اخبار کسب و کار

موسس و مدیر بلیزارد پس از ۲۸ سال این شرکت را ترک می‌کند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

«مایک مورهایم» (Mike Morhaime)، موسس و مدیر بلیزارد از سمت ریاست این شرکت بازی‌سازی کناره‌گیری کرده است. مایک مورهایم از این پس به عنوان مشاور به بلیزارد کمک خواهد کرد. تهیه کننده‌ی بازی «دنیای وارکرفت» (World of Warcraft) یعنی «جی آلن برک» (J. Allen Brack) قرار است جایگزین مارک مورهایم شود و مدیریت بلیزارد را به‌دست بگیرد.

مدیر سابق بلیزارد در قالب یک بیانیه، از جامعه‌ی بزرگ بازی‌کننده‌های بلیزارد تشکر کرده است: «می‌خواهم از تمام افراد مستعد و سخت‌کوش بلیزارد، به خاطر اشتیاق، خلاقیت و تعهدی که به شرکت دارند، تشکر کنم. مدیریت این تیم افتخاری برای من بوده است. هم‌چنین از تمام بازی‌کننده‌های بازی‌های بلیزارد به خاطر پشتیبانی آن‌ها تشکر می‌کنم.»

مایک مورهایم از این پس به عنوان مشاور به بلیزارد کمک خواهد کرد و تهیه کننده‌ی دنیای وارکرفت جایگزین او شده است.

دلیل خاصی برای ترک بلیزارد از سوی او ارایه نشده است. با این حال تصور نمی‌کنیم خروج مایک مورهایم از بلیزارد، دلیلی به غیر از بازنشستگی داشته باشد؛ مورهایم ۲۸ سال به عنوان مدیر در بلیزارد کار کرده بود.

مایک مورهایم شرکت بازی‌سازی بلیزارد را در سال ۱۹۹۱ با اسم Silicon & Synapse تاسیس کرد. او هم‌چنین از سال ۱۹۹۸ به عنوان مدیر این شرکت فعالیت کرده است. مایک مورهایم در سال ۲۰۰۷ به عنوان مدیر عامل بلیزارد انتخاب شده بود.

مورهایم هم‌چنین نقش بزرگی در ساخت باز‌ی‌های بلیزارد داشته است. او در سمت‌های مختلفی مثل برنامه نویس یا تهیه کننده در ساخت بازی‌های The Lost Vikings، هر سه قسمت وارکرفت، دیابلو ۱ و دیابلو ۲، استارکرفت ۱ و دنیای وارکرفت فعالیت کرده است.

جایگزین مایک مورهایم، یعنی آلن برک در طول ۱۲ سال گذشته مدیریت تیم سازنده‌ی بازی دنیای وارکرفت را برعهده داشته است.

آغاز مراسم افتتاحیه‌ی رویداد بلیزکان، همیشه به دست مایک مورهایم انجام می‌شد. احتمالا امسال باید به جای مورهایم، انتظار حضور مدیر جدید بلیزارد را داشته باشیم.

منبع: Polygon

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post موسس و مدیر بلیزارد پس از ۲۸ سال این شرکت را ترک می‌کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا