اخبار کسب و کار

‌بی ام و X7 2019 معرفی شد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

بی ام و بالاخره مدل و خانواده جدید خودروهای SUV خود را با نام X7 2019 معرفی کرد. این مدل دارای سه ردیف صندلی و گنجایش استاندارد ۶ نفر سرنشین را دارد. بی ام و X7 حالا لوکس‌ترین مدل خانواده سری X به حساب آمده و رقبای اصلی این مدل را خودروهای سری GLS مرسدس بنز و سری دیسکاوری لند رور تشکیل می‌دهند.

چه چیز در این خودرو جدید است؟

به گفته بی‌ام‌و، همه چیز؛ مخصوصا جلوپنجره جدید و غول آسای این سری که در دیگر مدل‌های بی‌ام‌و تا کنون شاهد آن نبوده‌ایم. در واقع این محفظه جدید در جلوی این خودرو، بزرگترین جلو پنجره در بین تمام مدل‌های بی‌ام‌و در تاریخ به حساب می‌آید.

در نگاه اول، استایل این خودرو شبیه به زبان طراحی خودروهای این شرکت که از زمان E46 شاهد آن بوده‌ایم، نیست. خطوط خمیده در طراحی این خودرو جای خود را به طراحی تیز و خطوط شارپ‌تر داده‌اند و با یک خودروی غول آسا روبرو هستیم.

پنجره بزرگ در جلوی بی ام و X7 به حس جادار و بزرگ بودن این خودروی لوکس SUV افزوده است. همچنین درهای خودرو نیز اندازه خیلی بزرگی دارند که باعث می‌شود سرنشینان ردیف سوم عقب ماشین، راحت‌تر بتوانند سوار خودرو شوند. برای بقیه ما، اگر با این خودرو در پارکینگ مواجه شدید، مواظب باشید که با درب‌های بزرگ این خودرو برخورد نکنید. درب عقب این خودرو همچنین به سیستم کمک کننده الکترونیکی برای باز و بسته شدن نیز مجهز است.

همانطور که چند بار به ردیف سوم این خودرو اشاره کردیم، بی ام و نیز تمرکز خود را روی این ردیف گذاشته است. این ردیف در سری X5 به عنوان آپشن جداگانه عرضه می‌شد اما حالا در این خودرو به صورت پیش‌فرض حضور خواهد داشت. فاصله محور‌های جلو و عقب این خودرو توانسته چنین امکانی را فراهم کند در صورتی که X5 برای ردیف سوم، ماشین کوچکی بود.

طراحی و تجهیزات داخلی این خودرو نیز شباهت‌های زیادی با مدل X5 دارد. کنسول وسط عریض بوده و زبان طراحی آن مشابه دیگر مدل‌های کنونی بی‌ام‌و است. همچنین دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در پشت فرمان و در وسط این کنسول قرار گرفته است.

چه چیز لازم است راجع‌به این خودرو بدانید

بی ام و X7 جدیدترین و لوکس‌ترین عضو خانواده خودروی‌های SUV این شرکت به حساب می‌آید. X7 قرار نیست جایگزین X5 باشد بلکه خودروی جدید در این سری به حساب می‌آید و به نظر بازار خیلی خوبی هم در آمریکا خواهد داشت.

بی ام و X7 در بازار آمریکا با دو پیشرانه عرضه می‌شود: مدل اول یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی بوده که می‌تواند ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۴۴۷ نیوتون متر قدرت تولید کند. موتور بعدی ۴.۴ لیتری و هشت سیلندر بوده که می‌تواند ۴۵۶ اسب بخار و ۶۴۹ نیوتون متر قدرت تولید کند که فوق العاده است. هر دو مدل به صورت چهار چرخ متحرک عرضه می‌شوند و جعبه دنده هشت سرعته برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. مدل هشت سیلندر می‌تواند تنها در ۵.۲ ثانیه از سرعت صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. در مورد وزن خودرو اطلاعی در دسترس نیست اما این رکورد در سرعت صفر تا صد یعنی اگر نیاز به یک تیک‌آف سریع دارید، این خودرو پاسخ‌گوی نیاز شما خواهد بود.

از نظر مصرف سوخت نیز این خودرو بسیار بهینه خواهد بود. مدل xDrive40i مصرف سوختی معادل ۱۳ لیتر در هر صد کیلومتر داشته و مدل xDrive50i که فقط در آمریکای شمالی عرضه می‌شود، مصرفی حدود ۱۰.۵ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد داشت. مدل‌های دیزلی نیز از این خودرو عرضه می‌شود که نهایتا مصرفی معادل ۱۸.۵ لیتر سوخت دیزل در هر صد کیلومتر دارد.

فروش این خودرو به زودی عرضه می‌شود اما انتظار قیمت کم از آن نداشته باشید. مدل xDrive40i با قیمت پایه ۷۳۹۰۰ دلار و مدل xDrive50i با قیمت پایه ۹۲۶۰۰ دلار عرضه می‌شوند. بسته به پکیج‌های مختلف و آپشن‌های اضافه، این قیمت‌ها نیز تغییر خواهد کرد.

منبع: TheDrive

The post ‌بی ام و X7 2019 معرفی شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا