اخبار کسب و کار

فقط امروز رایگان بخوانید؛ رمان سیر عشقِ آلن دوباتن

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

رمان سیر عشق آلن دوباتن یکی از خوش‌اقبال‌ترین کتاب‌های این فیلسوف هم عصر ماست که با تاسیس موسسه «مدرسه زندگی» گام مهمی در جهت تغییر دیدگاه‌ها و بهبود سبک زندگی بشر معاصر برداشته است. ما پیش از این نام آلن دوباتن را با کتاب بسیار پرفروش «جستارهایی در باب عشق» شنیده‌ایم، اما آن کتاب تنها آغاز مسیری است که دوباتن با هدف کندوکاو عشق آغاز کرده است. سیر عشق نیز یکی دیگر از نوشته‌های او درباره عشق‌ورزی است که در قالبی داستانی مهم‌ترین موانع و مسائل مربوط به چگونگی بقای عشق را به خصوص بعد از ازدواج بیان می‌کند. در رمان سیر عشق با زوجی به نام‌های ربیع و کریستن آشنا می‌شویم که برای اولین‌بار در ادینبرو همدیگر را ملاقات می‌کنند،‌ عاشق همدیگر می‌شوند،‌ ازدواج کرده و بچه‌دار می‌شوند.
شاید همین‌جا با خودتان بگویید که «خب دیگر این داستان چه حرفی برای گفتن دارد؟» اما از منظر دوباتن عشق، ازدواج و زندگی مشترک تازه شروع راه است. راهی که قرار است سال‌های متمادی به طول بیانجامد و عمر ما را با زیستن در کنار دیگری تعریف کند.
حتما قصه سیندرلا را یادتان هست! وقتی بعد از میهمانی باشکوه شاه، ساعت ۱۲ بار نواخت و لباس زیبای سیندرلا در تنش غیب و کالسکه زرینش تبدیل به چند موش کوچک، یک گربه چاق و تعدادی کدو تنبل شد! اما خوشبختانه داستان به همین‌جا ختم نشد و آخرین صحنه سیندرلا جایی بود که شاهزاده و عروس زیبایش سوار بر کالسکه‌ای به مراتب بزرگ‌تر و باشکوه‌تر در میان خیلِ عظیم بدرقه‌کنندگان راهی خانه بخت شدند!
و راوی داستان را اینگونه به پایان رساند: «آن‌ها سال‌های سال به خوبی و خوشی کنار هم زندگی کردند.»
اما هیچ‌وقت به فردای روز عروسی سیندرلا فکر کرده‌اید؟‌ به چند ماهِ بعدش؟ به اینکه چه بر سر آن عشق آتشین و رویایی آمد؟
شاید همه ما ترجیح داده‌ایم در رویای درخشان و پر زرق و برق عروسی غرق شویم و دیگر به چیزی فکر نکنیم. وقتی عاشق می‌شویم تمام توان ِ ذهنی ما معطوف به یک شخص خاص است. از جانِ‌ جهان هیچ‌چیز نمی‌خواهیم جز او و انگار هنوز صدای راوی سیندرلا هنوز در گوش‌های ماست که می‌گوید: سالیان سال به خوبی و خوشی در کنار هم زندگی می‌کنیم.
آیا آن همه تصویر زیبا و درخشان از عشق،‌ آن همه تلاش برای رسیدن به معشوق، آن همه سختی که ممکن است تنها با هدف زندگی کردن با یک نفر تحمل کنیم ما را خوشبخت می‌کند؟ فردای روز عروسی چه بر سر ما آمده است؟‌ هنوز رویایی هست که بخواهیم در آن غرق شویم؟
آیا وقتی به همسرمان نگاه می‌کنیم که در نزدیک‌ترین فاصله با ما زندگی می‌کند،‌ هنوز همان کسی است که در روز نخست عاشقش شدیم؟ هزاران سوال شبیه این‌ها هست که ممکن است تاکنون به آن فکر کرده باشیم.
آلن دوباتن در سیر عشق تلاش کرده تا به این سئوالات پاسخ دهد و با روایت یک زندگی از لحظه شکل‌گیری عشق تا زمانی که فرزندان حاصل از آن رابطه بزرگ می‌شوند،‌ مسیر پرتلاطم دوستن داشتنرا برای ما ترسیم کند. در این کتاب شما همراه با ربیع و کرستن وارد یک زندگی مشترک شده و لحظه ‌به لحظه‌ آن را تجربه می‌کنید؛ عشق،‌ اوقات تلخی‌ها،‌ محدودیت‌های عشق، جایگاه خانه‌داری، فرزندآوری،‌ خیانت و… زندگی ربیع و کرستن، زندگی یک زوج معمولی با ویژگی‌های شخصیتی است که ممکن است شبیه خیلی از ما باشند، شاید به همین دلیل در سطر سطر این رمان بخش‌هایی از وجودتان را پیدا می‌کنید.بخش‌هایی که شاید حتی از فکر کردن به آن هم وحشت داشته‌اید!

چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟

کسانی که تازه عاشق شده‌اند
آنهایی که تصمیمشان برای ازدواج قطعی است
زوج‌هایی که سال‌هاست زیر یک سقف زندگی می‌کنند
و هر انسانی که در معرض عشق‌ قرار دارد.

فقط امروز می‌توانید کتاب متفکران بزرگ را رایگان از سایت فیدیبو دانلود و مطالعه کنید.

دانلود رایگان از فیدیبو

The post فقط امروز رایگان بخوانید؛ رمان سیر عشقِ آلن دوباتن appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا