اخبار کسب و کار

«انسان چگونه موسیقایی است؟» در ایران منتشر شد

رسانه نوا – کتاب «انسان چگونه موسیقایی است؟» به نویسندگی جان بلینگ با ترجمه مریم قرسو منتشر شد.

به گزارش رسانه نوا، «انسان چگونه موسیقایی است؟» عنوان تازه‌ترین کتاب منتشر شده از سوی موسسه «ماهور» است که به نویسندگی جان بلینگ و با ترجمه مریم قرسو (مدرس و پژوهشگر موسیقی) در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

در توضیح این کتاب آمده است: «انسان چگونه موسیقایی است؟» نقش موسیقی در جامعه و فرهنگ و نقش جامعه و فرهنگ را در موسیقی می‌کاود. نویسنده که یک انسان‌شناس و موسیقی‌شناس قومی است مثال‌هایی را از موسیقی غربی و موسیقی وِنداهای ترانسوال می‌آورد.

مهم نیست که نویسنده تا چه اندازه به خاطر پژوهش‌های موسیقی‌شناسانه‌ خود مورد توجه قرار گرفته؛ او در هر حال یک انسان‌گراست… همان‌طور که از تخیلات موتسارت ملودی تراوش می‌کرد، در این‌جا نیز پیش از هر چیز فلسفه می‌تراود. بلکینگ همواره زلال و در بیشتر مواقع بی‌پروا، میان فنون تحلیل موسیقی و مفاهیم زیبایی‌شناسانه حرکت می‌کند و از آن‌جا به سوی علوم اجتماعی می‌رود… بدون شک خواندن این کتابِ مختصر برای تمامی مجریان موسیقی و موسیقی‌شناسانی که به شکل آکادمیک آموزش می‌بینند ضرورت دارد.

نمونه‌های موسیقی که به عنوان مثال در این کتاب آورده شده‌اند هیچ محدودیتی برای خواننده‌ای که خوانش موسیقی آن‌ها را نمی‌شناسد ایجاد نمی‌کند، چرا که حتی مثال‌های او نیز مانند خودِ متن جالب هستند.

نوشته «انسان چگونه موسیقایی است؟» در ایران منتشر شد اولین بار در رسانه نوا. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا