اخبار کسب و کار

بنکسی با نابود کردن نقاشی ۱.۴ میلیون دلاری جهان هنر را شوکه کرد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

هنرمند گرافیتی‌ و نقاش و فعال سیاسی ناشناس انگلیسی مشهور به بنکسی یکی از تابلوهای خودش را به قیمت ۱.۴ میلیون دلار در حراج ساتبی به فروش رساند اما بعد از اینکه تابلو خریداری شد آن را نابود کرد.

بار دیگر بنکسی حرکتی کرد که توجه همه جهان به او معطوف شد. روز جمعه یکی از نقاشی‌های بنکسی به نام «دختری با بادکنک قرمز» در ساتبی در لندن به حراج گذاشته شد. این نقاشی که با آکریلیک و اسپری روی بوم بود دختر کوچکی را نشان می‌داد که دستش را دراز کرده تا یک بادکنک قرمز رنگ به شکل قلب را بگیرد. بادکنکی که خیلی بالاتر از او در آسمان شناور بود.

پیشنهادها تا ۱.۴ میلیون دلار هم افزایش داشت. عددی که به رکورد بنکسی در سال ۲۰۰۸ نزدیک بود. درنهایت چکش حراج برای همین رقم خورد. درست بعد از صدای چکش بوم نقاشی از داخل قابش به سمت پایین سر خورد و وقتی از پایین قاب خارج شد به شکل نوارهای بریده شده درآمده بود. بعدتر مسئولان حراج ساتبی توضیح دادند که گویا کاغذ خردکنی داخل قاب تابلو جاسازی و پنهان شده بود.

جمعیتی که این واقعه را به چشم دیدند شروع به زمزمه کردند. نقاشی جلوی چشم آنها خودش را نابود کرده بود!

به گفته مسئول حراج ساتبی این اولین‌بار بود که در جهان هنر یک اثر هنری بعد از خوردن چکش به صورت خودکار پاره پاره‌ می‌شد. حراج ساتبی نام خریدار نقاشی را فاش نکرد. آنها بعد از این ماجرا آنقدر شوکه بودند که هنوز نمی‌توانستند به سوالات درست پاسخ بدهند. بنکسی بعدتر در پست اینستاگرامی‌اش آن لحظه از حراج را منتشر کرد و زیر آن نقل قولی از پیکاسو نوشت: «انگیزه برای نابودی می‌تواند انگیزه خلق هم باشد.»

دهه‌هاست که بنکسی هویت خودش را پنهان نگهداشته و تنها گرافیتی‌هایش ابتدا در سرتاسر خیابان‌های لندن و بعد بقیه شهرهای بزرگ جهان اعتراضات او را به گوش همگان می‌رساندند.

ویدیوی توضیح بنکسی را که در اینستاگرام خودش منتشر کرده، در زیر ببینید:

دانلود

  • mp4

The post بنکسی با نابود کردن نقاشی ۱.۴ میلیون دلاری جهان هنر را شوکه کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا