اخبار کسب و کار

تسلا مدل ۳ از ایمن‌ترین خودروهای جهان است

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

مدل دیفرانسیل عقب خودروی تسلا مدل ۳ موفق شد در تمام تست‌های سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) پنج ستاره کسب کند. تست‌های ایمنی شامل کل قسمت جلو، قسمت‌های کناری و ستون‌های کناری می‌شود. کسب پنج ستاره در تمام آزمون‌های ایمنی به این معنی است که این خودرو خطر آسیب کمتری در تصادفات دارد. به گفته ایلان ماسک این خودرو ایمن‌ترین خودرویی است که تا کنون توسط NHTSA تست شده است.

دانلود

  • mp4

NHTSA خودروها را در تصادف‌های جلو و کنار و چپ کردن تست می‌کند. تصادف از جلو به صورت برخورد مستقیم با خودرویی دیگر در سرعت ۵۶ کیلومتر بر ساعت شبیه‌سازی می‌شود. تصادف جانبی نیز توسط یک خودروی در حال حرکت با سرعت ۶۲ کیلومتر بر ساعت شبیه‌سازی می‌شود. تست‌های دیگر شامل برخورد با مانع و چاله می‌شود. خودروی برقی تسلا مدل ۳ در تمام آزمون‌ها ۵ ستاره کامل دریافت کرده است و جزئیات این آزمون‌ها به زودی توسط NHTSA منتشر خواهد شد.

دانلود

  • mp4

تسلا مدل ۳ تنها خودرویی نیست که توانسته امتیاز کامل در تست‌های ایمنی کسب کند. دیگر خودروهای سال ۲۰۱۸ که رتبه پنج ستاره از NHTSA را کسب کرده‌اند، شامل Subaru Legacy و Toyota Camry چهاردر هیبرید است. مدل‌های S و X تسلا نیز قبلا توسط این موسسه بررسی شده بودند و هر دوی آنها هم پنج ستاره کامل دریافت کرده بودند.

از جمله مواردی که کمک کرده تا تسلا بتواند از این آزمون‌ها سربلند بیرون بیاید، ساختار موتور الکتریکی این خودرو است. در قسمت کاپوت جلوی این خودرو، جایی که موتور احتراق سایر خودروها قرار می‌گیرد، اساسا هیچ چیزی وجود ندارد؛ چراکه موتور الکتریکی این خودرو بین دو چرخ آن قرار گرفته است. خالی بودن قسمت جلوی خودرو باعث می‌شود در هنگام تصادف فضای بیشتری برای جمع شدن بدنه خودرو بدون انتقال ضربه به کابین وجود داشته باشد. در خودروهایی که موتور احتراقی در کاپوت جلویی دارند، هنگام تصادف تمام ضربه وارد شده به موتور به کابین خودرو وارد می‌شود و میزان خسارت‌ها را افزایش می‌دهد.

محل قرارگیری موتور الکتریکی تسلا مدل ۳ مزیت ایمنی دیگری هم برای این خودرو به همراه داشته است. این موتور بین دو چرخ خودرو قرار گرفته و همین عامل باعث شده تا مرکز ثقل خودرو پایین بیاید و احتمال واژگون شدن آن کاهش پیدا کند. با توجه به تست‌های NHTSA خطر واژگون شدن خودروی تسلا مدل ۳ تنها ۶.۶ درصد است.

هرچند در این آزمون‌ها امنیت بدنه خودرو در شبیه‌سازی‌های حوادث مختلف به خوبی توسط NHTSA سنجیده می‌شود اما هیچ‌گونه تستی برای سیستم Autopilot این خودرو صورت نگرفته، چراکه NHTSA سیستم رتبه بندی برای این ویژگی ندارد.

منبع: techcrunch

The post تسلا مدل ۳ از ایمن‌ترین خودروهای جهان است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا