اخبار کسب و کار

راهنمای خرید تغذیه برای مدرسه و دانشگاه

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

زمان زیادی تا آغاز مدارس و دانشگاه‌ها باقی نمانده است. اگر بگوییم مدرسه و دانشگاه، در اصل مکانی برای آموختن و یادگرفتن است، دورتر از واقعیت صحبت نکرده‌ایم. در نتیجه باید به دنبال راهی برای گذر زمان در مدرسه باشیم. فرقی نمی‌کند خودمان قرار است به دانشگاه برویم یا فرزندمان را به مدرسه بفرستیم، در هر دو حالت، باید به خودمان یا فرزندمان وعده‌ای خوشمزه بدهیم تا بتوانیم کلاس‌ها را تحمل کنیم. باید ذهن‌مان را درگیر آن خوردنی‌ای کنیم که قرار است پس از اتمام کلاس، یا حتی اگر می‌توانیم حین خود کلاس، به بدن بزنیم.

اگر نگاهی به دور و اطراف‌مان بیاندازیم، می‌بینیم که فرقی نمی‌کند مدرسه یا دانشگاه رفته باشید، در هر صورت تنها چیزی که می‌توانید دل‌تان را به آن خوش کنید، همان خوردنی است. اتفاقا اگر از آن دسته کسانی باشید که در مدرسه و دانشگاه به دنبال کسب علم رفته‌اید، در جامعه‌ی امروز اساسا چیز دیگری به غیر از خوردنی نصیب‌تان نمی‌شود.

تصمیم گرفتیم تا لیستی درست و درمان از خوردنی‌های مدرسه‌ای و دانشگاهی برای‌تان گردآوری کنیم. با توجه به اینکه باید حواس‌مان به بقای خود باشد، قید تنقلات ناسالم را زدیم و سراغ خوردنی‌هایی را گرفتیم که نه تنها می‌توانند سرمان را گرم کنند، بلکه به بدن‌مان هم آسیب نمی‌زنند. هضم این موضوع که خوردنی‌های سالم‌تر، حسابی جیب‌مان را بیشتر از خوردنی‌های جذاب و مضر خالی می‌کنند، واقعا سخت است.

در ادامه، فرقی نمی‌کند خودتان دانشگاه می‌روید یا فرزندتان را هر روز صبح به مدرسه می‌فرستید، می‌توانید چند خوردنی خوب پیدا کنید.

پسته

اساسا پسته زدن کار پسندیده‌ای است؛ مخصوصا اگر بدانید چگونه باید سر کلاس پسته بزنید و کسی هم متوجه این موضوع نشود، حسابی تجربه‌ی سر کلاس نشستن را برای خودتان لذت بخش می‌کنید. باز کردن هر عدد پسته و به دور انداختن پوست آن، به یک چالش سرگرم‌کننده تبدیل می‌شود. نگاهی به دو سمت خود می‌اندازید، مطمئن می‌شوید که حواس کسی به سمت شما نیست و پشت سر هم پسته می‌زنید. شوخی به کنار، پسته پر از ویتامین و از آن دسته چیزهای خوبی است که اساسا می‌گویند به درد بدن‌تان می‌خورد. البته با این قیمت‌ها، اگر نتوانید با پسته، مرده را زنده کنید، کلاه سرتان رفته است و باید بی‌خیالش شوید.

نکته‌ی مهم درباره‌ی پسته‌ای که پیشنهاد می‌کنیم بگیرید، ساختار بسته بندی آن است. این پسته‌ی لیوانی به لطف یک در، به خوبی در کیف‌تان جای می‌گیرد؛ طوری که لازم نیست نگران این موضوع باشید تا پسته در کیف‌تان باز شود. البته دست کردن در کیف و پیدا کردن پسته‌ها لا به لای دوخت آن هم لذت خودش را دارد. اینکه چه پسته‌ای می‌گیرید و به مدرسه می‌برید، پای خودتان.

مشاهده محصول

بادام

در توضیح بادام در همین وب‌سایت خودمان، آمده است که بادام «آب بدن را تامین و فشار خون را تنظیم می‌کند.» سوالی از شما می‌پرسیم، آیا زمانی که تشته‌تان می‌شود، بادام می‌خورید؟ یا به طور کلی وقتی مشکل فشار خون دارید، یکی دو بادام بالا می‌اندازید و همه چیز به جای خود بازمی‌گردد؟

منظورمان این است که پسته، یا بادام که اینجا به عنوان تغذیه معرفی‌شان می‌کنیم، بیشتر خواص وقت گذرانی دارند تا درمانی. محققان هم که عادت دارند هر چند سال یک بار، دیدگاه خود را نسبت به خوردنی‌های که وارد بدن می‌کنیم، ۱۸۰ درجه تغییر دهند. در نتیجه می‌خواهیم این را به شما بگوییم که بادام بزنید تا دست‌تان بیکار نباشد؛ بادام بزنید تا شانس خود را تست کنید؛ وگرنه مگر می‌شود از بین ۲۰۰۰ عدد بادام، همان یکی به شما بیافتد که آن قدر تلخ است تا دیگر نتوانید چیز دیگری به دهان ببرید؟

بادام به خودی خود طعم بسیار خوبی دارد. ما هم پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید به فرزند خود بادام بدهید، بی‌خیال بادام شور شوید و خام آن را بگیرید. فرزندتان را از همین حالا به تلخی عادت دهید، تا در بیست سالگی اعصاب دوستان خود را در مهمانی‌ها خرد نکند.

مشاهده محصول

خرما خشک

خرما آن قدر خوب است که اگر کمی اهل قصه‌ها و حکایت‌ها باشید، باید طبق توصیه‌هایی که به ما شده است تا ابد به فرزند خود به عنوان غذا خرما بدهید. خرما آن قدر انواع و اقسام مختلف دارد که هر نوع ذائقه‌ی غذایی که داشته باشید، بالاخره می‌توانید یک مدل خرما باب میل خودتان یا فرزندتان پیدا کنید.

با این حال، ما در راستای همان قضیه تمیز نگه داشتن کوله‌ی خود، پیشنهاد می‌کنیم خرمای خشک بگیرید. خرمای خشک حتی اگر از کیسه‌اش بیرون بزند و در کیف‌تان بریزد، هیچ نگرانی‌ای برای‌تان به وجود نمی‌آورد.

محققان از خواص خرما در بازگشت انرژی به شما زیاد گفته‌اند. ما چندان پیرو پژوهش‌ها و تحقیق‌ها نیستیم، ولی این را به شما می‌گوییم که اگر دانشگاه می‌روید، جلوی دوستان خود و در جمع، خرما بزنید. اگر در کنار خرما، همان پسته و بادام را هم که گفته بودیم اضافه کنید، دیگر نور علی نور است.

خرما آن‌قدر خوب است که اتفاقا حسابی به کار دختران هم می‌آید. عموما جذب آهن کمتری از پسران دارند و در نتیجه، باید آهن مورد نیاز بدن‌شان را تامین کنند.

مشاهده محصول

تیوپ شکلات کنجدی

قصد داشتیم خود کنجد را به شما پیشنهاد کنیم تا لیست خوردنی‌های انرژی‌دهنده‌ای که مقابل‌تان گذاشته‌ایم کامل شود، ولی نهایتا تصمیم گرفتیم تا یک کرم کنجد با طعم شکلات را به پیشنهادهای‌مان اضافه کنیم. شرکت سازنده‌ی این کرم کنجدی حسابی روی این موضوع تاکید دارد که این محصول، در اصل کنجد است که شکلات به آن اضافه کرده‌اند و نه بلعکس. ما هم به آن‌ها اعتماد می‌کنیم به جای اینکه روی قند و شکلات این محصول تمرکز کنیم، به بخش خوب آن می‌پردازیم که کنجد است.

تصور می‌کنیم پژوهشگرانی که روی خوردنی‌ها تحقیق می‌کنند، هم‌کلاسی‌ها و هم‌دانشگاهی‌های خودمان باشند، چون وقتی در اینترنت فایده‌های غذایی کنجد را جست و جو کردیم، تفاوتی با سه خوردنی دیگر مشاهده نکردیم. وقتی هم پسته، هم بادام، هم خرما و هم کنجد فایده‌های غذایی کاملا یکسانی دارند، یا سازنده‌ی این خوردنی‌ها حوصله نداشته است، یا پژوهشگران تحقیقات یکدیگر را کپی پیست کرده‌اند. مجبور هستیم به سمت گزینه‌ی دومی بیشتر مایل باشیم.

این کرم کنجدی می‌تواند خوردنی بسیار خوبی در مدرسه و دانشگاه باشد. فقط این موضوع را در نظر داشته باشید که برای خوردن آن، باید یک تیوپ را در حلق خود فرو کنید و فشار دهید.

مشاهده محصول

قرص نعنا

بدون شک بهترین خوردنی در دانشگاه و مدرسه و بین کلاس، چه بزرگ باشید و چه کوچک، میوه است. میوه انواع مختلفی دارد، در طعم‌ها و رنگ‌های گوناگون عرضه می‌شود و به هر مذاقی خوش می‌آید، و مصرف آن هم معمولا ساده و راحت و سریع است. با این حال، با توجه به اینکه هنوز میوه فروشی راه نیانداخته‌ایم، سراغ پیشنهادهای بالا رفته‌ایم، ولی برای کسانی که می‌خواهند میوه به مدرسه و دانشگاه ببرند هم پیشنهاد دیگری داریم.

در ابتدا قصد داشتیم به شما پیشنهاد کنیم در کوله‌ی خود یک بسته آدامس قرار دهید. آدامس نه تنها می‌تواند نیاز شما در جنباندن دهان‌تان را برطرف کند، بلکه در اصل وسیله‌ای برای نزدیک شدن به دیگران است. باور نمی‌کنید؟ یک بسته آدامس را در کلاس مقابل دوستان خود باز کنید تا در لحظه جذابیت‌تان چند سطح بالا برود؛ طوری که همه در آن لحظه دوست‌تان از آب در می‌آیند.

با این حال، آدامس جویدن در کلاس درس و دانشگاه و مدرسه، بدون شوخی، یکی از زشت‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. در نتیجه، پیشنهاد می‌کنیم قرص نعنا بگیرید و هر چند ثانیه یک بار، آن را با زبان خود از این طرف دهان به آن طرف ببرید.

اگر بین کلاس‌ها دخانیات مصرف می‌کنید و عادت کرده‌اید پس آز آن، آدامس بجوید، حتما پیشنهاد می‌کنیم تا قرص نعنا را جایگزین آن کنید؛ البته جایگزین آدامس نه جایگزین سیگار. آن وقت وقتی وارد کلاس شدید، دیگر نگران آدامس جویدن خود هم نیستید.

مشاهده محصول

The post راهنمای خرید تغذیه برای مدرسه و دانشگاه appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا