اخبار کسب و کار

سه مدل دوربین گوپرو هیرو ۷ رسما معرفی شدند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

چندی پیش عکسی از یک فروشگاه به بیرون درز کرد که دوربین جدید گوپرو با نام Hero 7 را نشان می‌داد که در سه رنگ سفید، نقره‌ای و مشکی قرار است عرضه شود. این سه دوربین حالا معرفی شده‌اند و از هفته آینده و در تاریخ ۵ مهر برای فروش عرضه می‌شود. به ترتیب رنگ‌هایی که گفتیم، قیمت‌های ۱۹۹ دلار، ۲۹۹ و ۳۹۹ دلار برای این سه دوربین تعیین شده و اگر با دوربین‌های گوپرو آشنا نیستید، بگذارید بگوییم تفاوت این سه دوربین تنها در رنگ نخواهد بود! مشخصات فنی این سه دوربین به ترتیب افزایش قیمت‌شان بیشتر می‌شود. مدل بلک یا مشکی که گران‌ترین مدل هیرو ۷ باشد، قدرتمندترین دوربین امسال گوپرو خواهد بود که به پردازنده ساخته خود گوپرو که سال پیش معرفی شد، مجهز شده است. این پردازنده به دوربین اجازه می‌دهد تا در رزولوشن ۴K و با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه، هیرو ۷ بلک بتواند فیلم‌برداری کند. فیلم‌برداری فوق آهسته و ویژگی‌هایی مثل پخش زنده و استریم تصویر به علاوه فیلم‌برداری سریع هایپرلپس و لرزشگیر دیجیتالی بهبود یافته، از دیگر ویژگی‌های هیرو ۷ بلک خواهد بود.

این دوربین تقریبا در ابعادی مشابه با نسل قبلی خود یعنی هیرو ۵ و هیرو ۶ بلک ساخته شده که این یعنی هیرو ۷ نیز با لوازم جانبی که پیش‌تر برای دوربین‌های قبلی ساخته شده بود، سازگاری خواهد داشت. همچنین همچون نسل‌های قبلی، این دوربین نیز به خودی خود تا حدود ۱۰ متر ضد آب خواهد بود و در بخش پشتی آن نمایشگری کوچک اما لمسی پیدا می‌شود. قابلیت فرامین صوتی نیز همچنان در این نسل از گوپرو حاضر خواهد بود.

طراحی هیرو ۷ بلک مشابه دو نسل قبلی است که پوشش پلاستیکی محکم و چسبنده سر تا سر بدنه را فرا گرفته است. همچنین حالا در کنار این دوربین اسم آن نیز نوشته شده تا پیدا و جدا کردن آن در قفسه کسانی که گوپروهای زیادی دارند، راحت‌تر باشد. رابط کاربری این دوربین نیز شامل تغییراتی برای بهبود شده اما برای کسانی که با دوربین هیرو ۵ یا هیرو ۶ کار کرده‌اند، آشنا به نظر خواهد رسید. این دوربین همچنین باتری یکسانی با نسل قبلی خواهد داشت.

این دوربین از درون نیز بسیار مشابه نسل‌های قبلی خود است. درواقع سخت افزار این دوربین با هیرو ۶ تا حدود زیادی شباهت دارد. تفاوت اینجاست که گوپرو از سال گذشته تا کنون روی بهبود عملکرد پردازنده اختصاصی خود کار کرده است. بگذارید اینطور شرح دهیم که سال گذشته هیرو ۶ با یک پردازنده جدید به اسم GP1 عرضه شد که این چیپست توسط خود شرکت گوپرو توسعه داده شده بود. حالا پس از یک سال، گوپرو با اضافه کردن حافظه رم بیشتر به دوربین هیرو ۷ و توسعه نرم‌افزار این دوربین، توانسته قدرت بیشتری را از همان پردازنده GP1 استخراج کند. گوپرو مشخصا نگفته حافظه رم هیرو ۷ چقدر از هیرو ۶ بیشتر شده اما فقط می‌دانیم پیشرفت‌های بزرگ این دوربین به این وسیله حاصل شده است.

بیشترین پیشرفت در زمینه لرزشگیر دیجیتال این دوربین بوده که گوپرو این ویژگی را Hypersmooth می‌نامد. درواقع این ویژگی پارسال معرفی شد اما نتوانست خیلی توجهات را جلب کند. امسال اما در دوربین جدید این ویژگی از این رو به آن رو شده است. روش عملکرد آن تغییری نکرده؛ همچنان گوپرو کمی در تصویر زوم کرده و سپس گوشه‌های باقی مانده از تصویر را برای از بین بردن لرزش‌های تصویر استفاده می‌کند. نتیجه کاملا روان و نرم بوده و گویا تصویر با یک لرزشگیر فیزیکی گرفته شده‌اند. این پیشرفت به کمک حافظه رم بیشتر، پردازشگر GP1 و سنسور داخلی دوربین انجام می‌شود. دوربین تا حدود زیادی لرزش‌های دوربین در دست کاربر را پیش‌بینی کرده تا بتواند به بهترین شکل از لرزشگیر دیجیتال استفاده کند.

نویسنده ورج فرصت این را داشته که چند روزی با دوربین گوپرو هیرو ۷ بلک فیلم‌برداری کند و فیلم زیر نمونه فیلم‌برداری این دوربین روی دست بوده و همانطور که می‌بینید تصویر کاملا بدون لرزش است. این یک پیشرفت فوق العاده حساب می‌آید برای گورپرو.

دانلود

  • mp4

Hypersmooth بخش بزرگی از هیرو ۷ بلک را تشکیل می‌دهد اما تنها ویژگی این دوربین نیست. گوپرو هیرو ۷ بلک می‌تواند پخش زنده روی فیس‌بوک، توییچ، یوتیوب و یا ویمیو داشته باشد و تنها به اینترنت موبایل شما برای این کار نیاز دارد. یک مود تایم لپس جدید به نام TimeWarp نیز در این دوربین وجود دارد که با بهره گیری از Hypersmooth می‌تواند ویدیوهای تایم‌لپس را بدون لرزش یا مورد مزاحم دیگری انجام دهد. این دوربین همچنین به ویژگی SuperPhoto مجهز شده که مثل Smart HDR در گوشی‌های گوگل یا آیفون‌های جدید اپل عمل می‌کند.

گوپرو هیرو ۷ بلک مشخصات فوق العاده دیگری هم دارد. این دوربین می‌تواند با رزولوشن‌های ۴K و با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه، ۲.۷K با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه و ۱۰۸۰P با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه، فیلم برداری کند. همچنین عکاسی ۱۲ مگاپیکسلی در دو فرمت JPEG و RAW را هم به لیست قابلیت‌های هرو ۷ بلک اضافه کنید. WiFi، جی‌پی‌اس، فناوری تشخیص چهره/لبخند و تشخیص صحنه و همینطور فناوری حذف صدای باد در فیلم‌برداری هم در این دوربین وجود دارد.

دو مدل ارزان‌تر وایت و سیلور به اندازه هیرو ۷ بلک پر از ویژگی‌های مختلف نخواهند بود که دلیل اصلی آن این است که پردازنده GP1 در این دو دوربین وجود نخواهد داشت. باتری این دو دوربین نیز در درون دستگاه قرار گرفته و نمی‌توان آن را تعویض کرد. همچنین این دو مدل از لرزشگیر یا Stabilizer کارما گریپ پشتیبانی نمی‌کنند.

اما خب با در نظر گرفتن قیمتی که برای آن‌ها پرداخت می‌کنید، این دو دوربین هنوز هم قابلیت‌های بسیاری خوبی دارند. مدل رده بالا‌تر هیرو ۷ سیلور، بسیار شبیه به هیرو ۶ بلک سال گذشته خواهد بود. فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و عکاسی ۱۰ مگاپیکسلی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوربین هستند. ویژگی فیلم‌برداری آهسته در این دوربین کمی محدودتر شده و حداکثر سرعت آن ۶۰ فریم در ثانیه خواهد بود. دوربین سوم یعنی هیرو ۷ وایت از این هم محدودتر بوده و حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری آن ۱۴۴۰P خواهد بود.

هر سه دوربین جدید می‌توانند هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی فیلم‌برداری یا عکس‌برداری کنند. این اتفاق بیشتر نشان‌گر آن است که گوپرو از کاربران خود می‌خواهد از این دوربین‌ها بیشتر برای شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام استفاده کنند. برای این منظور ویژگی جدیدی به نام Short Clips نیز وجود دارد که فیلم‌برداری ۱۵ یا ۳۰ ثانیه‌ای انجام داده تا کار برای به اشتراک گذاری آن‌ها، راحت‌تر باشد. درواقع گویا گوپرو فهمیده دیگر کسی این دوربین‌ها را به عنوان اکشن‌کم و برای فعالیت‌های ورزشی نمی‌خواهد و به جای آن سعی کرده هیرو ۷ را بیشتر برای شبکه‌های اجتماعی بهینه‌سازی کند. رابط کاربری آن‌ها نیز کمی مرتب‌تر شده و بزرگترین تغییر در این بخش این است که با سوایپ به راست یا چپ، می‌تواند وارد حالت‌های دیگر فیلم‌برداری یا عکس‌برداری با این دوربین‌ها شوید.

گوپرو هیرو ۷ شاید بهترین محصولی باشد که می‌تواند گوپرو را از وضعیت نه چندان مناسب فعلی این شرکت نجات دهد. بعد از چند تجربه ناموفق و مخصوصا شکست درون کارما، حالا گوپرو راه را دوباره پیدا کرده و امیدواریم که هیرو ۷ بتواند این شرکت را به روز‌های خوب خود برگرداند. شما درباره این سه دوربین جدید چه فکر می‌کنید؟

منبع: TheVerge

The post سه مدل دوربین گوپرو هیرو ۷ رسما معرفی شدند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا