اخبار کسب و کار

ایموجی‌های جدید و حل مشکل شارژ آیفون XS در iOS 12.1

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

روز گذشته اپل دومین نسخه بتا از iOS 12.1 را برای توسعه دهندگان و همینطور کاربران Public Beta عرضه کرد که این نسخه از چند جنبه خاص مورد توجه قرار گرفته است. اولین مورد، درست شدن مشکل شارژ در آیفون XS است که به تازگی «شارژ گیت» (آیفون گیت چیست؟) را به وجود آورده بود.

درواقع مشکل اینجا بود که برخی نسخه‌های آیفون XS و آیفون XS مکس زمانی که در حالت استند بای و با نمایشگر خاموش به شارژر متصل می‌شوند، شارژ را دریافت نمی‌کنند. برای اینکه گوشی در این حالت شارژ شود لازم بود یک بار روی نمایشگر دستگاه لمس شود تا نمایشگر روشن شده و شارژر شروع به کار کند. برخی کاربران هم متوجه شدند اگر لایتنینگ را جدا کرده و دوباره وصل کنند، شارژر شروع به کار می‌کند.

خوشبختانه این مشکل زمانی که iOS 12.1 عرضه شود، برای تمام کاربرانی که به این مشکل دچار هستند، رفع خواهد شد. در شرایطی که این مشکل بیشتر به خاطر دیده شدن در آیفون XS و XS مکس توجهات را جلب کرده بود، برخی کاربران آیپد‌ها نیز گزارش داده‌اند که چنین مشکلی را داشتند و این موضوع فقط به آیفون XS مربوط نمی‌شود.

اما این تنها بهبود iOS 12.1 نیست. این نسخه از سیستم عامل iOS دارای ۷۰ ایموجی جدید خواهد بود که شامل ایموجی‌هایی از افراد با موی قرمز، خاکستری و موی فر می‌شود. همچنین برای افرادی که طاس هستند هم ایموجی جدیدی طراحی شده است. چند ایموجی دیگر برای حیوانات مختلف و همینطور ورزش‌های مختلف هم طراحی و در این نسخه از iOS گنجانده شده است.

نسخه جدید این سیستم همچنین چند ویژگی که در iOS 12 هنوز ندیده‌ایم را فعال می‌کند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به فعال شدن پشتیبانی از سیم کارت eSim در آیفون‌های XS و XS مکس اشاره کرد. با فعال شدن این ویژگی، کاربران آیفون XS می‌توانند در صورت پشتیبانی اپراتور موبایلی‌شان از eSim، سیم کارت دوم را در گوشی خود فعال کنند. البته این ویژگی فعلا در کشور ما عرضه نشده و اپراتورهای موبایلی ما از eSim پشتیبانی نمی‌کنند اما امیدواریم در آینده نزدیک شاهد پشتیبانی از eSim در کشور باشیم.

ویژگی بعدی مربوط به دوربین آیفون‌ XS و iPhone XS Max می‌شود. با iOS 12.1 می‌توانید در حین عکاسی پرتره با این گوشی‌ها، میزان عمق میدان یا همان دیافراگم را در لحظه عکس‌برداری تغییر دهید. پیش از این لازم بود پس از عکاسی پرتره با آیفون XS این‌کار را انجام دهید اما اکنون می‌توانید در حین عکاسی، میزان عمق میدان را به دلخواه تغییر دهید.

در نهایت ویژگی فیس‌تایم گروهی نیز با این نسخه از iOS به صورت رسمی در اختیار همگان قرار خواهد گرفت که به کاربران اجازه می‌دهد به صورت همزمان با چند نفر و تا سقف ۳۲ کاربر، فیس تایم داشته باشند که فوق العاده است.

منبع: GSMArena

The post ایموجی‌های جدید و حل مشکل شارژ آیفون XS در iOS 12.1 appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا