اخبار کسب و کار

۹ چیزی که از مراسم رونمایی گوگل پیکسل ۳ انتظار داریم

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

اپل در ماه گذشته از جدیدترین آیفون‌ها رونمایی کرد و حالا نوبت گوگل است که از جدیدترین محصولات سخت‌افزاری خود پرده‌برداری کند. در تاریخ ۹ اکتبر (۱۷ مهر)، گوگل مراسمی را برای رونمایی گوشی‌های پیکسل ۳، گجت‌های هوم و کروم‌کست برگزار می‌کند. گوگل در این فرصت با معرفی محصولات هیجان‌انگیز، می‌تواند توجه کاربران را پیش از فصل تعطیلات جلب کند و پاسخی در خور توجه به رقبای خود بدهد. در چند هفته‌ی گذشته، اپل آیفون‌های جدید را معرفی کرده و آمازون هم تعدادی از محصولات جدید الکسا را به بازار عرضه کرده است. این مراسم عملکرد سخت‌افزاری گوگل را طی یک سال آینده نشان خواهد داد.

در چند ماه گذشته، چندین خبر و گزارش موثق در مورد محصولات سخت‌افزاری گوگل منتشر شده و به همین خاطر تا حد زیادی می‌دانیم که در این مراسم چه محصولاتی رونمایی می‌شود. در ادامه به‌صورت مختصر و مفید به این شایعات و گزارش‌ها می‌پردازیم.

پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال

اول از هر چیزی باید به گل سرسبد این مراسم بپردازیم: گوشی‌های پیکسل ۳. در این زمینه تصاویر و گزارش‌های زیادی منتشر شده ولی اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه انتظاراتمان را بیان کنیم باید بگوییم: نمایشگرهای بزرگ (و یک بریدگی نمایشگر) و دیگر موارد یکسان، شارژ بی‌سیم و یک دوربین سلفی دوگانه. روی‌هم‌رفته از لحاظ سخت‌افزاری شاهد ارتقاهای قابل‌توجهی نیستیم اما احتمالاً مانند مدل قبلی، الگوریتم‌های نرم‌افزاری برای دوربین این گوشی معجزه خواهند کرد.

استند شارژ

استند شارژ

از آنجایی که گوشی‌های پیکسل ۳ از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند، طبق شایعات مختلف، گوگل یک استند شارژ بی‌سیم را هم معرفی می‌کند. به نظر می‌رسد در هنگام شارژ با این استند، از گوشی می‌توان به‌عنوان آلبوم تصاویر استفاده کرد و در کنار آن اطلاعات مختلفی مانند رویدادهای تنظیم‌شده در تقویم را هم به نمایش درمی‌آورد.

نمایشگر هوشمند گوگل هوم

نمایشگر هوشمند گوگل هوم

هنوز معلوم نیست که آیا در این مراسم شاهد رونمایی از اسپیکرهای گوگل هوم خواهیم بود، اما به نظر می‌رسد می‌توانیم انتظار معرفی نمایشگر هوشمند جدیدی را داشته باشیم. این نمایشگر هوشمند مانند محصولات معرفی‌شده از جانب لنوو و JBL، می‌تواند اطلاعات گوگل اسیستنت را به‌صورت بصری نمایش دهد. چنین گجتی به رقیب مستقیم محصول آمازون به نام «اکو شو» (Echo Show) بدل خواهد شد. برخلاف اکو، گویا گجت گوگل از وب‌کم برای چت‌های تصویری بهره نمی‌برد. از طرفی دیگر، گجت گوگل از یوتیوب پشتیبانی می‌کند که برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی دارد.

تبلت پیکسل Slate

تبلت پیکسل Slate

در چند ماه گذشته، اخبار زیادی در رابطه با تبلت گوگل مبتنی بر سیستم‌عامل Chrome OS منتشر شده و به نظر می‌رسد چنین شایعاتی حقیقت دارند. این تبلت هیبریدی پیکسل Slate نام دارد و گوگل آن را به‌قصد رقابت با تبلت‌های رده‌بالا مانند آیپد پرو و سرفیس پرو عرضه خواهد کرد. طبق بنچمارک‌ها و اخبار اولیه، این تبلت در پیکربندی‌های مختلفی عرضه می‌شود که بهترین آن مجهز به ۱۶ گیگابایت حافظه رم و پردازنده اینتل i7 خواهد بود.

از دیگر شایعات مربوط به این تبلت می‌توانیم به بهره‌گیری آن از پورت USB-C، رزولوشن ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ برای نمایشگر-مشابه سرفیس پرو و آیپد پرو- و بهره‌گیری از حسگر اثر انگشت اشاره کنیم. هرچند به نظر می‌رسد چنین تبلتی قادر به ارائه‌ی قابلیت‌های زیادی است، ولی آیا سیستم‌عامل Chrome OS آن‌قدر بهبود یافته که کاربران تبلت‌های مبتنی بر آن را بخرند؟

پیکسل‌بوک ۲

پیکسل‌بوک 2

به نظر می‌رسد باید انتظار معرفی مدل جدید پیکسل‌بوک را هم داشته باشیم. در این زمینه اخبار و گزارش‌های زیادی منتشر نشده و به همین خاطر احتمالاً فقط شاهد بهره‌گیری از ویژگی‌های سخت‌افزاری بهتر مانند پردازنده یا حافظه رم جدیدتر باشیم. البته باید خاطرنشان کنیم که با توجه به بررسی‌های انجام‌شده در کدهای Chrome OS، گویا پیکسل‌بوک جدید به‌جای بهره‌گیری از نمایشگر Quad HD، از صفحه‌نمایش ۴K بهره می‌برد. البته در این زمینه هنوز شک و تردیدهای زیادی وجود دارد و نمی‌توانیم چندان روی این خبر حساب کنیم.

به‌روزرسانی هدفون‌های پیکسل بادز

هدفون‌های پیکسل بادز

سال گذشته، گوگل اولین نسل از هدفون‌های بی‌سیم خود را عرضه کرد که اصلاً مورد توجه کاربران قرار نگرفت. در این زمینه هنوز خبرهای موثقی منتشر نشده و به همین خاطر نمی‌دانیم که گوگل در این مراسم نسل جدید این هدفون‌ها را معرفی خواهد کرد یا نه. البته چیزی که می‌توانیم با قاطعیت زیادی بگوییم این است که هدفون‌های پیکسل بادز سیمی با رابط USB-C عرضه خواهد شد. چنین هدفون‌هایی طرفدار چندان زیادی ندارند، اما اگر گوگل قیمت آن‌ها را پایین نگه داشته باشد، مورد توجه برخی از کاربران قرار می‌گیرد. همچنین قرار است چنین هدفون‌هایی در جعبه‌ی گوشی‌های پیکسل ۳ تعبیه شده باشند.

به‌روزرسانی کوچک برای کروم‌کست

کروم‌کست

چند سالی از آخرین به‌روزرسانی کروم‌کست می‌گذرد و گویا به‌زودی نسخه‌ی جدید آن معرفی می‌شود. با توجه به شواهد و قرائن، نسل سوم کروم‌کست از ویژگی‌های قابل توجه جدید بهره نمی‌برد. به‌عنوان مثال از ۴K پشتیبانی نمی‌کند و به همین خاطر جایگزین کروم‌کست اولترا نخواهد شد. در عوض، به نظر می‌رسد ارتباط وای‌فای این نسل جدید بهتر از قبل شده است. همچنین می‌توانیم انتظار پشتیبانی از بلوتوث را هم داشته باشیم، ولی هنوز معلوم نیست در صورت صحت این موضوع، گوگل چه برنامه‌ای برای این تکنولوژی دارد.

فقدان ساعت هوشمند پیکسل

ساعت هوشمند پیکسل

ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Wear OS چندان جذاب نیستند و طرفداران این پلتفرم امیدوار بودند که گوگل با عرضه‌ی ساعت هوشمند پیکسل، هوای تازه‌ای را برای این پلتفرم به ارمغان می‌آورد. اما متأسفانه، مقامات گوگل در مصاحبه‌ای اعلام کردند که این شرکت در سال ۲۰۱۸ برنامه‌ای برای عرضه ساعت هوشمند ندارد.

غافلگیری‌های نرم‌افزاری

غافلگیری‌های نرم‌افزاری

در سال جاری معلوم شد که گوگل توانایی چندانی در حفظ خبرهای مربوط به محصولات سخت‌افزاری خود ندارد. اما بخش نرم‌افزار فرق می‌کند و در این زمینه گوگل ید طولایی در غافلگیر کردن کاربران دارد. بخشی از این غافلگیری‌ها را می‌دانیم؛ به‌عنوان مثال قابلیت گوگل لنز با دوربین پیکسل ۳ یکپارچه خواهد بود اما احتمالاً قابلیت‌های بیشتری ارائه می‌شود که هنوز خبری از آن‌ها منتشر نشده است.

منبع: The Verge

The post ۹ چیزی که از مراسم رونمایی گوگل پیکسل ۳ انتظار داریم appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا