اخبار کسب و کار

چرا Black Ops 4 بخش داستانی ندارد؟

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

برای اولین بار در مجموعه بازی‌های ندای وظیفه، نسخه‌ی امسال این بازی قرار نیست بخش داستانی و تک نفره داشته باشد. بازی Call of Duty: Black Ops 4 یا همان «ندای وظیفه: عملیات سری ۴» بدون بخش داستانی عرضه خواهد شد و دلیل این موضوع، هنوز هم تمام و کمال از سوی سازندگان این بازی مطرح نشده است. شایعاتی که پیش از رونمایی بلک آپس ۴ شنیدیم، از کمبود زمان برای ساخت بخش تک نفره و لغو آن می‌گفتند؛ با این حال، استودیوی سازنده‌ی این بازی یعنی «تری‌آرک» (Treyarch) به تازگی گفته که این موضوع صحت ندارد.

Call of Duty: Black Ops 4 قرار است در روز ۲۰ مهر عرضه شود.

«دن بانتینگ» (Dan Bunting)، مدیر استودیوی تری‌آرک، به تازگی در مصاحبه‌ای به نشریه‌ی گیم اینفورمر گفته است که آن‌ها همیشه مشغول تست ایده‌های مختلف هستند: «ساخت بازی یک سفر است. ایده‌های مختلفی را امتحان می‌کنیم و بازی‌هایی هم که می‌سازیم در طول زمان تکامل پیدا کرده‌اند و این بخشی از توسعه‌ی بازی است. نمی‌توانم یک بازی را به خاطر بیاورم که در نمونه‌های اولیه‌ی خود، تغییری بسیار بزرگ نداشته باشد. به همین دلیل است که آزمایش می‌کنیم. ایده‌های مختلف را امتحان می‌کنیم، برخی خوب از اب در می‌آیند و برخی خوب نیستند و شما آن را کنار می‌گذارید. ایده‌ای جدید پیدا و روی همان تمرکز می‌کنید.»

یکی دیگر از مدیران استودیوی ترک‌آرک می‌گوید که حتی بخش بتل رویال آن‌ها بارها تغییر کرده است. «دیوید ووندرهار» می‌گوید: «بازی‌ها در طول توسعه تغییرات بزرگی می‌کنند و این موضوع طبیعی است.»

استودیوی بازی‌سازی تری‌آرک زمانی که ساخت بلک آپس ۴ را شروع می‌کند، ایده‌های بزرگی در سر دارد. دن بانتینگ می‌گوید که آن‌ها از همان ابتدای شروع توسعه‌ی بازی، این موضوع را در ذهن داشتند که تمام بخش‌های بازی باید تجربه‌ای آنلاین و اجتماعی باشد.

دیوید ووندرهار می‌گوید که آن‌ها اصلا از همان ابتدای کار قرار نبود بخش تک نفره داشته باشند: «آن بخشی که در نظر داشتیم به هیچ وجه یک کمپین معمول نبود. نمی‌توانید بگویید که چه اتفاقی برای این بخش افتاده، وقتی از همان ابتدا وجود نداشته. آن بخش هم چند نفره بود.»

گیم اینفورمر در مصاحبه‌ی خود می‌گوید که چطور بخش تک نفره در ایده‌های اولیه‌ی بازی مطرح نشده، ولی به جای آن یک بخش بتل رویال به بازی اضافه شده است؛ طوری که انگار منابع مورد نیاز برای ساخت بخش تک نفره را به ساخت یک بخش بتل رویال تخصیص داده‌اند. دن بانتینگ جواب سرراستی نمی‌دهد و می‌گوید که موفقیت استودیوی تری‌آرک به همگام شدن با جریان‌ها وابسته است.

بازی Call of Duty: Black Ops 4

مدیر استودیوی تری‌آرک می‌گوید: «ما فرهنگ شرکت را بر اساس وفق دادن مشخص کرده‌ایم. مهم‌ترین بخش توسعه‌ی بازی این است که بتوانید با جریان‌ها هماهنگ شوید. اگر نمی‌توانید به کاری که انجام می‌دهید نگاه کنید و بگویید که به اندازه‌ی کافی خوب نیست و باید تغییری ایجاد کنیم، یعنی نمی‌توانید خودتان را وفق بدهید.»

بازی Call of Duty: Black Ops 4 قرار است در روز ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) روی سه پلتفرم ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی عرضه شود.

منبع: Game Informer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post چرا Black Ops 4 بخش داستانی ندارد؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا