‌های جدید اپل دیده‌ایم استفاده خواهد شد. برای باز کردن قفل دستگاه نیز FaceID وجود خواهد داشت. همچنین آیپد پرو‌های جدید احتمالا دیگر پورت لایتنینگ و پورت هدفون نخواهند داشت و به جای آن‌ها، یک پورت USB Type-C در این تبلت قرار خواهد گرفت. از نظر اندازه نیز دو آیپد پرو در اندازه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی عرضه خواهد شد.

در کنار آیپد پروهای جدید، کوپرتینویی‌ها احتمالا نسل جدید مک بوک ایر را هم معرفی خواهد کرد. در ماه اوت، وب‌سایت بلومبرگ گزارش داد که اپل یک نسخه جدید از مک بوک ایر توسعه داده که در آن حاشیه نمایشگر این لپ‌تاپ باریک‌تر شده و از نمایشگر رتینا هم در آن استفاده خواهد شد. انتظار می‌رود این دستگاه رده پایین‌تر از مک‌بوک ۱۲ اینچی بوده و ارزان‌ترین لپ‌تاپ اپل باشد.

بلومبرگ همچنین در گزارش خود به عرضه نسل جدید مک مینی هم اشاره کرد. مک مینی نیز از محصولاتی است که سالهاست بروزرسانی سخت‌افزاری دریافت نکرده و به نظر امسال نوبت به این کامپیوتر کوچک و رومیزی رسیده تا بروزرسانی سخت‌افزاری دریافت کند.

در بخش نرم‌افزار نیز احتمالا اپل بعد از این مراسم، iOS 12.1 را رسما عرضه می‌کند. در این نسخه از iOS قابلیت فیس‌تایم گروهی و ویژگی دو سیم کارت فعال برای آیفون‌های جدید که از eSim بهره می‌برند، فعال خواهد شد. watchOS جدید با فعال شدن ویژگی EKG یا پایش نوار قلب برای اپل واچ سری ۴ نیز در این مراسم عرضه خواهد شد.

دیگر چه چیزی ممکن است معرفی شود؟ ممکن است بالاخره خبری از شارژر وایرلس اپل یا AirPower بشنویم. حتی ممکن است اپل نسخه جدید مک پرو را هم به صورت کوتاه نمایش دهد و عرضه آن را به سال بعد موکول کند. هرچه باشد، ما اینجا در دیجی‌کالا مگ مراسم اپل را در تاریخ ۸ آبان برای شما پوشش خواهیم داد. این مراسم راس ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد.

بروزرسانی: شرکت اپل برای دعوتنامه‌های این مراسم حدود ۳۷۰ لوگوی مختلف را طراحی کرده که یکی از کاربران توییتری، توانسته تمامی این لوگوها را در یک عکس جمع آوری کند. برای مشاهده کامل این عکس، روی عکس زیر کلیک کنید.

منبع: TheVerge, Alireza

The post اپل تاریخ برگزاری مراسم معرفی آیپد پرو را اعلام کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا