اخبار کسب و کار

سایت‌های مطرح درباره‌ی گلکسی نوت ۹ چه می‌گویند؟

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

چندی پیش سامسونگ از جدیدترین پرچم‌دار خود یعنی گلکسی نوت ۹ رونمایی کرد. این گوشی هوشمند به دلیل بهره‌گیری از امکانات قابل توجه، مورد توجه زیادی قرار گرفته است. بعد از معرفی این گوشی، در دیجی‌کالا مگ چندین مقاله در مورد قابلیت‌ها و امکانات این گوشی منتشر شده است. اما حالا در این فرصت قصد داریم نقد و بررسی و نظراتی را که برخی از رسانه‌های مطرح تاکنون در مورد گلکسی نوت ۹ نوشته‌اند به‌طور خلاصه مرور کنیم. اگر می‌خواهید تصور بهتری نسبت به گلکسی نوت ۹ و صحت‌وسقم تبلیغات پیرامون آن پیدا کنید با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

phone-arena

از لحاظ ظاهری، گلکسی نوت ۹ تا حد زیادی مشابه نسل قبلی خود یعنی نوت ۸ است با این تفاوت که کمی عریض‌تر و ضخیم‌تر شده است. شاید مهم‌ترین تفاوت ظاهری این دو گوشی، تغییر جایگاه حسگر اثر انگشت باشد که در مورد نوت ۸ اعتراضات زیادی به همراه داشت و به همین خاطر سامسونگ این حسگر را خوشبختانه را در پایین دوربین اصلی تعبیه کرده است.

این گوشی از لحاظ طراحی از ویژگی‌هایی بهره می‌برد که باید مورد توجه دیگر گوشی‌سازها هم قرار بگیرد. در دورانی که گوشی‌های پرچم‌دار برای اینکه فضای مربوط به قطعات داخلی را افزایش بدهند، جک هدفون را حذف می‌کنند و برای کاهش حاشیه‌های نمایشگر از بریدگی استفاده می‌کنند، این گوشی بدون انجام این کارها توانسته چنین مؤلفه‌هایی را عملی کند. این گوشی از جک هدفون، حسگر ضربان قلب، اسکنر عنبیه، اسپیکر دوگانه و جایگاه مختص قلم S Pen بهره می‌برد و حتی از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند. در کنار تمام این‌ها، باید به بهره‌گیری این گوشی از استاندارد IP68 که مربوط به مقاومت در برابر آب و گردوخاک است هم اشاره کنیم.

یکی از نقاط قوت سری گوشی‌های نوت عملکرد آن‌ها بوده و گلکسی نوت ۹ هم از این قاعده مستثنا نیست. در بررسی‌های انجام شده، این گوشی به‌راحتی از پس اجرای چندین اپلیکیشن و بازی سنگین برمی‌آمد و به‌راحتی و روانی آن‌ها را اجرا می‌کرد. البته عملکرد آن در مقایسه با دیگر پرچم‌داران اندرویدی که اخیرا عرضه شده‌اند، تفاوت محسوسی ندارد زیرا همه آن‌ها از تراشه‌های یکسانی بهره می‌برند.

در مورد فوق‌العاده بودن این گوشی، می‌توان به دلایل زیادی اشاره کرد. از گرفتن عکس‌های جذاب و باکیفیت گرفته تا نمایشگر فوق‌العاده و عمر باتری بالا. گوشی‌هایی که توان رقابت با چنین مشخصاتی را دارند، بسیار محدود و انگشت‌شمار هستند. با این حال برای بهره‌گیری از این امکانات باید مبلغ هنگفتی پرداخت شود زیرا قیمت این گوشی از ۱۰۰۰ دلار آغاز می‌شود.

هرچند گلکسی نوت ۹ در مقایسه با نسل قبلی خود در موارد مختلفی بهبود یافته است، اما یک گوشی انقلابی محسوب نمی‌شود و بیشتر یک جانشین قابل انتظار به حساب می‌آید. البته ما توانایی‌های قابل توجه این گوشی را انکار نمی‌کنیم و به‌عنوان مثال نباید قابلیت‌های جذاب مربوط به قلم S Pen و امکان گرفتن عکس‌های باکیفیت حتی در بدترین شرایط نوری را از قلم بیندازیم؛ با این حال، اگر مالک گلکسی نوت ۸ هستید، خرید این گوشی کار چندان منطقی‌ای محسوب نمی‌شود زیرا نوت ۹ از بسیاری جهات مشابه نسل قبلی خود است.

The-Verge

اگر بخواهیم گوشی گلکسی نوت ۹ را به‌صورت مختصر و مفید توصیف کنیم، باید بگوییم که سامسونگ در مورد این گوشی عمدتا مشخصات نسل‌های قبلی نوت را فقط تا حدی ارتقا داده است. این رویکرد لزوما چیز بدی نیست، زیرا نوت ۹ در حال حاضر بهترین گوشی اندرویدی محسوب می‌شود و این موضوع را نمی‌توان کتمان کرد.

صفحه‌نمایش این گوشی دقیقا همان چیزی است که انتظارش را داشتیم. یک پنل اولد با کیفیت، روشن، رنگارنگ و بهره‌مند از سیاه‌های عمیق و زاویه‌های دید عالی. به‌جرئت می‌توانیم بگوییم که این صفحه‌نمایش در بین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، بهترین محسوب می‌شود و چه در محیط داخلی و چه در محیط بیرونی، کیفیت بسیار بالای آن مشهود است.

سیستم دوربین این گوشی دقیقا مشابه گلکسی اس ۹ پلاس است و به همین خاطر کیفیت عکس‌های گرفته‌شده با این دو گوشی مشابه یکدیگر هستند. در پنل پشتی این گوشی دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تعبیه شده که یکی از آن‌ها مجهز به دیافراگم متغیر است و در جلوی گوشی هم یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی قرار دارد. این گوشی هم مانند گلکسی اس ۹ پلاس در انواع و اقسام وضعیت‌های نوری قادر به گرفتن عکس‌های شفاف و خوش‌رنگ است و این دوربین‌ها می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن بر سوژه موردنظر کاربر فوکوس کنند. در نهایت باید بگوییم که این دوربین‌ها از جمله بهترین دوربین‌های موجود در بازار گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شوند.

یکی از تفاوت‌های دوربین این گوشی با اس ۹ پلاس، بهره‌گیری آن از هوش مصنوعی است که باعث شده اپلیکیشن این دوربین قادر به شناسایی بیش از ۲۰ منظره مختلف مانند غذا، پرتره، حیوانات خانگی، ساحل، طلوع و غروب باشد و این هوش مصنوعی با توجه به منظره‌ی موردنظر، تنظیمات خاصی را بر عکس اعمال می‌کند. بسیاری از گوشی‌ها از چنین مشخصه‌ای بهره می‌برند که البته گلکسی نوت ۹ در مقایسه با آن‌ها این تنظیمات را بسیار سریع‌تر اعمال می‌کند. البته همه کاربران طرفداران این مشخصه نیستند و برخی ترجیح می‌دهند که این مشخصه را غیرفعال کنند تا عکس‌ها ظاهر طبیعی داشته باشند.

در نهایت باید به قیمت ۱۰۰۰ دلاری این گوشی اشاره کنیم که چند صد دلار گران‌تر از اس ۹ پلاس است؛ با وجود اینکه هر دو آن‌ها از دوربین و تراشه یکسان، صفحه‌نمایش بزرگ و تقریبا تجربه‌ی نرم‌افزاری مشابه بهره می‌برند. شاید مهم‌ترین تفاوت‌ها آن‌ها در زمینه‌ی اندازه باتری و بهره‌گیری از قلم S Pen باشد. گوشی گلکسی نوت ۹ مناسب افرادی است که از همه لحاظ به‌دنبال بهترین گزینه موجود هستند و طبیعی است که بهترین گزینه موجود بیشتری هزینه را در پی دارد.

techradar

گلکسی نوت ۹ در مقایسه با نسل قبلی خود کمی بزرگ‌تر، کمی رنگارنگ‌تر، کمی قدرتمندتر و در نهایت تا حدی گران‌تر است.

گوشی‌های سامسونگ از رابط کاربری اختصاصی این شرکت بهره می‌برند که طرفداران چندان زیادی ندارد. البته اگر بخواهیم منصفانه نظر بدهیم، باید اذعان کنیم که رابط کاربری Samsung Experience بسیار جذاب‌تر و بهتر از رابط کاربری TouchWiz است که گوشی‌های قدیمی سامسونگ از آن بهره می‌بردند.

در این گوشی هم شاهد بهره‌گیری از دستیار دیجیتالی بیکسبی هستیم که برای این هوش مصنوعی مثل تعدادی از جدیدترین پرچم‌داران سامسونگ، یک دکمه اختصاصی هم در بدنه این گوشی تعبیه شده است. با وجود اعتراض‌های زیادی که در مورد این دکمه فیزیکی ایجاد شده، سامسونگ همچنان مصر به استفاده از آن است. به همین خاطر بسیاری از کاربران بعد از خرید این گوشی‌ها، روانه‌ی اینترنت می‌شوند تا نحوه‌ی غیرفعال کردن این دکمه را یاد بگیرند. عملکرد این دستیار دیجیتالی هنوز قابل توجه نیست و امیدواریم سامسونگ هرچه زودتر امکانات این هوش مصنوعی را افزایش دهد.

وقتی که اسم سری گوشی‌های گلکسی نوت آورده می‌شود، به غیر از اندازه بزرگ، اولین چیزی که به ذهن کاربران خطور می‌کند قلم S Pen این گوشی‌ها است. بعد از چند سال بی‌توجهی نسبت به این قلم، حالا قلم S Pen گلکسی نوت ۹ از بلوتوث بهره می‌برد و به همین خاطر قابلیت‌های آن بیشتر از گذشته شده است. از این قلم حالا می‌توان برای گرفتن عکس‌های معمولی و سلفی، کنترل اسلایدها، کنترل پخش موسیقی و فیلم و موارد این‌چنینی استفاده کرد. شارژ باتری این قلم نیم ساعت یا ۲۰۰ کلیک دوام می‌آورد و برای شارژ دوباره آن کافی است این قلم را به مدت ۴۰ ثانیه درون گوشی قرار دهید تا به‌طور کامل شارژ شود. در آخر هم باید نوتیفیکیشن مربوط به شارژ این قلم اشاره کنیم که در بخش فوقانی صفحه‌نمایش گوشی به نمایش درمی‌آید و لازم نیست برای خبردار شدن از میزان شارژ آن، دست به دامان حدس و گمان شویم.

خوشبختانه بدون نیاز به استفاده از داک، می‌توان از قابلیت DeX گوشی گلکسی نوت ۹ بهره برد. برای این کار کافی است یک رابط ساده USB-C به HDMI مورد استفاده قرار بگیرد. بعد از وصل کردن گوشی به مانیتور، می‌توان از صفحه‌نمایش نوت ۹ به‌عنوان ترک‌پد استفاده کرد. هرچند این قابلیت، امکانات فراوانی را به ارمغان می‌آورد اما نمی‌توان از ضعف‌های آن چشم‌پوشی کرد. اول از همه باید بگوییم که استفاده از صفحه‌نمایش گوشی به‌عنوان ترک‌پد کار چندان راحتی نیست. در ضمن در این حالت نمی‌توان کارهای مختلف را به‌سرعت انجام داد. به همین خاطر بهتر است که این حالت فقط برای مواقع ضروری مورد استفاده قرار بگیرد.

gsmarena

یکی از مهم‌ترین ارتقاهای صورت گرفته در نوت ۹، افزایش محسوس ظرفیت باتری آن است. این گوشی از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و به‌عنوان مقایسه باید بگوییم که گوشی گلکسی نوت ۸ مجهز به باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بود. در بررسی‌هایی که انجام دادیم، باتری این گوشی برای پخش متداوم ویدیو حدود ۱۷ ساعت دوام می‌آورد و برای گشت‌وگذار در وب این عدد دوازده ساعت و نیم است. در حالت استندبای هم باتری این گوشی ۹۷ ساعت دوام آورد. در نهایت باید بگوییم که شارژ کامل این گوشی، یعنی از ۰ تا ۱۰۰ درصد، یک ساعت و ۴۶ دقیقه به طول می‌انجامد.

سامسونگ در تبلیغات مربوط به این گوشی، بر روی سیستم خنک‌کننده داخلی این گوشی مانور زیاده داده است. در آزمایش‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم که این سیستم خنک‌کننده مانع انتقال گرما به بدنه گوشی نمی‌شود. اما در آزمایش‌های بلندمدت، عملکرد گوشی ثابت می‌ماند که این موضوع نشان می‌دهد این سیستم خنک‌کننده از پس خنک نگه داشتن قطعات داخلی گوشی برمی‌آید.

سامسونگ برای اولین بار برای گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس به بهره‌گیری از اسپیکرهای استریو روی آورد و خوشبختانه حالا این اسپیکرها به جدیدترین گوشی از سری نوت راه پیدا کرده است. در بررسی‌های انجام شده، این اسپیکرها کیفیت صدای بسیار خوبی را به ارمغان می‌آورند و به خصوص در مقایسه با نوت ۸ ارتقای قابل توجهی محسوب می‌شوند.

سیستم دوربین این گوشی مشابه گلکسی اس ۹ پلاس است و به همین خاطر از امکانات فیلم‌برداری مشابهی بهره می‌برند. کاربران این گوشی می‌توانند در رزولوشن‌های ۴K و ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ و ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنند. این ویدیوهای ثبت‌شده جزییات بسیار زیادی دارند و عاری از نویز هستند. در ضمن رنگ‌ها، کنتراست و وایت‌بالانس این ویدیوها هم بسیار عالی هستند. در نهایت هم باید بگوییم این ویدیوها از محدوده دینامیکی گسترده‌ای بهره می‌برند.

در مورد ویدیوهای سوپر اسلوموشن هم کاربران می‌توانند در رزولوشن ۷۲۰p ویدیوهایی با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند. این یعنی یک کلیپ ۰.۴ ثانیه تبدیل به یک ویدیو ۱۲ ثانیه‌ای می‌شود. برای ضبط ویدیو سوپر اسلوموشن در رزولوشن ۱۰۸۰p هم کاربران این گوشی باید به سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه قناعت کنند. خوشبختانه لرزش‌گیر اپتیکال و دیجیتال این دوربین‌ها عملکرد خیلی خوبی دارند و به خصوص در هنگام فیلم‌برداری‌ها می‌توان تأثیر این قابلیت را مشاهده کرد.

بعد از عرضه این گوشی، صحبت‌هایی مانند «این یک ارتقای جزئی است» یا «گلکسی نوت ۹ تفاوت زیادی با نوت ۸ ندارد» یا «این همان اس ۹ پلاس است که کمی گران‌تر شده» مطرح شد. چنین نظراتی تا حدی حقیقت دارند. در نگاه کاربران، گلکسی نوت ۹ یک گوشی کاملا جدید محسوب نمی‌شود. اما در همین حین، باید خاطرنشان کنیم که این گوشی در حال حاضر بهترین گوشی اندرویدی محسوب می‌شود و از تمام جهات، از بهترین قابلیت‌های ممکن بهره می‌برد. به همین خاطر اگر به دنبال بهترین گوشی اندرویدی موجود در بازار هستید، و البته مشکلی با قیمت بالای آن ندارید، این گجت بهترین انتخاب ممکن است.

بیشتر بخوانید: ۶ دلیل برای خریدن گلکسی نوت ۹ (و ۳ دلیل برای نخریدن آن)

The post سایت‌های مطرح درباره‌ی گلکسی نوت ۹ چه می‌گویند؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا