اخبار کسب و کار

علیرضا قرایی منش: سلیقه موسیقایی مردم به شدت افت کرده/ آینده خوبی برای موسیقی کشورم نمی‌بینم

رسانه نوا –علیرضا قرایی منش در گفتگو با خبرنگار رسانه نوا ضمن تشریح فعالیت‌های جدیدش، از وضعیت فعلی موسیقی کشور انتقاد کرد.

علیرضا قرایی منش در ابتدا در مورد انتشار آلبوم جدید خود گفت: قطعا به فکر تولید آلبوم جدید هستم. درست است که فروش فیزیکی آلبوم بسیار محدود شده و شاید مانند گذشته بازخورد اقتصادی نداشته باشد اما به نظر من آلبوم موسیقی ویترین هنرمندی است که در این عرصه فعالیت می کند و هنرمند باید هر ازچند گاهی آلبوم موسیقی تولید کرد و من هم به طبع قصد انتشار آلبوم جدید را دارم. من تاکنون دو آلبوم مستقل به نام های «یه حالی دارم این روزا» و «زمان» را منتشر کردم و در صدد تولید سومین آلبوم مستقل خودم هستم و سعی می کنم در این آلبوم کارهایی که به عنوان تک قطعه در فضای مجازی منتشر کردم و با استقبال مخاطبان مواجه شد را بعلاوه چند قطعه جدید را استفاده کنم. ضمن اینکه در انتشار این آلبوم هیچ عجله ای نمی کنم و سعی می کنم با صعه صدر و تفکر آلبومی در شان مخاطبان تولید کنم. برای این آلبوم ترانه های مختلفی را در دست بررسی دارم و حدود سه قطعه از این آلبوم آماده است.

وی همچنین در مورد انتشار تک آهنگ نیز اینگونه توضیح داد: من در سه ماه گذشته دو قطعه را به صورت تک آهنگ در فضای مجازی منتشر کردم که فکر می کنم این دو قطعه برای فاصله زمانی سه ماه خوب باشد. به نظر من تعداد زیاد تولید تک آهنگ علاوه بر اینکه کیفیت کار را کاهش می دهد، ارزش کار را هم پایین می آورد. همچنین تمامی کارهای قطعاتم از جمله آهنگسازی، تنظیم، میکس و مسترینگ و نوازندگی را خودم انجام می دهم و به همین دلیل تولید یک قطعه بسیار سخت است. به هر حال تک قطعاتی را در دست انتشار دارم که بزودی و در فواصل زمانی مناسب از هم منتشر خواهم کرد. ضمن اینکه به تازگی یک ملودی ساخته ام و قرار است ترانه این کار توسط یکی از ترانه سراهای خوب کشورمان نوشته شود.

علیرضا قرایی منش در مورد برگزاری کنسرت پس از ایام سوگواری محرم و صفر نیز بیان کرد: من در کنسرت‌ها همانند آهنگسازی و تنظیم کنندگی، هیچ وقت اعتقادی به کمیت ندارم. با توجه به وضعیت موسیقی کشورمان که بی تعارف حال خوبی ندارد و به شدت بیمار است و من تعجب می کنم که سلیقه عده زیادی از مردم کشورم چقدر متفاوت با سال های گذشته شده است و خیلی هوس بازانه به موسیقی نگاه می کنند و به همین دلیل من ترجیح می دهم کم اما درست کار کنم. بنده از آخرین کنسرتی که برگزار کردم، فیلمبرداری کردم و چندی پیش آن را همراه با آلبوم صوتی «زمان» منتشر کردم و دوست دارم تمام کنسرت‌هایی که برگزار می‌کنم، فیلمبرداری حرفه‌ای از آن انجام دهم و آن را به صورت آلبوم تصویری منتشر کنم.

وی افزود: من اعتقادی به تعداد بالای کنسرت ندارم به دلیل اینکه اعتقادی به پول درآوردن به هر قیمتی در زندگی‌ام نداشتم و نخواهم داشت و اگر اعتقاد داشتم، شاید شرایطم به کل تغییر پیدا می‌کرد، اما من چنین عقیده‌ای را ندارم و دوست دارم تمام کارها به بهترین نحو انجام شود. ضمن اینکه بی تعارف بگویم که اجراهای ارگانی را اصلا دوست ندارم به دلیل اینکه سالن‌های بسیار بی کیفیتی برای اجراهای ارگانی در نظر گرفته می‌شود. از این رو تصمیم دارم کنسرت بعدی خودم را هم به همراه ارکستری قوی و همین طور فیلمبرداری حرفه‌ای برگزار کنم. به هر حال قطعا تا پایان سال کنسرتی را در تهران خواهم داشت و مانند کنسرت گذشته‌ام می‌خواهم از این کنسرت نیز فیلمبرداری کنم و آن را به صورت آلبوم تصویری منتشر کنم.

این خواننده همچنین در مورد برگزاری مجدد کنسرت آنپلاگد با توجه به استقبال خوب مخاطبان نیز اظهار داشت: من همیشه اجرای آنپلاگد را دوست داشتم و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از کنسرت گذشته بنده که به صورت آنپلاگد برگزار کردم، شد. به هر حال من فرمت این اجرا را بسیار دوست دارم و حتی شاید در آینده تعداد نوازنده های ارکسترم را نیز کاهش دهم و اجرای آنپلاگد با حدود ۴ یا ۵ نوازنده هم می توان برگزار کرد و حتی در نظر دارم اجرای خود را به صورت کاملا آکوستیک برگزار کنم. قطعا در آینده نیز اجرای آنپلاگد خواهم داشت اما انشالله در ابتدا یک کنسرت خوب و قوی برگزار خواهم کرد و بعد از آن به سراغ اجرای آنپلاگد کی‌روم.

خواننده آلبوم یه حالی دارم این روزا در مورد انتشار موزیک ویدئو نیز خاطرنشان کرد: قطعا موزیک ویدئوهایی را منتشر خواهم کرد اما این نکته را هم باید در نظر بگیریم که در گذشته زمانی که به کانال های پخش موسیقی نگاه می‌کردیم، یک آبرو و وجاحت خاصی داشتند و موسیقی‌های خوبی در آن کانال‌ها وجود داشت اما متاسفانه در حال حاضر به دلیل اینکه تعداد خواننده‌ها زیاد شده و به طبع تعداد موزیک ویدئوهای بی کیفیت زیاد شده، من را از تولید موزیک ویدئو مقداری دلسرد کرده است اما حتما سعی می‌کنم که این کار را انجام دهم و امیدوارم که بتوانم رضایت مخاطبان را در تولید موزیک ویدئوهایم جلب کنم.

قرایی منش همچنین از وضعیت کنونی موسیقی کشور به شدت انتقاد کرد و افزود: حال موسیقی ما واقعا خوب نیست و این موضوع را همه ما خوب می‌دانیم. همان طور که اشاره کردم سلیقه مردم ما نسبت به سال های گذشته بسیار فرق کرده و در گذشته مردم موسیقی‌های خیلی بهتری را گوش می‌کردند اما در حال حاضر نمی دانم چه اتفاقی افتاد و چه مسئله ای به وجود آمد که شرایط به کلی تغییر کرد و سلیقه موسیقایی مردم نسبت به سال‌های گذشته به شدت افت کرده است. به نظر من خواننده‌ای که ریشه دار است، موسیقی‌اش در دل مردم جا دارد و همین طولانی بودنش موسیقی اش را با ارزش می کند و نمی دانم به چه صورت است خواننده ای که در یک مدت زمان کوتاهی وارد بازار موسیقی می شود، مردم ما به سرعت به سمت موسیقی وی هجوم می آورند و به همان سرعت هم همان خواننده نابود می شود و این موضوع یک پدیده عجیب و غریب است. برای من جای تعجب است که مردم ما سالیان سال است که فرهنگشان قدمت دارد و تمدن چندین و چند ساله دارند، چه بلایی سرشان آمده است که قدمت یک خواننده از چند دهه به چند هفته یا چند ماه تقلیل پیدا کرده و این موضوع واقعا جای تاسف دارد.

وی ادامه داد: من حقیقتا آینده خوبی برای موسیقی ایران نمی بینم مگر اینکه دوستانی که هنرمند هستند و کنار نشسته اند، آستین بالا بزنند و جلوی افرادی که به نظر من انگل موسیقی هستند را بگیرند و با تولید کارهای خوب گوش مردم را دوباره با موسیقی خوب آشنا کنند و به آن ها یادآوری کنند که حدود ۱۰ سال گذشته موسیقی های خوب گوش می‌کردند و شاید از این وضعیت عجیب و غریب فاصله بگیریم در غیر این صورت بنده آینده خیلی خوبی برای موسیقی کشورم نمی‌بینم و مطمئنا اگر این روند ادامه پیدا کند، وضعیت از این هم فاجعه تر خواهد شد.

علیرضا قرایی منش در پایان در مورد برگزاری کنسرت های خیابانی نیز اینگونه توضیح داد: این کنسرت‌ها ایده خوبی است به لحاظ اینکه وضعیت اقتصادی مردم اصلا خوب نیست و این موضوع می تواند به لحاظ روحی کمک حال مردم باشد. اما این کنسرت ها شرایط خاص خودش را دارد و با اجراهای داخل سالن بسیار متفاوت است و تمهیدات و بحث فنی خاص خودش را می خواهد و همچنین مسائل اخذ مجوز آن نیز شرایط خاص خودش را دارد و در این اجراها باید خیال هنرمند راحت باشد و بدون استرس کنسرت خیابانی خود را برگزار کند. اگر این شرایطی که عرض کردم مهیا باشد، اتفاق بسیار خوبی است و به لحاظ مالی و روحی نیز کمک خوبی به مردم می شود. حقیقتا من روی این موضوع یک مقدار تردید دارم و خیالم بر روی این موضوع راحت نیست. به هر حال ایده خوبی است اما به شرط اینکه پرداخت به آن خوب باشد و تنها ایده خوب کافی نیست و امیدوارم دوستانی که قرار است این اجراها را برگزار کنند، بدون مشکل و در خور مردم کشورمان بتوانند این کار را انجام دهند.

نوشته علیرضا قرایی منش: سلیقه موسیقایی مردم به شدت افت کرده/ آینده خوبی برای موسیقی کشورم نمی‌بینم اولین بار در رسانه نوا. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا