اخبار کسب و کار

۱۰ پیشنهاد خرید اول مهر برای دانشجویان فنی و مهندسی

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

رشته فنی و مهندسی همیشه یکی از پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی بوده است. رویای مهندس شدن برای خیلی از دانش‌آموزان بزرگترین رویایشان است و وقتی قدم به دانشگاه می‌گذرند انگار در مسیر رسیدن به این رویا قرار گرفته‌اند. در آستانه سال تحصیلی جدید اگر دانشجوی رشته مهندسی هستید، چه ورودی جدید دانشگاه باشید و چه دانشجوی ترم‌های بالاتر که این ترم ممکن است مجبور شوید با ریاضی مهندسی و درس‌هایی از این قبیل سر و کله بزنید یک سری لوازم و ابزارهاست که احتمالا سر کلاس به کارتان می‌آید. البته بسته به رشته‌های مختلف مهندسی ممکن است برخی از این لوازم ضرورت‌شان تغییر کند.

ساعت کومونو

ساعت کومونو

یک دانشجوی رشته مهندسی باید منضبط، سروقت و البته شیک باشد. در عین حال وسایلی استفاده کند که با آنها راحت باشد و بتواند سریع به کارهایش برسد. ساعت‌های زیادی بزرگ یا زیادی کوچک هر کدام دردسرهای خودشان را دارند. ولی یک سری ساعت مچی شیک راحت با برند کومونو معرفی شده که می‌توانید آن را روز اول دانشگاه به خودتان هدیه بدهید. برند کومونو سال ۲۰۰۹ در بلژیک تاسیس شد. طراحی ساعت‌هایشان به گفته خود سایت کومونو نرم است و از پالت رنگی متنوعی بهره گرفته‌اند. از طرف دیگر زیبایی‌شناسی این ساعت‌ها کاملا مینی‌مالیستی است. بدون زرق و برق اضافه و در عین حال شیک و با کیفیت بالا. ساعت‌های مچی کومونو ضدآب هستند و این قابلیت مهمی برای دانشجویان است. پیشنهاد ما بند مشکی آن است که با همه لباس‌ها به راحتی ست می‌شود. ترکیب صفحه سورمه‌ای و بند مشکی برای دانشجویان که معمولا جین می‌پوشند جذاب خواهد بود.

تخته رسم

تخته رسم

برای دانشجویان مهندسی عمران، معماری یا هر رشته‌ دیگری که نیاز به نقشه‌کشی دارند یک وسیله ضروری است. هر چند با آمدن کامپیوتر و وسایل دیجیتال بیشتر درس‌های نقشه‌کشی با نرم‌افزارها انجام می‌شود اما همچنان برای یادگیری پایه این درس باید دستی کار کنید. تخته رسم به همین کار می‌آید. یک تخته رسم خوب باید سطحی کاملا صاف و زوایایی مشخص و ۹۰ درجه داشته باشد. تخته رسم‌های فابل این قابلیت را دارند. علاوه بر آن برای اینکه کارتان راحت‌تر شود قفل خط‌کشی هم هست که می‌تواند خط‌کش‌تان را روی صفحه ثابت نگهدارد. تا ۱۵۰ درجه محدوده چرخش دارد و در هر ۱۵ درجه هم قفل می‌شود. این تخته رسم روی خودش نقاله هم دارد و با ویژگی‌هایش یکی از بهترین تخته رسم‌های بازار برای دانشجویان مهندسی است که درس نقشه‌کشی دارند.

خط کش

خط کش

خط‌کش پایه‌ای‌ترین وسیله برای دانشجویان مهندسی در رشته‌های مختلف است. خط‌کشی که برایتان انتخاب کردیم به طول ۶۰ سانتی‌متر است و شکل مثلثی دارد که باعث می‌شود روی کاغذ سر نخورد و از دو مقیاس به طور همزمان بتوانید برای اندازه‌گیری استفاده کنید. برای مرکزیابی یک نقطه صفر دارد. از جنس آلومینیوم است و وزن چندانی ندارد در نتیجه راحت قابل حمل و نقل است. با توجه به ویژگی‌هایش برای تراز کردن چیزهای مختلف یا کلیدهای برق و کارهایی از این قبیل وسیله بسیار مفیدی است. روی خط‌کش یک سری نشانه هم هست که حرکت می‌کنند و برای انتقال اندازه‌گیری به کار می‌آیند.

پرگار استدلر

پرگار استدلر

پرگار را از دوران دبیرستان برای رسم‌های ریاضی استفاده می‌کنیم. پرگار می‌تواند هر دایره‌ای به شعاع دلخواه را رسم کند. در ریاضیات دانشگاهی پرگار به کارتان نمی‌آید اما در نقشه‌کشی‌ها وسیله مفیدی است. پرگار استدلر از پرگارهای معمولی کمی حرفه‌ای‌تر است. البته که نتیجه کارش همان است اما یک سری خصوصیات دارد که آن را از پرگارهای عادی برتر می‌کند. از جمله اینکه پایه‌های فلزی‌اش مثل تلسکوپ کوتاه و بلند می‌شود. در جعبه این پرگار علاوه بر خود آن دو نوک و یک سر سوزنی یدک هم وجود دارد که باعث می‌شود خیالتان از شکستن سوزن‌اش راحت شود. برندش هم که برند شناخته‌شده لوازم‌التحریر یعنی استدلر است که سال‌هاست در این حوزه محصول تولید می‌کند.

خودآموز نرم افزار اتوکد

خودآموز اتوکد

یک نرم‌افزار مادر برای نقشه‌کشی و دانشجویان معماری و عمران که سال‌هاست برنامه‌های نقشه‌کشی با آن انجام می‌شود. برای نقشه‌های صنعتی هم می‌توانید از آن بهره بگیرید و کلا نرم‌افزاری است که قابلیت‌های زیادی دارد. اتوکد از محصولات شرکت آمریکایی اتودسک است. کاربران اتوکد امکان استفاده از محیط‌های دو بعدی و سه بعدی را دارند. برای رشته‌های برق، مکانیک، معماری و عمران و تاسیسات نسخه‌های مختلفی دارد. دی‌وی‌دی آموزشی اتوکد شامل دو حلقه دی‌وی‌دی است که از پایه کار کردن با این نرم‌افزار را به شما آموزش می‌دهد. در کنار نسخه نرم‌افزار ۱۷۵ درس ارائه شده که باعث می‌شود یکی از کامل‌ترین خودآموزهای بازار باشد.

خودآموز برنامه اکسل

خودآموز اکسل

یکی از برنامه‌های مایکروسافت که طبعا اگر با کامپیوتر کار می‌کنید و دانشجو هستید استادتان در نهایت پروژه‌ای به شما می‌دهد که با اکسل باید سر و کله بزنید. اکسل در حقیقت جدولی متشکل از ستون‌ها و ردیف‌های متنوع است که داده‌ها و اطلاعات را در آنها وارد می‌کنیم و به وسیله اکسل می‌شود روی آنها محاسباتی انجام داد یا اطلاعات را ساماندهی کرد. با اکسل می‌تواند نمودار هم رسم کرد و برخی توابع را با هم آن حل کرد. در نسخه اکسل ۲۰۱۶ تعداد زیادی نمودار جدید به اکسل اضافه شده است. خودآموز اکسلی که به شما توصیه می‌کنیم شامل ۱۷۶ درس از مبتدی تا پیشرفته است.

خودآموز زبان برنامه‌نویسی جاوا

خودآموز جاوا

هر دانشجوی مهندسی این روزها باید حداقل یک زبان برنامه‌نویسی بلد باشد. زبان جاوا یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی بسیار کارآمد است که در حوزه‌های مختلف می‌تواند به کمک‌تان بیاید. این زبان برنامه‌نویسی شیءگراست و شباهت زیادی به C++ دارد اما از آن ساده‌تر است. در جاوا هم مثل C++ کلاس‌هایی برای راحت کردن کار برنامه‌نویسی تعریف می‌شود. جاوا روی هر سیستم عاملی قابل اجرا شدن است و این یکی از ویژگی‌های مثبتش به شمار می‌رود. برنامه جاوا بعد از یک بار نوشته شدن در هر کامیپوتری قابل کامپایل کردن و اجرا شدن است. نرم‌افزار آموزشی جاوا ۱۵۹ درس دارد و خودآموز کاملی محسوب می‌شود. انگار که یک واحد برنامه‌نویسی گذرانده باشید.

ماشین حساب

ماشین حساب مهندسی

ماشین حساب مهندسی یکی از آن ابزاری است که هم حس خوب وارد شدن به جهان مهندس‌ها را می‌دهد و هم ابزار کمکی مناسبی برای درس‌های‌تان است. به هر حال همه دانشجویان فنی و مهندسی باید ریاضی قوی داشته باشند اما مثل دوران مدرسه نیست که مجبور باشید عملیات را در ذهن‌تان داشته باشید. ماشین‌ حساب‌های مهندسی کاسیو برایتان لگاریتم و مشتق و حتی انتگرال می‌گیرد. در حد یک کامپیوتر کامل هستند که فقط محاسبات ریاضی انجام می‌دهد. تا ۱۲ عدد روی صفحه نمایش ماشین حساب‌های مهندسی کاسیو قابل نمایش است. خود کاسیو هم که یکی از معتبرترین برندهای ژاپنی در زمینه تولید ساعت و ماشین حساب است.

دفتر کلاسوری

دفتر کلاسوری

دفتر کلاسوری یکی از ضروری‌ترین لوازم برای دانشجویان است. همان‌قدر که یک دفتر برای دانش‌آموز مدرسه‌ای اهمیت دارد برای جزوه برداشتن در دانشگاه باید دفتر کلاسوری به همراه داشته باشید. خوبی‌اش این است که چند درس را می‌توانید در یک دفتر کلاسوری نگهدارید و حمل و نقلش آسان است. به علاوه موقع درس خواندن لازم نیست کل دفتر همراهتان باشد و می‌توانید فقط برگه‌های مربوط به آن درس خاص را بیرون بیاورید و بخوانید. دفترهای کلاسوری پاپکو هم جنس خوبی دارند، هم سبک هستند و هم رنگ‌بندی‌شان تنوع زیادی دارد. یک سری کاغذ رنگی هم به عنوان جداکننده در آن هست که می‌توانید مباحث مختلف را با آنها از هم تفکیک کنید. این دفترهای کلاسوری ۲۰۰ برگ هستند ولی باز هم می‌توانید به آنها برگه کلاسور اضافه کنید.

خودکار و خودنویس

خودکار و خودنویس

شاید کمی فانتزی بنظر برسد اما داشتن خودنویس در دوران دانشجویی حس خوبی دارد. این پکیجی که معرفی می‌کنیم خوشبختانه خودکار هم در خودش دارد. از خودکارش می‌توانید برای نوشتن جزوه استفاده کنید و خودنویس را به عنوان شیکی و فقط برای امضا کردن یا پر کردن فرم‌ها به کار ببرید. برند یوروپن از بهترین برندهای تولید خودکار و خودنویس است. جوهر خودنویس‌اش در یک پمپ قرار دارد که هروقت تمام شد می‌توانید با خرید یک جعبه جوهر دوباره آن را پر کنید. خودکارش هم روان می‌نویسد. اصلیت این برند انگلیسی است. درضمن اگر دوستی دارید که در رشته مهندسی وارد دانشگاه شده هم می‌توانید به عنوان هدیه آن را در نظر بگیرید.

کوله دانشجویی

کوله دانشجویی

درنهایت دانشجویان برای راحت کردن کار خودشان بهتر است یک کوله برای گذاشتن وسایل‌شان داشته باشند. هر چند بیشتر دانشجویان بخصوص پسرها فقط با یک کلاسور به دانشگاه می‌روند اما تجربه نشان داده اگر کیف کوله داشته باشید هم وسایل‌تان گم نمی‌شود و هم چیزی را در خانه یا دانشگاه جا نمی‌گذارید. کوله‌های فابر کاستل گزینه‌های مناسبی هستند. هم وزن خوبی دارند و هم بندهایشان قابل تنظیم است و به کمر و کتف‌تان فشار وارد نمی‌کند. از همه مهم‌تر برای دانشجویان اینکه یک محفظه هم داخل کیف طراحی شده که برای گذاشتن لپ‌تاپ مناسب است. رنگ‌بندی‌های مختلفی هم دارد و شیک و کاربردی هستند.

The post ۱۰ پیشنهاد خرید اول مهر برای دانشجویان فنی و مهندسی appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا