اخبار کسب و کار

لگو ابر خودروی بوگاتی را به طور کامل بازسازی کرد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

شرکت لگو در اقدامی جالب با همکاری مهندسان شرکت بوگاتی، ابرخودروی بوگاتی شیرون را در ابعاد واقعی شبیه‌سازی کرد. این سازه لگویی عظیم به یک موتور الکتریکی مجهز شده است و به کمک آن قادر است با حداکثر سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

ماکت لگویی خودروهای مختلف در ابعاد واقعی پیش از این نیز توسط شرکت لگو ساخته شده بود؛ اما نکته جالب توجه در خصوص این خودروی جدید قابلیت حرکت آن به کمک موتور الکتریکی آن است. لگو می‌گوید این اولین بار است که یک خودروی کاملا کاربردی و با قابلیت رانندگی به طور کامل با قطعات لگو ساخته شده است.

بوگاتی شیرون

یک تیم ۱۶ نفره از شرکت لگو با همکاری مهندسان مکانیک و الکترونیک شرکت بوگاتی، کار ساخت این خودروی عظیم را از ماه جون سال ۲۰۱۷ در محل کارخانه «کلندو» در کشور چک آغاز کردند. در مجموع برای ساخت نمونه لگویی بوگاتی شیرون بیش از ۱۳ هزار و ۴۳۸ نفرساعت زمان صرف شد.

در ساخت این خودروی ۱.۵ تنی بیش از ۱ میلیون قطعه لگو به کار رفته است و نکته جالب توجه این است که در اتصال این قطعات به یکدیگر از هیچ‌گونه چسب و فلزی استفاده نشده است. بدنه خودرو، داشبورد و صندلی‌ها، ترمزها، پدال‌ها، فرمان، چراغ‌ها، باله متحرک و حتی موتور خودرو به طور کامل از قطعات لگو و زیربرند تخصصی‌تر این شرکت یعنی لگو تکنیک (Lego Technic) ساخته شده‌اند.

موتور لگویی

این نمونه اسباب‌بازی از بوگاتی شیرون شباهت بسیار زیادی با نمونه واقعی دارد. اندی والاس، راننده تست بوگاتی شیرون که این نمونه لگویی را نیز تست کرده است در این باره می‌گوید: این نمونه کاملا مشابه خودروی اصلی است و اگر از فاصله ۱۰ متری به این دو نگاه کنید نمی‌توانید تفاوت آن دو را تشخیص دهید!

[{"src":"//www.digikala.com/mag/wp-content/uploads/2018/09/The-Amazing-Life-size-LEGO-Technic-Bugatti-Chiron-that-DRIVES.mp4","type":"video/mp4"}] دانلود

  • mp4

برای ساخت یک موتور الکتریکی که قادر باشد این غول لگویی را به حرکت درآورد از ۲۳۰۴ قطعه موتور لگو‌ تکنیک استفاده شده است. این موتورهای الکتریکی به همراه ۴ هزار و ۳۲ چرخ‌دنده لگویی و ۲ هزار و ۱۶ محور عرضی، موتور ۵ اسب بخاری بوگاتی لگویی را با گشتاور ۹۲ نیوتن‌متر تشکیل داده‌اند. هزینه ساخت و تولید این خودرو حدود ۱۰۰ هزار دلار تخمین زده می‌شود.

منبع: Wired

The post لگو ابر خودروی بوگاتی را به طور کامل بازسازی کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا