اخبار کسب و کار

فیسبوک هک ۵۰ میلیون اکانت را تایید کرد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

ساعاتی پیش، فیسبوک با انتشار یک پست در وبلاگ رسمی خود هک حدود ۵۰ میلیون اکانت این شبکه اجتماعی را به دلیل وجود یک حفره امنیتی تایید کرد. این حفره به هکرها اجازه می‌داد که کنترل این اکانت‌ها را در دست بگیرند، اما هنوز وسعت این حمله روشن نشده است.

هکرها با سوء استفاده از کدهای مربوط به قابلیت View As موفق به انجام این حمله شده‌اند.

به گفته‌ی این کمپانی، هکرها با سوء استفاده از کدهای مربوط به قابلیت View As موفق انجام این حمله شده‌اند. این قابلیت به کاربران فیسبوک اجازه می‌دهد که اکانت خود را از دید دیگر کاربران مشاهده کنند. طبق اعلام فیسبوک، تحقیقات مربوط به این موضوع در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و هنوز اطلاعاتی در مورد افراد مسوول این حمله و داده‌هایی که احتمالا به دست آن‌ها رسیده، منتشر نشده است.

علاوه بر ۵۰ میلیون اکانت موردنظر، فیسبوک توکن مربوط به لاگین حدود ۴۰ میلیون کاربری که طی سال گذشته از قابلیت View As استفاده کرده‌اند، ریست کرده است و به همین خاطر این افراد برای ورود به سایت باید بار دیگر اطلاعات خود را وارد کنند. فیسبوک در چند ماه گذشته و به خصوص بعد از جریان کمبریج آنالیتیکا مورد توجه نهادهای نظارتی قرار گرفته و خبر این هک می‌تواند وجهه این شرکت را بیش از پیش تخریب کند.

مارک زاکربرگ کمی پس از انتشار این خبر در یک کنفرانس خبری این رخنه را یک حمله توصیف کرد و گفت که افراد مسوول این حمله می‌خواسته‌اند به اطلاعات شخصی افرادی که توکن لاگین آن‌ها لو رفته بود، دسترسی پیدا کنند. فیسبوک اعلام کرده که تا اطلاع ثانوی قابلیت View As غیرفعال شده و این شرکت با همکاری نهادهای قانونی و FBI در تلاش است اطلاعات گسترده‌ای را در مورد این حمله جمع‌آوری کند.

منبع: Gizmodo

The post فیسبوک هک ۵۰ میلیون اکانت را تایید کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا