اخبار کسب و کار

همه‌ی آنچه از سرویس آنلاین نینتندو سوییچ می‌دانیم

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

نینتندو برای اولین بار در تاریخ می‌خواهد سرویس آنلاین خود را به صورت پولی به مخاطبان عرضه کند. با اینکه این سرویس از همان سال انتشار کنسول نینتندو سوییچ در دست ساخت قرار داشت، اما نینتندو تا همین چند ماه پیش اطلاعاتی را از آن ارائه نکرده بود و از ویژگی‌های آن هیچ چیزی نمی‌دانستیم.

در این مقاله سعی کردیم هر اطلاعاتی را که تاکنون از این سرویس می‌دانیم، به اشتراک بگذاریم. بنابراین با مطالعه آن قطعا سوالی برای‌تان باقی نخواهند ماند.

«نینتندو سوییچ آنلاین» چیست؟

نینتندو سوییچ آنلاین (Nintendo Switch Online) همان سرویس اشتراک آنلاین کنسول نینتندو سوییچ است که برای بازی‌های آن کاربرد دارد. کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن موبایل نینتندو سوییچ آنلاین از آن استفاده کنند؛ جایی که قادر هستید به برخی از ویژگی‌های مخصوص و انحصاری این سیستم دسترسی داشته باشید.

این سیستم چه امکاناتی ارائه می‌دهد؟

ویژگی اصلی نینتندو سوییچ آنلاین به انجام بخش چندنفره بازی‌هایی مثل Mario Kart 8 Deluxe، Arms و Splatoon 2 مربوط می‌شود. در زمان عرضه کنسول، نینتندو به کاربران اجازه می‌داد تا به صورت رایگان به بخش چندنفره بازی‌ها دسترسی داشته باشند، اما با فرا رسیدن ماه سپتامبر امسال، دارندگان نینتندو سوییچ برای تجربه این بازی‌ها به صورت آنلاین باید پول پرداخت کنند.

نینتندو سوییچ آنلاین دو ویژگی مهم دیگر هم دارد. اولین مورد بخش Nintendo Entertainment System نام دارد. در این قسمت بازیکنان می‌توانند بازی‌های کنسول NES را تجربه کنند. این سرویس در زمان انتشار خود تنها ۲۰ بازی خواهد داشت اما گفته شده که دائما محتوا و امکانات جدیدی به آن اضافه خواهد شد. دومین مورد هم به سیستم ذخیره سازی ابری مربوط می‌شود که همگی کم و بیش مشابه با آن آشنایی داریم و مشابه آن را در دیگر کنسول‌ها دیده‌ایم.

آیا می‌توان بخش چندنفره بعضی بازی‌ها را به صورت رایگان تجربه کرد؟

نینتندو در جواب به پاسخ این سوال گفت که باید به وب‌سایت آن‌ها، فروشگاه eShop یا مشخصات درج شده روی کاور بازی مراجعه کنید. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که امکان تجربه یک بازی بدون داشتن اشتراک آنلاین ممکن است یا خیر، باید این سه محل را چک کنید. با این حال برای دسترسی به بخش آنلاین تعداد زیادی از بازی‌ها به این سرویس نیاز خواهید داشت.

آیا سایر امکانات اینترنتی هم شامل این سرویس می‌شوند؟

نینتندو اظهار داشت که برای استفاده از فروشگاه eShop، ثبت‌ و مدیریت دوستان، اشتراک‌گذاری تصاویر در شبکه‌های اجتماعی، بخش کنترل خانواده، دریافت به‌روزرسانی‌ها و … نیازی به خرید این سرویس نخواهید داشت.

برنامه موبایل نینتندو سوییچ آنلاین چه کاری انجام می‌دهد؟

اگر می‌خواهید به صورت آنلاین با دوستان خود در بازی صحبت کنید، موظف به استفاده از این برنامه هستید. همچنین بازیکنان با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانند دوستان خود را به بخش چندنفره بازی‌ها دعوت (اینوایت) کنند. آخرین کاربرد این برنامه به ویژگی‌های مخصوص بازی‌ها مربوط می‌شود. در حال حاضر تنها بازی Splatoon 2 از این امکان بهره می‌برد که توسط آن می‌توانید آمار و رکوردهای خود را در بازی مشاهده کنید یا اینکه از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای استفاده کنید.

نینتندو سوییچ آنلاین

آیا استفاده از سیستم ذخیره‌سازی ابری تنها راه پشتیبانی (بک‌آپ) گرفتن از سیو بازی‌ها است؟

بله. اکثر افراد از همان زمان عرضه کنسول خواستار اضافه شدن سیستم ذخیره‌سازی ابری بودند؛ از این رو، یکی از امکانات خوب این سرویس به همین موضوع مربوط می‌شود. در هر صورت باید گفت که در حال حاضر هیچ راه رایگان یا آفلاینی برای پشتیبانی گرفتن از فایل‌های ذخیره‌ وجود ندارد.

آیا همه بازی‌ها می‌توانند از سیستم ذخیره‌سازی ابری استفاده کنند؟

ظاهرا این امکان برای همه بازی‌ها وجود ندارد و تنها تعدادی از آن‌ها از این ویژگی برخوردار هستند. مثلا در بعضی بازی‌ها مثل Pokémon: Let’s Go نمی‌توانید فایل‌های ذخیره خود را روی سیستم ابری محفوظ نگه دارید. با توجه به توضیحاتی که در فروشگاه eShop نوشته شده است، بازی‌های Splatoon 2 (نسخه استارتر پک)، Dark Souls Remastered و Dead Cells هم از این امکان پشتیبانی نمی‌کنند.

چرا بازی‌های مشخصی از سیستم ابری پشتیبانی نمی‌کنند؟

مدتی قبل نینتندو در گفت‌و‌گویی با سایت گیم‌اینفورمر اعلام کرد که آن‌ها می‌ترسند بعضی بازیکنان از این امکان (بک‌آپ گرفتن از فایل‌های ذخیره) سواستفاده کنند. نینتندو در بیانیه‌ای که در این مورد منتشر کرد، تاکید زیادی روی بازی‌های آنلاین و عادلانه بودن آن‌ها داشت. به همین دلیل، همه بازی‌ها از این ویژگی برخوردار نیستند.

نینتندو سوییچ آنلاین

اگر تمدید اشتراک خود را فراموش کردیم، چه اتفاقی برای فایل‌های ذخیره ابری می‌افتد؟

در ابتدا قرار بود به محض تمام شدن اشتراک کاربران، فایل‌های ذخیره ابری آن‌ها هم به صورت کامل پاک شود. اما شرکت نینتندو مدتی پیش اعلام کرد که آن‌ها نظر خود را تا حدودی تغییر داده‌اند. طبق گفته این شرکت، از روزی که اشتراک شما به پایان برسد، ۱۸۰ روز (شش ماه) فرصت خواهید داشت تا اشتراک خود را دوباره تمدید کنید و فایل‌های ذخیره خود را مجددا به دست بیاورید. گفتنی است که با تمام شدن سرویس و تا تمدید دوباره آن، به بک‌آپ فایل‌های ذخیره خود دسترسی نخواهید داشت.

درباره بازی‌های NES چه اطلاعاتی وجود دارد؟ کدام بازی‌ها در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد؟

بازی‌های کنسول NES همراه با یکسری بهبودهای چشم‌گیر برای نینتندو سوییچ منتشر خواهند شد. هر کدام از آن‌ها از تعدادی قابلیت‌های آنلاین بهره خواهند برد که می‌توانید بواسطه آن‌ها با دوستان خود بازی کنید یا در کنار یکدیگر قرار بگیرید و با هم رقابت کنید. بعضی بازی‌های NES این امکان را به کاربران می‌دهند که صفحه بازی خود را با یک نفر دیگر به اشتراک بگذارند. اجرای این قابلیت به بازی‌ها بستگی دارد.

نینتندو در حال حاضر بیست عدد از بازی‌های NES را در اختیار کاربران می‌گذارد. در بخش زیر می‌توانید لیست کامل بازی‌ها را مشاهده کنید:

  • Balloon Fight
  • Baseball
  • Donkey Kong
  • Double Dragon
  • Mario
  • Excitebike
  • Ghosts ’n Goblins
  • Gradius
  • Ice Climber
  • Ice Hockey
  • The Legend of Zelda
  • Mario Bros
  • Pro Wrestling
  • River City Ransom
  • Soccer
  • Super Mario Bros
  • Super Mario Bros. 3
  • Tecmo Bowl
  • Tennis
  • Yoshi

آیا برای تجربه این بازی‌ها باید پول اضافه‌تری پرداخت کنیم؟

خیر، با خرید اشتراک آنلاین نینتندو سوییچ قادر به تجربه تمامی آن‌ها خواهید بود.

آیا برای همیشه به بازی‌های NES دسترسی خواهیم داشت؟

خیر، اینطور به نظر نمی‌رسد. نینتندو تنها تا زمانی که اشتراک سرویس آنلاین را داشته باشید به شما اجازه می‌دهد تا این بازی‌ها را تجربه کنید. با این حال می‌توانید آن‌ها را دانلود و به صورت آفلاین تجربه کنید.

نینتندو سوییچ آنلاین چه قیمتی خواهد داشت؟

قیمت این سرویس به انتخاب خود شما ربط دارد. برای خرید اشتراک یک‌ساله باید ۲۰ دلار پول پرداخت کنید. قیمت اشتراک‌های یک ماهه و سه ماهه هم به ترتیب ۴ دلار و ۸ دلار خواهد بود.

کاربران برای استفاده از این امکان می‌توانند از برنامهFamily Membership استفاده کنند؛ این امکان به بازیکنان اجازه می‌دهد تا اکانت خود را با هفت نفر از دوستان خود به اشتراک بگذراند. هم‌اکنون از طریق سایت نینتندو می‌توانید یک گروه خانوادگی تشکیل دهید و از این امکان استفاده کنید. به نظر می‌رسد می‌توانید هر فردی را که بخواهید به این گروه اضافه کنید و لزوما نیازی نیست تا آن‌ها جزو خانوادتان باشند.

نینتندو سوییچ آنلاین

خوشبختانه امکان تهیه این سرویس به صورت هشت‌نفره و شریکی وجود دارد. اگرچه برای خرید اشتراک یکساله باید ۳۵ د لار هزینه بپردازید. با یک تقسیم ساده می‌توان فهمید که هزینه خرید یک سرویس یکساله به صورت شریکی چیزی حدود ۵ دلار برای هر فرد درمی‌آید.

نینتندو هم در آخر تایید کرد که تمامی حساب‌هایی که به گروه خانوادگی خود اضافه می‌کنید، می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.

این سرویس چه زمانی در دسترس قرار می‌گیرد؟

این سرویس در ۲۷ شهریور رسما راه‌اندازی شد و هم‌اکنون می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر تا به حال این سرویس را نداشته‌اید، می‌توانید اشتراک هفت روزه آن را به رایگان از فروشگاه eShop دریافت کنید.

منبع: Polygon

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post همه‌ی آنچه از سرویس آنلاین نینتندو سوییچ می‌دانیم appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا