اخبار کسب و کار

با نازک‌ترین گوشی جهان آشنا شوید

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

ژاپنی‌ها علاقه‌ی زیادی به کارت ویزیت دارند و در همین راستا، بزرگ‌ترین اپراتور مخابراتی ژاپن گوشی کوچکی را ساخته که افراد می‌توانند آن را درون جا کارتی خود قرار دهند. این گوشی KY-O1L نام دارد و از آن تحت عنوان «تلفن کارتی» یاد می‌کند و ماه دیگر از جانب شرکت مخابراتی NTT Docomo روانه‌ی بازار می‌شود.

این گوشی‌ تا حد زیادی هم‌اندازه‌ی کارت‌های اعتباری است و با داشتن ضخامت ۵.۳ میلی‌متری و ۴۷ گرم وزن، تفاوت چندانی با این کارت‌ها ندارد. این شرکت مخابراتی می‌گوید گوشی‌ KY-O1L نازک‌ترین و سبک‌ترین گوشی‌ جهان است. نمایشگر سیاه‌وسفید ۲.۸ اینچی این گوشی‌ مبتنی بر تکنولوژی «کاغذ الکترونیکی» (e-paper) است و این گوشی از ارتباط LTE پشتیبانی می‌کند و از باتری ۳۸۰ میلی‌آمپر ساعتی هم بهره می‌برد. در این گوشی خبری از دوربین و اپ استور نیست ولی کاربران با استفاده از یک مرورگر می‌توانند در اینترنت وب‌گردی کنند.

در این ویدیو می‌توانید عملکرد این گوشی‌ را مشاهده کنید.

دانلود

  • mp4

اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا این گوشی‌ واقعا نازک‌ترین گوشی جهان است؟ در این زمینه شرکت‌هایی هستند که می‌توانند این ادعا را به چالش بکشند. به‌عنوان مثال موتورولا در سال ۲۰۱۶ گوشی Moto Z را عرضه کرده که ضخامت آن تنها ۵.۲ میلی‌متر بود. البته شرکت Docomo می‌تواند این بحث را مطرح کند که این گوشی‌ واجد برآمدگی دوربین بوده و به همین خاطر نازک‌ترین گوشی‌ محسوب نمی‌شود. از طرفی دیگر موتورولا می‌تواند بگوید که گوشی‌ KY-O1L اصلا واجد دوربین نیست و نمی‌تواند با گوشی‌ این شرکت مقایسه شود.

در هر صورت، باید بگوییم که ژاپنی‌ها برای خرید این گوشی‌ بسیار کوچک و سبک، باید ۳۲۰۰۰ ین-حدود ۳۰۰ دلار-بپردازند.

منبع: The Verge

The post با نازک‌ترین گوشی جهان آشنا شوید appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا