اخبار کسب و کار

شرکت گوگل تبلت پیکسل اسلیت را معرفی کرد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

گوگل با معرفی تبلت پیکسل اسلیت قصد دارد یک رقیب قدر را برای سرفیس پرو و آیپد پرو را روانه‌ی بازار کند. پیکسل اسلیت یک تبلت مبتنی بر سیستم‌عامل Chrome OS است که با بهره‌گیری از کیبورد جداشدنی، تا حد زیادی به یک لپ‌تاپ بدل می‌شود. مشخصات سخت‌افزاری این گجت هم قابل توجه است و بهترین مدل آن از پردازنده اینتل Core i7 و ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

از دیگر ویژگی‌های مهم این تبلت می‌توانیم به اسپیکرهای استریو، دوربین‌های ۸ مگاپیکسلی تعبیه شده در پشت و جلو تبلت و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی که به گفته گوگل باکیفیت‌تر و سریع‌تر از صفحه‌نمایش‌های LCD معمولی است، اشاره کنیم. همچنین در دکمه پاور این گوشی حسگر اثر انگشت تعبیه شده که این موضوع در بین کروم‌بوک‌ها سابقه نداشته است.

هرچند این تبلت به‌خودی خود یک گجت مستقل محسوب می‌شود، اما کیبورد مخصوص آن می‌تواند بهره‌گیری از آن را برای کاربران مختلف راحت‌تر کند. این کیبورد از دکمه‌های دایره‌ای شکل بهره می‌برد که چنین چیزی معمولا در بین کیبوردها دیده نمی‌شود. این تبلت همچنین از قلم پیکسل‌بوک هم پشتیبانی می‌کند که سال گذشته معرفی شد.

قیمت پایه این تبلت که از پردازنده Celeron بهره می‌برد، ۵۹۹ دلار است و بهترین مدل آن هم با قیمت ۱۵۹۹ دلاری روانه‌ی بازار خواهد شد. کیبورد این گجت به‌صورت جداگانه با قیمت ۱۹۹ دلاری به فروش می‌رسد و قیمت قلم آن هم ۹۹ دلار است.

این دومین تلاش گوگل برای ساخت تبلت تحت برند پیکسل است. آخرین تلاش گوگل در این زمینه، تبلت پیکسل سی بود که آن هم از کیبورد جداشونده پشتیبانی می‌کرد. ولی تبلت موردنظر از اندروید بهره می‌برد که این سیستم‌عامل در زمینه‌ی تبلت‌ها سابقه‌ی چندان خوبی ندارد. اما پیکسل اسلیت شاید بتواند برای گوگل محصول موفقیت‌آمیزی باشد. زیرا از از Chrome OS بهره می‌برد که با لپ‌تاپ‌ها سازگار است و در ضمن از اپلیکیشن‌های اندرویدی هم پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود قابلیت لمسی آن به‌خوبی مورد استفاده بگیرد.

منبع: The Verge

The post شرکت گوگل تبلت پیکسل اسلیت را معرفی کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا