اخبار کسب و کار

سنسور اثر انگشت وان پلاس ۶T نوری خواهد بود

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

همانطور که احتمالا می‌دانید، ویژگی فوق العاده گوشی بعدی وان پلاس، سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر خواهد بود. اما ما هم مثل بقیه نگران این هستیم که چقدر این سنسور اثر انگشت خوب خواهد بود؟ هرچه باشد، تکنولوژی آنقدر پیشرفت نکرده که سنسور‌های زیر نمایشگر، به سرعت و دقت سنسورهای اثر انگشت معمولی باشند. اما می‌دانیم دو نوع سنسور اثر انگشت برای زیر نمایشگر وجود دارد که یکی از آن‌ها نوری بوده و دیگری با امواج فراصوت کار می‌کند. حالا وان پلاس رسما تایید کرده که سنسور اثر انگشت وان پلاس ۶T از نوع نوری خواهد بود.

این خبر کمی نا امید کننده است. آنطور که می‌دانیم، سنسورهای اثر انگشت فراصوت دقت بیشتری نسبت به سنسورهای اثر انگشت نوری دارند. درواقع موج‌های فراصوت می‌توانند به کوچکترین بخش‌های سطح انگشت نفوذ کرده و اسکن سه بعدی کاملی از انگشت بسازند. اما خب از طرف دیگر اگر سنسورهای اثر انگشت نوری نیز پیشرفت کنند، می‌توانند دقت بالا و سرعت بالایی هم داشته باشند.

اما خب باز هم خیلی امیدوار نشوید. همانطور که می‌دانیم، شرکت وان پلاس زیرمجموعه شرکت BBK Electronics است. BBK Electronics صاحب شرکت‌های اوپو و Vivo هم هست و با توجه به سنسورهای اثر انگشت نوری که در نمایشگر گوشی‌های Oppo و Vivo دیده‌ایم، احتمالا سنسور اثر انگشت وان پلاس ۶T نیز مثل گوشی‌های Vivo یا Oppo، دقت و سرعت کمی خواهد داشت.

احتمال داده می‌شود که سنسور اثر انگشت وان پلاس ۶T از گوشی Vivo NEX S قرض گرفته شده باشد که این یعنی شاهد سرعت بالای این سنسور نخواهیم بود. البته بخشی از سرعت اسکنر به نرم‌افزار بر می‌گردد و با سابقه‌ای که از وان پلاس در زمینه نرم‌افزار داریم، شاید وان پلاس بتواند سرعت باز شدن قفل گوشی با این اسکنر را بالا ببرد.

در نهایت، هنوز دو به شک هستیم که آیا سنسور اثر انگشت نوری در زیر نمایشگر OnePlus 6T ایده خوبی است یا خیر. این را می‌دانیم که اگر وان پلاس مثل گذشته از سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه استفاده می‌کرد، شاهد سنسوری واقعا سریع و عالی بودیم اما باید ببینیم در جدیدترین گوشی این شرکت با چه چیزی روبرو می‌شویم. شما درباره این موضوع چه فکر می‌کنید؟ آیا سرعت سنسورهای اثر انگشت برای شما اهمیت دارد؟

منبع: GSMArena

The post سنسور اثر انگشت وان پلاس ۶T نوری خواهد بود appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا