اخبار کسب و کار

مؤسسین اینستاگرام از فیس‌بوک استعفا دادند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

«کوین سیستروم» و «مایک کرایگر» بنیانگذاران شبکه اجتماعی اینستاگرام تصمیم دارند که شرکت خود را ترک و مدیریت آن را به طور کامل به فیس‌بوک، مالک این شرکت واگذار کنند. این خبر اولین بار در گزارشی از نیویورک تایمز منتشر شد و سیستروم در پست وبلاگ خود آن را تایید کرد.

سیستروم در پست خود نوشت: «ما در حال برنامه‌ریزی برای اندکی استراحت‌ایم تا کنجکاوی و خلاقیت خود را دوباره جست‌وجو کنیم. برای ساختن چیزهای جدید ما باید به عقب برگردیم و ببینیم چه چیزی الهام بخش ما بوده و آن را با آنچه جهان نیاز دارد تطبیق دهیم.»

اینستاگرام مسلما موفق‌ترین خرید فیس‌بوک محسوب می‌شود.

فیس بوک در سال ۲۰۱۲ اینستاگرام را با ارزش ۱ میلیارد دلار خرید؛ این شبکه اجتماعی با رشد فوق‌العاده در چند سال اخیر در حال حاضر بیش از ۱ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد و یکی از ارزشمندترین سرمایه‌گذاری‌های مارک زاکربرگ محسوب می‌شود. این رشد قابل توجه اینستاگرام عمدتا محصول چشم‌انداز سیستروم و کرایگر بوده است. استفاده استراتژیک از منابع فیس‌بوک و تمایل شدید به رقابت با اسنپ‌چت، از جمله دلایل موفقیت اینستاگرام به شمار می‌رود.

سیستروم در ادامه یادداشت خود نوشته: «مایک و من از تمام همکاران خود در ۸ سال گذشته در اینستاگرام و ۶ سال اخیر همراه با تیم فیس‌بوک سپاسگزاریم. ما کار خود را با ۱۳ نفر آغاز کردیم و در حال حاضر بیش از هزار نفر در دفاتر ما در سراسر جهان فعالیت می‌کنند. این افراد محصولاتی می‌سازند که جامعه‌ای بیش از ۱ میلیارد نفر از آن‌ها استفاده می‌کنند و عاشق آن‌اند.»

«مارک زاکربرگ» مدیر ارشد فیس‌بوک بیانیه‌ای منتشر کرده و نوشته: «کوین و مایک، رهبران محصول فوق‌العاده‌ای هستند و اینستاگرام نشان دهنده استعدادهای خلاقانه آن‌هاست. من در شش سال گذشته از کار کردن با آن‌ها بسیار یاد گرفته‌ام و واقعا از این همکاری لذت برده‌ام. برای آن‌ها آرزوی بهترین‌ها را دارم و منتظر دیدن محصول بعدی که آن‌ها می‌سازند هستم.»

زاکربرگ

«جان کوم» مؤسس واتساپ، دیگر محصول خریداری شده توسط فیس‌بوک، نیز چند ماه پیش از شرکتی که خود تاسیس کرده بود خارج شد و مدیریت آن را به طور کامل به مالک جدیدش واگذار کرد. خروج این مدیرها در حال حاضر و در حالی که فیس‌بوک با بحران‌های جدی مواجه است به مشکلات این شرکت دامن خواهد زد. در حال حاضر فیس‌بوک با بحران‌هایی در زمینه اخبار جعلی و اتهام دخالت در انتخابات آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند و تصور عمومی به این سمت سوق پیدا کرده که در حال حاضر فیس‌بوک نمی‌تواند برای جامعه و دموکراسی مفید باشد.

اینستاگرام برای کاربران نوجوان و کسانی که از نقض حریم خصوصی توسط فیس‌بوک و تاثیر آن بر زندگی دیجیتال ناامید شده‌اند، یک جایگزین برای فیس‌بوک به شمار می‌رفت. با رفتن سیسترم، مدیر اجرایی و کرایگر مدیر فنی اینستاگرام، ممکن است ادامه رشد این شبکه اشتراک‌گذاری عکس با سرعت قبل ادامه پیدا نکند و این اصلا اتفاق خوشایندی برای فیس‌بوک نیست.

فیس بوک

چیزی که در یادداشت سیستروم مشاهده می‌شود این است که حداقل او مشابه جان کوم و برایان اکتون که پس از ترک فیس‌بوک از سیاست‌های مدیر این شرکت انتقادهای تندی مطرح کردند، قصد تخریب این شرکت را ندارد. سیستروم در انتهای یادداشت خود نوشته: «ما برای آینده اینستاگرام و فیس‌بوک در سال های آینده همچنان هیجان زده هستیم، زیرا ما از مدیریت اینستاگرام کنار می‌رویم و به دو نفر از کاربران میلیاردی این شبکه اجتماعی تبدیل می‌شویم. ما آنچه را که این شرکت‌های نوآورانه و فوق‌العاده انجام خواهند داد، تماشا خواهیم کرد.»

منبع: The Verge

The post مؤسسین اینستاگرام از فیس‌بوک استعفا دادند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا