اخبار کسب و کار

همه آنچه از نمایشگاه IFA 2018 انتظار داریم

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

در کنار نمایشگاه CES، نمایشگاه IFA هم یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای تکنولوژی در جهان محسوب می‌شود و هرساله کمپانی‌های زیادی از سامسونگ و سونی گرفته تا هواوی و Dell به برلین می‌آیند تا جدیدترین گجت‌ها و محصولات پر زرق‌وبرق خود را به نمایش درآوردند. نمایشگاه IFA 2018 از ۳۱ آگوست (۹ شهریور) آغاز می‌شود و تا ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور) به طول می‌انجامد. در این مطلب به‌صورت خلاصه و مفید انتظاراتمان را از شرکت‌های مختلف بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

سامسونگ

هرچند سامسونگ گلکسی نوت ۹ و گلکسی واچ را معرفی کرده، اما این موضوع به معنای دست خالی بودن این شرکت در نمایشگاه IFA 2018 نیست. احتمالا در این نمایشگاه شاهد رونمایی از تلویزیون ۸K QLED خواهیم بود و شاید هم جزییات بیشتری در مورد اسپیکر مبتنی بر بیکسبی این شرکت مطرح شود. در سال‌های اخیر، سامسونگ در این نمایشگاه گجت‌های تندرستی و هدفون‌های بی‌سیم را معرفی کرده است و به همین خاطر احتمالا در سال جاری هم شاهد معرفی نسل جدید این محصولات خواهیم بود. اما روی‌هم‌رفته سامسونگ در نمایشگاه IFA عمدتا گجت‌های نه‌چندان مهم و رده‌پایین خود را معرفی می‌کند.

بلک‌بری

بلک‌بری

بله، برند بلک‌بری همچنان زنده است با این تفاوت که در حال حاضر عمدتا زیر نظر شرکت TCL فعالیت می‌کند. بر اساس گزارش‌ها، احتمالا شاهد معرفی مدل ارزان‌تر گوشی the Key2 به نام the Key2 LE خواهیم بود. برای کاهش هزینه‌ها، این مدل از تراشه، باتری و حافظه رم ارزان‌تر بهره می‌برد. این یعنی این گوشی احتمالا به جای تراشه اسنپ‌دراگون ۶۶۰ از مدل ۶۳۶، به جای ۶ گیگابایت حافظه رم از ۴ گیگابایت حافظه رم و به جای باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی از باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد.

آیا این گجت می‌تواند توجهات را به خود جلب کند؟ احتمالا نه. گوشی Key2 هم عملکرد ناموفقی داشت و غیر از اینکه بلک‌بری قیمت آن را تا حد زیادی کاهش دهد، این مدل ارزان‌تر هم نمی‌تواند موفقیت زیادی را کسب کند. بلک‌بری و TCL همچنان امیدوارند که بهره‌گیری از کیبرد فیزیکی منجر به جذب مشتریان می‌شود. اما بعد از گذشت یک دهه از عرضه گوشی‌های هوشمند و نمایشگرهای لمسی، دیگر کمتر کسی به دنبال کیبردهای فیزیکی است.

سونی

سونی

سونی حدود ۶ ماه پیش سری گوشی‌های XZ2 را معرفی کرد اما به نظر می‌رسد سونی قصد دارد به همین زودی از سری گوشی‌های XZ3 پرده‌برداری کند. طبق عکس‌های لو رفته، ظاهر گوشی اصلی مشابه نسل قبلی خود است و این یعنی تفاوت آن‌ها در ویژگی‌های سخت‌افزاری خواهد بود. این اولین باری نیست که سونی در یک مدت محدود نسل‌های جدیدی از گوشی‌های خود را معرفی می‌کند. هرچند تا حالا این رویکرد موفقیت چندانی را برای این شرکت به همراه نداشته، اما سونی همچنان این فرایند را تکرار می‌کند. علاوه بر این گوشی‌ها، در نمایشگاه IFA 2018 می‌توانیم انتظار رونمایی از موزیک پلیرهای گران‌قیمت، ربات‌های عجیب‌وغریب و موارد این چنینی را داشته باشیم.

Dell

Dell

شرکت Dell هر ساله در نمایشگاه IFA از جدیدترین لپ‌تاپ‌های خود رونمایی می‌کند و احتمالا امسال از این قاعده مستثنا نخواهد بود. این شرکت بعد از اینکه در چند سال گذشته عملکرد قابل توجهی نداشته، با توجه به ورود دوباره این شرکت به بازار سهام در آینده نزدیک، احتمالا در این نمایشگاه می‌خواهد بار دیگر به سرمایه‌گذاران ثابت کند که این شرکت قادر به ارائه‌ی محصولات نوآورانه و جذاب است. به همین خاطر به غیر از لپ‌تاپ‌هایی که از ویژگی‌های سخت‌افزاری به‌روزی بهره می‌برند، می‌توانیم انتظار چند غافلگیری هم داشته باشیم.

لنوو / موتورولا

موتورولا

در مورد لنوو می‌توانیم انتظار به‌روزرسانی‌های جزئی لپ‌تاپ‌ها و معرفی یک یا دو مدل جدید لپ‌تاپ ThinkPad را داشته باشیم. در مورد موتورولا، این شرکت چندی پیش گوشی Z3 را معرفی را کرد و مدتی قبل هم گوشی P30 را در چین معرفی کرد که شباهت بسیار زیادی به آیفون X دارد. به همین خاطر به احتمال زیاد در این نمایشگاه شاهد ارائه محصول جدیدی از موتورولا نخواهیم بود.

هواوی

هواوی

گوشی هواوی P20 پرو یکی از بهترین پرچم‌دارهایی است که در چند سال اخیر روانه بازار شده‌اند. حالا در نمایشگاه IFA 2018 احتمالا شاهد پرده‌برداری از سری گوشی میت ۲۰ خواهیم بود که یکی از این گوشی‌ها میت ۲۰ پرو است و این گوشی پتانسیل این را دارد که P20 پرو را در سایه‌ی خود قرار دهد.

مخاطب اصلی سری گوشی‌های P جوان‌هایی هستند که علاقه زیادی به امکانات دوربین و موارد مربوط به سرگرمی دارند اما سری گوشی‌های میت عمدتا برای کاربرانی عرضه می‌شود که علاقه‌مند به بهره‌گیری از مواردی مانند عمر باتری بالا و امکانات زیاد مربوط به بهره‌وری هستند. میت ۱۰ پرو که سال گذشته عرضه شد، به دلیل استفاده از نرم‌افزار نه‌چندان مناسب مورد انتقادهای زیادی قرار گرفت و به همین خاطر مدل جدید این گوشی علاوه بر استفاده از بهترین ویژگی‌های سخت‌افزاری، احتمالا تجربه‌ی نرم‌افزاری بهتری را به ارمغان می‌آورد.

ال‌جی

ال‌جی

طبق گزارش‌ها، ال‌جی مشغول توسعه‌ی گوشی V40 است که قرار است مجهز به ۵ دوربین (سه دوربین اصلی و دو دوربین سلفی) باشد. همچنین در نمایشگاه IFA 2018 این شرکت احتمالا از اسکلت بیرونی رباتیک رونمایی می‌کند که می‌تواند به افراد برای بلند کردن اشیاء سنگین کمک کند. در نهایت هم می‌توانیم انتظار معرفی ماشین لباسشویی مبتنی بر هوش مصنوعی را هم داشته باشیم.

نوکیا

نوکیا

همانند بلک‌بری، برند نوکیا هم حالا در دست یک شرکت چینی به نام HMD Global است که در چند سال گذشته با عرضه گوشی‌های اندرویدی باکیفیت توانسته نام این برند را بر سر زبان‌ها بیندازد. در مورد برنامه‌های نوکیا در نمایشگاه IFA 2018 خبرهای موثقی منتشر نشده اما می‌توانیم انتظار معرفی یک گوشی پرچم‌دار، احتمالا به نام نوکیا ۹، را داشته باشیم که مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ و دیگر مشخصه‌های سخت‌افزاری رده بالا خواهد بود. البته نقطه قوت نوکیا در زمینه گوشی‌های پرچم‌دار نیست بلکه گوشی‌های ارزان‌قیمت ولی نسبتا قدرتمند این برند توانسته‌اند توجه کاربران را جلب کنند.

HTC

HTC

شرکت HTC چندی پیش تصویری منتشر کرد که طبق آن در این نمایشگاه یک گوشی جدید از سری U معرفی می‌کند. بر اساس شایعات منتشر شده، به احتمال زیاد این گجت همان گوشی U12 Life خواهد بود. همانند U11 Life که سال گذشته عرضه شد، U12 Life هم مدل ارزان‌تر و میان‌رده‌ی گوشی پرچم‌دار U12 پلاس است. اگر شایعات منتشرشده حقیقت داشته باشند، می‌توانیم انتظار بهره‌گیری از صفحه‌نمایش ۶ اینچی با نسبت تصویر ۱۸:۹، تراشه اسنپ‌دراگون ۶۳۶، ۶۴ گیگابایت حافظه رم و ۴ گیگابایت حافظه داخلی و در نهایت دوربین دوگانه را داشته باشیم.

دیگر شرکت‌ها

Fossil

هر ساله صدها شرکت در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و جدیدترین محصولات خود را معرفی می‌کنند. شرکت Misfit احتمالا نسل جدید گجت‌های تندرستی خود را معرفی می‌کند و شرکت Fossil هم تعدادی ساعت هوشمند مبتنی بر Android Wear را در معرض نمایش قرار می‌دهد و می‌توانیم انتظار معرفی چند گجت پوشیدنی از طرف برند کاسیو را هم داشته باشیم. علاوه بر موارد ذکرشده، ایسوس و ایسر هم به احتمال زیاد نسل جدید لپ‌تاپ‌های مبتنی بر جدیدترین تراشه‌های اینتل را معرفی می‌کنند.

منبع: The Verge

The post همه آنچه از نمایشگاه IFA 2018 انتظار داریم appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا