اخبار کسب و کار

رابط کاربری وان پلاس ۶T تغییر خواهد کرد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

دیگر بر کسی پوشیده نیست که بزودی گوشی جدید وان پلاس ۶T معرفی خواهد شد. امروز اطلاعات جدیدی از این گوشی منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت در حال ایجاد تغییراتی در رابط کاربری این گوشی است. این تغییرات در انجمن تخصصی وان پلاس از طرف مسئول بخش رابط کاربری اعلام شده است.

پیش از هرچیزی، قرار است شاهد یک رابط کاربری کاملا جدید باشیم. قرار شده این رابط کاربری روی OxygenOS اعمال شود و این شرکت قول داده که رابط کاربری با وجود تغییرات جدید، همچنان سریع و روان باشد و هیچ ویژگی آزاردهنده‌ای روی آن نصب نشده باشد. هدف این است که وان پلاس زبان طراحی خود را در رابط کاربری گوشی هم پیاده سازی کند. به گفته مسئول بخش رابط کاربری شرکت وان پلاس، آقای Szymon K، نسخه جدید OxygenOS متمایزترین تغییرات بصری و ظاهری از ابتدای عرضه OxygenOS را تجربه خواهد کرد.

اصلی‌ترین تغییر، در زمینه رابط ناوبری OxygenOS خواهد بود. قرار است به ژست‌های حرکتی در پوسته اختصاصی وان پلاس برای اندروید، یک ژست حرکتی جدید اضافه شود. این ژست حرکتی جدید به این ترتیب خواهد بود که اگر کاربر انگشت خود را از پایین نمایشگر به سمت بالا کشیده و سپس به سمت راست سوایپ کند، اپلیکیشن قبلی به سرعت باز خواهد شد. در گذشته و در اندروید اورئو، با دوبار لمس دکمه مولتی تسکینگ، اپلیکیشن قبلی باز می‌شد و جای خالی این ویژگی در رابط ناوبری مبتنی بر ژست‌های حرکتی در گوشی‌های وان پلاس، حس می‌شد.

بازگشت دوباره این ویژگی با ژست حرکتی جدید خبر خوبی است اما این تنها تغییر ایجاد شده در OxygenOS نخواهد بود. پیش‌تر در حالت فعال بودن ژست‌های حرکتی، نمی‌توانستید به گوگل اسیستنت دسترسی داشته باشید. حالا با OxygenOS جدید برای این منظور تنها کافی است ۰.۵ ثانیه دکمه پاور را نگه دارید تا وارد گوگل اسیستنت شوید. از آن‌جایی که در رابط ناوبری مبتنی بر ژست‌های حرکتی دیگر دکمه Home وجود ندارد، امکان دسترسی به گوگل اسیستنت نیز تنها با فرامین صوتی امکان پذیر بود اما حالا دسترسی با دکمه پاور نیز امکان پذیر است.

علاوه بر این OxygenOS از نظر انیمیشن‌ها نیز بهبود یافته است. برای مثال وقتی انگشت خود را به سمت بالا می‌کشید، صفحه اپلیکیشن نیز با انگشت شما به بالا آمده و انیمیشن روان‌تر و منطقی‌تر اجرا می‌شود. به طور کل آنطور که مسئول بخش رابط کاربری وان پلاس گفته، سیستم ناوبری جدید وان پلاس ۶T و OxygenOS جدید، یکی از بهترین‌ها در بین تمام گوشی‌ها خواهد بود.

وان پلاس همچنین اعلام کرده تلاش زیادی برای بهبود دوربین انجام داده است. از آن‌جایی که صحبت‌های انجام شده از طرف وان‌پلاس همگی حول محور نرم‌افزار بوده، احتمالا این تلاش نیز بیش از سخت‌افزار، مربوط به نرم‌افزار دوربین و پردازش تصاویر شود. همچنین وان پلاس وعده داده بهبود‌هایی در زمینه Do Not Disturb در OxygenOS جدید هم انجام خواهد داد. درواقع از این به بعد سیستم‌عامل می‌تواند زمان خواب کاربر را بر اساس الگوریتم‌های مختلف و الگوی استفاده کاربر، تشخیص داده و مصرف انرژی سیستم‌عامل در پس‌زمینه را کاهش خواهد داد. قطعا این بروزرسانی‌ها فقط شامل گوشی وان پلاس ۶T نشده و باید منتظر بروزرسانی جدید OxygenOS برای گوشی‌های قبلی وان پلاس نیز باشیم.

منبع: GSMArena

The post رابط کاربری وان پلاس ۶T تغییر خواهد کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا