اخبار کسب و کار

iOS 12 روی ۱۰ درصد از دستگاه‌های اپلی نصب شده است

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

جدیدترین سیستم عامل موبایلی اپل یعنی iOS 12، تنها ۴۸ ساعت پس از انتشار، روی بیش از ده درصد از دستگاه‌های پشتیبانی کننده از این سیستم عامل نصب شده است. این اطلاعات توسط شرکت آماری Mixpanel جمع‌آروی و منتشر شده است. البته باید بگوییم نسبت به پارسال کاربران کمتری به iOS جدید گوشی خود را بروز کرده‌اند.

درواقع سال گذشته iOS 11 روی ده درصد از دستگاه‌های اپل تنها ۲۴ ساعت پس از عرضه نصب شده بود و حالا این رکورد در iOS 12 تقریبا نصف شده است. دو سال پیش نیز iOS 10 در ۲۴ ساعت ابتدایی عرضه روی ۱۴.۴۵ درصد از محصولات قابل پشتیبانی نصب شده بود.

در یک سال گذشته و با باگ‌های بسیار iOS 11، کاربران دیگر ترجیح می‌دهند دیرتر به نسخه‌های جدید بروزرسانی کنند تا شاهد مشکلات جدید نباشند. همچنین این تئوری که با عرضه هر نسخه جدید از iOS، گوشی‌های قبلی کند می‌شود نیز در این موضوع بی‌تاثیر نبوده اما باید بگوییم امسال اپل وعده داده با iOS 12 محصولات قدیمی این شرکت هم سریع‌تر شوند و به طور کلی تمرکز اپل رو بهبود بخشیدن عملکرد این سیستم عامل بوده است.

برای مثال در آیفون ۶ پلاس، اپلیکیشن‌ها تا چهل درصد سریع‌تر نسبت به نسخه قبلی iOS باز می‌شوند. کیبرد نیز تا ۵۰ درصد و باز کردن اپلیکیشن دوربین از صفحه قفل تا ۷۰ درصد سریع‌تر از iOS 11 در این گوشی خواهد بود.

همچنین انیمیشن‌ها نیز روان‌تر و بهتر شده‌اند. دسترسی به کنترل سنتر و حتی اسکرول کردن در اپلیکیشن‌ها مختلف نیز روان و سریع به نظر می‌رسند.

پیشرفت‌ها البته محدود به این موارد نمی‌شود. از آنجایی که اپل خود پردازشگر و سیستم عامل آیفون‌ها را توسعه می‌دهد، توانسته به خوبی در iOS 12 زمان باز شدن اپلیکیشن‌ها را هم بالا ببرد و گاهی اپلیکیشن‌های مختلف، تا دو برابر سریع‌تر روی گوشی‌های قدیمی که به iOS 12 بروزرسانی شده‌اند، باز خواهند شد.

امروز با وجود اینکه بیش از ده درصد کاربران به iOS 12 آپدیت کرده‌اند، نرخ نصب iOS 11 به ۸۲ درصد رسیده و طبیعی است که در روزهای آینده کم و کمتر هم بشود و آمار نصب iOS 12 بالاتر برود. این سیستم عامل به صورت رایگان برای آیفون‌های ۵S به بعد، آیپد مینی ۲ به بعد و همینطور نسل ششم آیپاد تاچ عرضه شده است. علاوه‌بر بالارفتن عملکرد و سرعت این سیستم عامل، چند ویژگی جدید هم به iOS اضافه شده که از جمله آن‌ها می‌توانیم به Screen Time اشاره کنیم. این ویژگی میزان استفاده کاربر از گوشی را به صورت کامل و تفکیک شده اعلام می‌کند و کاربر اگر مایل باشد می‌تواند محدودیت‌هایی برای استفاده بیش از حد از اپلیکیشن‌های مختلف اعمال کند. مثلا می‌توان تعیین کرد که روزانه بیشتر از دو ساعت نتوان از اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد و به این ترتیب با اعتیاد به گوشی‌های هوشمند مبارزه کرد.

برای آیفون X و آیفون‌های جدید نیز یک ویژگی جدید اضافه شده به نام Memoji که مشابه Animoji خواهد بود با این تفاوت که این بار کاربر یک ایموجی مشابه صورت خود خواهد ساخت. ARKit 2 نیز به منظور بهبود تجربه واقعیت افزوده به iOS 12 اضافه شده و اپلیکیشن Shortcuts نیز برای ساخت شورت‌کات‌های شخصی سازی شده، عرضه شده است. شما درباره این نسخه از iOS چه فکر می‌کنید؟ آیا آیفون خود را به این سیستم عامل آپدیت کرده‌اید یا خیر؟

منبع: MacRumors

The post iOS 12 روی ۱۰ درصد از دستگاه‌های اپلی نصب شده است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا