اخبار کسب و کار

آیا استودیوی بعدی مایکروسافت، آبسیدین است؟

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

چند ماه پیش بود که در قالب یک شایعه‌ی نه چندان بزرگ، شنیدیم که مایکروسافت تصمیم گرفته است استودیوی بازی‌سازی «آبسیدین» (Obsidian) را بخرد. خبرگزاری کوتاکو دیروز گزارشی منتشر کرد و گفت که مایکروسافت و استودیوی آبسیدین سر این موضوع به توافق رسیده‌اند و باید معامله‌ی بین آبسیدین و مایکروسافت را اساسا تمام شده بدانیم.

طبق خبری که کوتاکو منتشر کرده است، سه منبع مختلف به این خبرگزاری گفته‌اند که معامله‌ی بین مایکروسافت و آبسیدین ۹۰ درصد تمام شده است. یکی از منابع گفته است که در حال حاضر، بحث اینکه آیا آبسیدین می‌خواهد پیشنهاد مایکروسافت را قبول کند یا نه مطرح نیست، بلکه آبسیدین مشغول بررسی زمان اعلام این موضوع است.

تاسیس استودیوی بازی‌سازی آبسیدین به سال ۲۰۰۳ باز می‌گردد؛ استودیویی که از همان زمان اسم خود را با نقش‌آفرینی‌های شگفت‌انگیزی گره زد. استودیوی بازی‌سازی آبسیدین را به خاطر ساخت بازی‌هایی مثل دنباله‌ی «شوالیه‌های جمهوری قدیم» یا همان KOTOR می‌شناسیم. دنباله‌ی فال‌آوت ۳ یعنی بازی «فال‌آوت: وگاس جدید» (Fallout: New Vegas) را هم آبسیدین ساخته است. اخیرا هم استودیوی آبسیدین با دو بازی Pillars of Eternity سر و صدای زیادی به راه انداخت.

شرکت یوبی‌سافت هم با همکاری آبسیدین یک نقش‌آفرینی بر اساس مجموعه‌ی ساوث پارک ساخته است که از بهترین بازی‌های این مجموعه محسوب می‌شود.

با این حال، استودیوی آبسیدین از نظر مالی چندان وضعیت خوبی نداشته؛ طوری که حتی در سال ۲۰۱۲ و پس از اینکه یکی از بازی‌های در حال ساخت این استودیو لغو شد، خبرهایی مبنی بر تعطیلی این استودیو شنیده بودیم.

خرید استودیوی آبسیدین نه تنها حرکتی بسیار خوب برای مایکروسافت محسوب می‌شود، بلکه می‌تواند این استودیو را از تعطیلی و صد البته بی‌پولی نجات دهد. از طرف دیگر، آبسیدین با بودجه‌ی مایکروسافت می‌تواند به ساخت نقش‌آفرینی‌های بزرگ دست بزند.

استودیوی آبسیدین در طول چند سال گذشته یکی از افراد کلیدی خود یعنی «کریس اولان» (Chris Avellone) را از دست داد. کریس اولان را به خاطر نوشتن و طراحی بهترین نقش‌آفرینی‌های تاریخ مثل تورمنت و البته فال‌آوت: وگاس جدید می‌شناسیم.

بازی Fallout: New Vegas

البته هنوز بازی‌سازان بزرگی مثل «جاش سایر» (Josh Sawyer) در آبسیدین مشغول هستند. جاش سایر کارگردانی بازی‌های بزرگ آبسیدین مثل فال‌آوت: وگاس جدید و دو قسمت Pillars of Eternity را برعهده داشته است.

مایکروسافت حسابی مشغول سرمایه‌گذاری روی استودیوهای مختلف است. این شرکت برنامه‌ای طولانی مدت برای ساخت بازی‌های ایکس‌باکس در ذهن دارد و در همین راستا، اخیرا استودیوهایی مثل نینجا تئوری، پلی‌گراند گیمز یا Undead Labs را خریداری کرده است.

احتمالا به زودی باید خبر رسمی خرید آبسیدین از سوی مایکروسافت را بشنویم.

منبع: کوتاکو

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post آیا استودیوی بعدی مایکروسافت، آبسیدین است؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا